2022-02-23, 16:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Alltid en fröjd att gå in här och läsa om hur bra Arsenal eller "The Gunners" har varit en gång i tiden

Håll käft vi gick obesegrade 2001.
Citera
2022-02-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Håll käft vi gick obesegrade 2001.
Osynliga sen dess
Citera
2022-02-23, 16:42
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Alltid en fröjd att gå in här och läsa om hur bra Arsenal eller "The Gunners" har varit en gång i tiden

När generalen är igång så är det en av 3 olika poster: 1. "Fan vad bra Invicibles var, The Gunners bäst i norra London under Wenger-eran" 2. "Nu är vi på gång igen och vinner titeln senast inom 3 säsonger, ni kan citera mig" 3. "Fan vad dåliga Man Utd är"

Citera
2022-02-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
När generalen är igång så är det en av 3 olika poster: 1. "Fan vad bra Invicibles var, The Gunners bäst i norra London under Wenger-eran" 2. "Nu är vi på gång igen och vinner titeln senast inom 3 säsonger, ni kan citera mig" 3. "Fan vad dåliga Man Utd är"

Hahaha höll på att sätta kebaben i halsen här
Citera
2022-02-23, 16:51
Medlem
Citat:

Glöm inte alla transfers, tränar ändringar som han säger har hänt/ska hända men aldrig kan ge källor till
Citera
2022-02-23, 16:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Men orka tjafsa om vem som är minst sämst Bägge klubbarna är kassa under tidsperioden sett till spenderade kronor. Som att försöka hävda sig i Paralympics förfan.
Citera
2022-02-23, 17:12
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Beror väl på hur man ser det. Man United borde ha presterat mkt bättre än vad de har gjort post Whiskynäsan, mtp de summor som de har spenderat. I Arsenal, så har vi bara köpt in spelare som Özil, Sanchez (Som vi förövrigt fick en fet summa för när vi tillslut sålde honom till en viss klubb..), Xhaka, Auba, Ödegaard och White som kan kallas för dyra värvningar. Vi har lyckats betydligt bättre, sett till förutsättningarna, under denna period än vad Man Utd har gjort.

2.Jodå, jag kan allt läsa. Däremot, så tror jag att du har ett starkt behov av ett besök hos din närmsta optiker. Förutsättningarna för att kunna uppnå succé är trots allt väsentligt större i Man Utd än vad de är i sp*rs, så det är en icke-relevant jämförelse. Jag kan ärligt talat inte se en större fiaskoklubb, ett större skämt inom den moderna fotbollen än vad Man Utd är numera, men motbevisa mig gärna.

Du har ju redan blivit motbevisad? Höj dig.

Synd att Liverpool har ligamatch samtidigt som det spelas CL ikväll. Hade gärna sett Atletico - United. Tror den kommer bli högintressant, känns väldigt ovisst!
Citera
2022-02-23, 17:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Partey (50m)
Pepe (80m)
Saliba (30m) (inte ens fått spela i klubben än)
Lacazette (53m)
Mkhitaryan (34m)
Mustafi (41m)

För att nämna några. Med det sagt har Man Utd spenderat mer men kom inte och påstå att Arsenal inte pissat bort pengar på skit också för de har också en mängd tvivelaktiga värvningar.
Nu syftade jag först o främst på våra dyraste värvningar.. men okej, jag glömde väl att lägga in Laca och Pepe.

Hursomhelst, vi har visserligen oxå gjort några dåliga köp under de sista 10 åren eller så, dock så är vi inte närheten av att vara i samma klass som Manchester Failed FC i den här frågan, sett till antal signeringar, transferssummor etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
1: Tack Zantera för snabb sammanställning.
Att lyckas betydligt bättre genom att komma sämre i placeringar i genomsnitt, mindre antal CL-deltagande och samma mängd pokaler till 66% av Uniteds transfersummor. Det är inte riktigt att lyckats betydligt bättre.

Liverpool har lyckats betydligt bättre, extremt bättre t o m, de har lägre transferspend än både Arsenal och United (£855,06M, bättre average tabellplacering 3 och har 4 pokaler varav en ligatitel och en CL-titel) sedan 2013/14.

2: Nej det är klart du inte kan och det är ju inte lönt att "motbevisa dig. Man kan komma med argument för att du eventuellt skall kunna se annorlunda på saken men du är totalt resistent mot att ta in fakta.

Så är det, bägge klubbarna har underpresterat rejält sett ur ett längre tids perspektiv. Sedan får man ju inte heller förglömma att City, Liverpool och viss mån Chelsea har gjort det bra och i takt med att fler och fler klubbar får betydligt bättre finanser så blir det ju än svårare att få liknande extrema vinstrader som United ett tag hade.
Alltså, du fattar ju inte nått....

1. Jo, Arsenal har lyckats betydligt bättre än vad Man United har gjort sen ca. 2013 - om man ser till förutsättningar, antalet av nysigneringar, transferssummor och så vidare. Är det förstått? Vettetusan varför du plötsligt väljer att dra upp Liverpool i denna debatt.. att de har lyckats bättre är ju självklart, men antar att det är p g a att du själv insåg att sp*rs inte är en relevant jämförelse i den här frågan.

2. Jag frågade dig väl bara om du klarar av att motbevisa mig (med fakta) om att det finns en enda klubb i den moderna fotbollshistorien som har varit ett större dunderfiasko än det Man Utd har varit post Whiskynäsan, sett till förutsättningar och förväntningar? Som sagt, motbevisa mig gärna.
Citera
2022-02-23, 17:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Du har ju redan blivit motbevisad? Höj dig.

Synd att Liverpool har ligamatch samtidigt som det spelas CL ikväll. Hade gärna sett Atletico - United. Tror den kommer bli högintressant, känns väldigt ovisst!
Jasså, på vilket sätt har jag blivit motbevisad?🧐 Och jag håller alltid en god o vänlig ton till alla som gör det samma till mig.
Citera
2022-02-23, 18:29
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Btw vad hände med världens bästa fotbollsspelare Jorginho? är han inte bänkad hela tiden typ

Pipe it down will ya?

Tror inte det finns många Chelseafans som anser helhjärtat att Jorginho är bäst i världen själv har jag aldrig varit ett megafan av honom, men med tanke på att han vann EM och CL under samma år så kan man inte lämna han utanför ballon dor listan.
Citera
2022-02-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Jo, Arsenal har lyckats betydligt bättre än vad Man United har gjort sen ca. 2013 - om man ser till förutsättningar, antalet av nysigneringar, transferssummor och så vidare. Är det förstått? Vettetusan varför du plötsligt väljer att dra upp Liverpool i denna debatt.. att de har lyckats bättre är ju självklart, men antar att det är p g a att du själv insåg att sp*rs inte är en relevant jämförelse i den här frågan.

2. Jag frågade dig väl bara om du klarar av att motbevisa mig (med fakta) om att det finns en enda klubb i den moderna fotbollshistorien som har varit ett större dunderfiasko än det Man Utd har varit post Whiskynäsan, sett till förutsättningar och förväntningar? Som sagt, motbevisa mig gärna.
1: Nej, bägge klubbarna har misslyckats ganska så kapitalt.
Jag valde att dra upp Liverpool för du skulle inse vad BETYDLIGT BÄTTRE innebär. Jag tog upp Spurs som ett exempel på ett lag som lyckats ännu sämre än vad United / Arsenal har gjort.

2: Jag har motbevisat dig med fakta, med logiska argument men du vägrar övht ta in någon fakta utan det du säger är det enda som kan vara rätt enligt dig.

För resterande användares skull så låter jag saken bero, de och jag har alla samma åsikt - du är den enda med annan åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Kan lova dig att du inte missat något, det här är en av de absolut sämsta halvlekarna United har gjort denna säsongen så att det bara står 1-0 är än så länge för Uniteds del extremt lyckosamt. Hade jag haft mer pengar hade det gått fyra tv-apparater. Man ser något så in i helvete loja och totalt ointresserade ut så nu hade jag velat ha in Sir Alex och 10 stycken hårfönar - för något måste ruska liv i de döda

Tillägg: Hur man faktiskt lyckas få med sig 1-1 i denna matchen är helt otroligt. Det finns en maxlöpning av anfallare mot Oblak's mål och det är den Elanga gör målet på. ATM har två bollar i ribban och hade vart väl förtjänade av vinst även om det är 33-67 i bollinnehav.
Senast redigerad av Alannon 2022-02-23 kl. 22:55.
Citera
2022-02-24, 00:44
Medlem
Drickbacks avatar
Helt sjuka siffror för VvD på Anfield, han har spelat 59 matcher: 51 vinster 8 oavgjorda 0 förluster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in