2022-02-24, 18:29
Medlem
rokossovskys avatar
Den blodtörstige Laborledaren verkar inte ha greppat verkligheten. Vapen till Ukraina? Hur då? I den verkliga världen är Ukarina redan utslaget.

Ukraine needs weapons - UK opposition leader
"Labour leader Sir Keir Starmer is now speaking. He says the Russian people, as well as those of Ukraine, will suffer, having been "plunged into chaos by a violent elite".

And the UK will suffer economic pain because of sanctions, but this is a necessary "sacrifice" to stop Vladimir Putin, he adds.

Ukraine needs weapons, as well as humanitarian help, Starmer argues."
(BBC)
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Ryssland kommer efter Ukraina leka med tanken att göra samma sak med tex Polen och Baktikum och då är det totala kärnvapenkriget ett faktum.

Precis, när Putin är klar med Ukraina och alla motståndare flytt eller dödats kommer hans ego att ha växt. Lite demens typ Robert Mugabe bara och han trycker på knappen.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Varför skulle man gå in med obsolet utrustning, dra ut på lidandet för sina egna soldater?
Därför man inte har råd eller kompetens att uppdatera sin materiel.
Ryska ledare skiter totalt i egna förluster.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Har Ryssarna kommit någon vart överhuvudtaget idag? De har nu krigat i 14 timmar men så vitt jag vet har inte en enda stad övertagits, inte ens nära gränsområdena.

Däremot har de lyckats få ett antal flygplan, helikoptrar och tanks pulvriserade av Ukraina.

Tydligen pågår strider runt Chernobyl just nu, och detta är ju alldeles vid gränsen mellan Ukraina och Belarus.

Man trodde att modern krigsföring innebar snabb framryckning, men kanske är inte kompetensen/moralen speciellt hög hos de rostiga ryska förbanden med material från Kalla kriget...
Citera
2022-02-24, 18:30
Medlem
Pungpuckels avatar
Det här kriget kommer snart vara över.

För ett invaderande land krävs en viktig ingrediens, folkets medgivande.

Det verkar Ryssland sakna den här gånger, det imploderar.
Jag passar på att fynda på börsen, det här ett jävligt löjligt krig i sin form.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Frihet? Vi har inga problem med frihet, rusta upp försvaret istället. Vi kan inte ens gå med i Nato nu för vi har ingen militär.

Vi skulle välkomnas med öppna armar,särskilt med agens situation på näthinnan.
Ryssland kan inte göra ett slit åt det..och de kan inte röra oss alls om vi är med i NATO.
Sverige har spelat hasard med sin säkerhetspolitik alltför länge.
Tiden för neutralitet är sedan länge över.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Jag hoppas Ryssland skapar en ny pakt likt den gamla Warszawapakten för maktbalansens skull. Sedan tycker jag att den nya pakten ska ta med medlemsländer i USA's närområde, som t ex Kuba, Mexiko och Venezuela. Givetvis ska missilbaser byggas i de nya medlemsländerna och dessa missiler ska vara riktade mot USA. Ja för fredens skull alltså.

Efter när detta är klart och implementerat vill jag se Bidens och alla flashbackglobalisters hycklande och skeva ansiktsuttryck.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det är USA du beskriver. Inte Ryssland.

Jaså? Är det USA som invaderat Ukraina menar du?
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayne-T1000
Underbart! Mister Putin strider för världsfreden och för att dra mattan undan judeglobalisterna och deras cuck USA, EU och Sverige!

Han avrättsar sitt eget brödrafolk och påtvingar dem en nation och kultur som de inte identifierar sig med. Han slaktar män, barn och kvinnor. Han bränner ner Ukraina.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Wow! Du har inget grepp alls om Ukraina, va?
Inte du heller. Många invånare, framförallt de över 40 år, var mer på Rysslands sida, eller känner sig som ryssar, och emot medlemskap i Nato. Nu är min ukrainska bekant och dennas vänner och släktingar i Ukraina så enormt besvikna på Putin. Så det diktatorn lyckats bäst med är att stöta bort Ukrainarna och få fler att luta mot Nato och EU.
För de avskyr Putin för det han nu gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men han har väl inte invaderat=ockuperat jävla pappskalle. Nu slutar jag med att försöka förklara den mycket väsentliga skillnaden mellan att slå ut militären och invadera för att ta över landet. Det kräver helt skilda resurser för det första.
Det kan du åka ner till Kiev och övriga drabbade och proklamera. Det vanliga folket som vaknade till larm, upplevde bomberna falla, som skadats och dödats, i panik hamstrat mataffärer och bensin, gömt sig i tunnelbanor, försökt tömma sina bankonton och förberett sig för krig, skulle inte hålla med.
Senast redigerad av Ziaya 2022-02-24 kl. 18:33.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Kom uppgifter som jag postade för några minuter sedan att dom lyckats ta över skiten till slut.

https://twitter.com/AuroraIntel/stat...2SXXyIr6wd94Ng
Tack. Bra grävande!
Citera
2022-02-24, 18:31
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jodå, det går alldeles utmärkt att jämföra. NATO är en krigsallians och dess syfte är att ge USA världsherraväldet. Det är en överstatlig koloss precis som EU och sådana åstadkommer inget annat än mer problem än nytta.

Nej. Det är en försvarsallians. Syftet var att försvara Europa mot kommunisterna.

Jag skulle vilja påstå att NATO är anledningen till att Europa varit stabilt de sista 50 åren.

Majoriteten av konflikterna i Europa de sista 50 åren är de kackerlackorna i Ryssland som orsakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in