2022-02-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg tolker dette i retning av at det mest sannsynlige scenario er at 7.56 bilen ble overrasket av at TH sin bil fortsatt sto i oppkjørselen og gled derfor videre forbi S4 sakte ned til Andedammen. Så har man fulgt med og da TH kom ut døren, kjørt opp igjen gangveien. Man er nødt til å se 7.56-bilen og 8.56 bilen i sammenheng og da er dette mest plausibelt i mine øyne.

Ser ikke helt behovet for å sette disse i sammenheng i det hele tatt. Bilen 07.56 kan vel være en lat nabo i blokka som også hadde oppdaget at snarveien i området var åpen for ferdsel. Om denne bilen har noe med dette å gjøre, så er det nok en luring som har svingt opp/ned den gangveien for å skape litt røre/aktivitet rundt SV hvor meget tyder på at det var planlagt et drap og en fingert kidnapping akkurat denne dagen. Gjør ikke noe da om naboer kan melde om litt aktivitet i alle retninger dersom dette hadde kommet ut på et tidligere tidspunkt enn det nå gjorde.
Citera
2022-02-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ser ikke helt behovet for å sette disse i sammenheng i det hele tatt. Bilen 07.56 kan vel være en lat nabo i blokka som også hadde oppdaget at snarveien i området var åpen for ferdsel. Om denne bilen har noe med dette å gjøre, så er det nok en luring som har svingt opp/ned den gangveien for å skape litt røre/aktivitet rundt SV hvor meget tyder på at det var planlagt et drap og en fingert kidnapping akkurat denne dagen. Gjør ikke noe da om naboer kan melde om litt aktivitet i alle retninger dersom dette hadde kommet ut på et tidligere tidspunkt enn det nå gjorde.
Er ikke disse minuttøvelsene litt påfallende. 7.56 og 8.56. Må være en form for synkronisering inne i bilde. Mb avsluttet 8.56. pga bilen?
Citera
2022-02-23, 23:11
Medlem
Citat:
Merkelig ting å føle behov for å notere. Skulle nesten tro at han med det ønsket å distansere seg fra muligheten for kontakt/signalisering mellom seg og denne 08.56 bilen og personen som kjørte den.

Ja, dette har åpenbart vært viktig for TH.

Av en eller annen grunn husker han derimot ikke hvilken vei han kjørte til og fra jobb.
Da TH ble spurt om kjørevei ble han irritert og spurte om politiet vil oppnå noe.
TH ba så politiet om å forklare spørsmålet for ham på nytt.

Det er visst noen som hevder at TH har vært samarbeidsvillig.
Citera
2022-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Er det noen som har kommet med plausibel forklaring på 7.56-bilen som beveger seg FRA S4 sakte nedover gangveien?

Fra VG:

«Klokken 07:56:01 – 07:56:19: Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien.
Klokken 07:56:30 – 07:56:23: Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.»

Eneste forklaring jeg kan komme på er at GM har kommet på et tidspunkt hvor de trodde TH var dratt, for så å oppdage at han ikke har det, og derfor kjører videre forbi S4 og ned gangveien.
Så sender de en person opp i skogholtet for å rekognisere når han faktisk drar. Bilen står og venter nede ved Andedammen. I det TH drar 8.56 kjører de så opp igjen gangveien de kom kjørende ned og gjennomfører som planlagt, 1 time etter skjema…?
Kan det være 7.56 aeh rent faktisk ble avhentet? Ryddemann kom 8.56 og kunne rote rundt i boligen uten å bli tatt med lik i lasten eller overrasket under drapet. Er klar over at mb da neppe snakket med aeh. Mb og teh har samordnet forklaring så lufter kun tanken.
Citera
2022-02-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, TH må ha vært svært nære 8.56-bilen som kom opp gangveien.

Så nære at det kan stilles spørsmål om det faktisk var kontakt mellom TH og bilen.
For tidsrommet mellom kl. 8.56 og like over kl. 9 kan innsnevres ytterligere.

Når det skrives om 8.56-bilen må det ikke glemmes at den kjørte sakte opp gangveien.
Her er en viktig detalj: Bilen er i videobildet helt frem til kl 8.58 litt opp i bakken.

Og bilen er ikke borte fra S4 med en gang den er ute av videobildet kl 8.58...

TH kan ha vært ute av huset på dette tidspunktet. For før han skal ha kjørt like over kl 9, må det også hensyntas tiden fra TH gikk ut av huset, bort til bilen, satte seg inn, gjorde seg klar til å starte bilen, og så kjøre ut fra plassen. Da nærmer vi oss raskt tidspunktet kl 8.58...

Citat:
Merkelig ting å føle behov for å notere. Skulle nesten tro at han med det ønsket å distansere seg fra muligheten for kontakt/signalisering mellom seg og denne 08.56 bilen og personen som kjørte den.
pleide han daglig å notere når han dro hjemmefra. Må ha et bibliotek av notatbøker denne mannen
Citera
2022-02-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette har åpenbart vært viktig for TH.

Av en eller annen grunn husker han derimot ikke hvilken vei han kjørte til og fra jobb.
Da TH ble spurt om kjørevei ble han irritert og spurte om politiet vil oppnå noe.
TH ba så politiet om å forklare spørsmålet for ham på nytt.

Det er visst noen som hevder at TH har vært samarbeidsvillig.

Humrer. Kan tenke meg det gikk varmt i topplokket på noen til tider.
Citera
2022-02-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er ikke disse minuttøvelsene litt påfallende. 7.56 og 8.56. Må være en form for synkronisering inne i bilde. Mb avsluttet 8.56. pga bilen?

Jeg velger å ikke henge meg for mye opp i disse sammenfallene 6-tallene. Jeg tror ikke dette er utført med stoppeklokkepresisjon. Personen i bilen kunne blitt forstyrret av noe/noen som gjorde at den feks ikke kunne holde dette 6-tallet på klokka. TH kunne blitt forstyrret innendørs og med det forhindret i å signalisere til personen i bilen. Personen i bilen kunne ikke være der den ble observert dersom den mottok noe signal fra MB, som jo avsluttet samtalen med Fru Hagen 08.56. Minutter flyr som kjent fort.

Tror jeg faller ned på at dette er tilfeldigheter. Dersom TH og en hjelper eller flere står bak dette, tror jeg ikke nødvendigvis at den første bilen behøver ha noe med saken å gjøre i det hele tatt. Hvem kan holde på i timevis i SV og området rundt en slik dag og samtidig sørge for å ha et nogenlunde solid alibi? Fra kanskje 07.56 og før til nærmere kanskje 11, dersom hettemannen var in on it. Jeg tror oppgavene denne dagen er fordelt slik at de involverte kun har huller i alibiet denne dagen, ikke vide gap.

TH kan selvfølgelig ha tatt bilen på en liten luftetur på gangveien rett før 8 da. Ser ikke bort fra den muligheten.
Senast redigerad av Kokadu 2022-02-24 kl. 00:05. Anledning: Tillegg
Citera
2022-02-23, 23:56
Medlem
Citat:
pleide han daglig å notere når han dro hjemmefra. Må ha et bibliotek av notatbøker denne mannen

Det er opplyst at det hele gikk over en del sider ja. Kanskje ikke rart om man noterer tidspunkt for avreise og kanskje også ankomst arbeide hver arbeidsdag? Da kan man raskt tenke seg at det er mye fyll av ymse art i disse notatbøkene det snakkes om. Neppe bare jobbrelatert.
Citera
2022-02-24, 06:52
Medlem
Citat:
Det er opplyst at det hele gikk over en del sider ja. Kanskje ikke rart om man noterer tidspunkt for avreise og kanskje også ankomst arbeide hver arbeidsdag? Da kan man raskt tenke seg at det er mye fyll av ymse art i disse notatbøkene det snakkes om. Neppe bare jobbrelatert.

TH kan ha brukt en notatbok for jobb og en notatbok for private.
Citera
2022-02-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såvidt jeg husker kjørte TH fra S4 rundt 09:05. Eksakt tidspunkt er ikke angitt.
En mulighet er jo at TH kjørte fra S4 kl. 07:56, returnerte 08:56 for
så å kjøre derfra til jobb litt etter 09:00.

Jeg har ellers foreslått at TH kan ha "glemt" å stille klokka fra sommertid til vintertid
på Futurum-kameraet slik at han kan ha kjørt inn foran bygningen mens klokka egentlig
var 08:14, mens kameraet viste 09:14. Så kjørte han hjem i nitiden og tok seg av AE
før han kjørte tilbake til jobb.

En ekstra time til rådighet. Men det fins nok flere motargumenter mot dette, siden
politiet jo må ha sikret seg opptakene og forhørt seg med andre i bygget som kanskje
har ankommet rundt samme tid, og fått stadfestet at deres ankomst ikke rimer med feil tidspunkt.

Jeg vet ikke. Men tipper TH har full kontroll på kameraene.
Disse er ofte frakoblet nett, så de oppdaterer ikke nødvendigvis tidsendringer. "Not Global".
selv om han ikke er teknokrat bruker han ipad som justerer tiden automatisk. Gm skal angivelig være så teknologisk og de har neppe utstyr fra 90-tallet. Th driver business med flere møter og dette med sommertidrot kan vi nok se helt bort fra
Citera
2022-02-24, 12:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
selv om han ikke er teknokrat bruker han ipad som justerer tiden automatisk. Gm skal angivelig være så teknologisk og de har neppe utstyr fra 90-tallet. Th driver business med flere møter og dette med sommertidrot kan vi nok se helt bort fra

Man kan velge om kamerastyringen skal være on- eller offline, også på nye systemer.
Det er slett ikke uvanlig å velge offlinemodus. Da følger heller ikke internklokken standard tid.

Igjen, jeg tror ikke dette nødvendigvis er noe han har benyttet seg av, gitt at det ville
være en relativt enkel sak å finne ut av - tror jeg. Men samtidig er det så mange elementer
i denne saken som lukter av "Mikke Mus-klubben" at jeg blir usikker.
Citera
2022-02-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Man kan velge om kamerastyringen skal være on- eller offline, også på nye systemer.
Det er slett ikke uvanlig å velge offlinemodus. Da følger heller ikke internklokken standard tid.

Igjen, jeg tror ikke dette nødvendigvis er noe han har benyttet seg av, gitt at det ville
være en relativt enkel sak å finne ut av - tror jeg. Men samtidig er det så mange elementer
i denne saken som lukter av "Mikke Mus-klubben" at jeg blir usikker.
Det å finne ut når hun ble drept kan være avgjørende for oppklaringen. De fleste her er enige om at MB er troverdig og av at aeh var i live i alle fall fram til samtalen ble avsluttet. Det er usannsynlig at aeh som stod opp angivelig en time før th ikke ryddet opp glass og vannsøl. Det var jo det badet hun benyttet. Mao er jeg rimelig sikker på at badeuhellet ikke skjedde dagen før. Videre har vi samtalen med teh der uhellet ikke er tema. Sønnen hadde kuttet ryggen. Hun spurte ikke hvordan det gikk. Samtalen ellers er kunstig og kort med merkelige temaer med en trøtt teh. Teh hadde problemer i avhør og det tyder på at han skjuler noe og redd for å svare feil. Hvis en ukjent gm, evt innleid av th angrep aeh, ville ikke th involvert sønnen i forklaringen. Da ville kidnappingsnarrativet leve. Hvis teh fikk kutt ved opprydning ville dette være vanskelig å skjule om dna potensielt kunne finnes på glasskår. Slik det ligger ann er sønnens forklaring løgn. Enten har th drept aeh rett etter samtalen med mb og fått teh til å rydde opp eller så er teh involvert i selve drapet. Hvis hun blir drept før 9.10 (ths notering av avreise sv) må noen besvart tehs telefon. Noe usikkert fordi th ikke vil opplyse hvilken vei han tok til jobb. Th har vel ikke tid å besvare denne i 90 sek før han ankommer ft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in