Citat:
Absolut. Om det beror på människans förmåga att kommunicera och ärva kunskap och den efterföljande evolutionära fördelen och nischen i en självförstärkande rundgång, eller utomjordingars eller gudars manipulation, det återstår att se. Vi har helt enkelt inte någon data och vi måste bygga våra modeller på den data vi har tills mer information framkommer.Vår "särställning" på jorden är odiskutabel ja, Visst vi vet inte hur medveten en myra är eller en häst, Tiger hund eller orangutang. Men det är nog Safe too say att det inte är ens på samma skala som oss. Det är mkt, Väldigt mkt i hur människan har utvecklats som makes No Sense ur biologisk synvinkel egentligen.
Citat:
Det finns oändlig spekulation. Frågan är var observationerna leder och vad vi har att grunda det på.
Jo så kan tyckas, Frågan är ju hur man definierar gud?. Om gud bor i himlen med änglarna så är han ju vad vi skulle definiera som utomjordling. Ufologer tror att det finns galet avancerade utomjordingar där ute, Vem vet, Gud kanske är utomjording som skapade oss här. Vi kanske är ett larvstadie för en ytterst avancerad evig utomjordisk ras som lever i harmoni med varandra (himlen), Vi skulle kunna vara nedsövda nu någonstans och leva i en simulering som ett test för något alternativt så är gud precis som det står i Bibeln och det vi uppfattar som flygande tefat alá David fravor grejen egentligen änglar som kommer ner hit för att hålla koll på oss. Kanske är vi bara en biologisk olycka även om jag finner det osannolikt vilket är en hemsk tanke då egentligen ingenting spelar någon roll isf och vi kanske borde sluta jobba för mänsklighetens skull isf.
Citat:
Så är det mänskliga tillståndet. Jag föredrar att minimera antalet antaganden jag måste göra och kan även vara obstinat när det gäller "traditionell" kunskap, det vill säga sånt som "bara är så" utan anledning eller försvar.
Jag tror, Men svårt att säga att man vet.