2021-04-15, 17:01
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Jo det stämmer. En av de bästa svenska filmerna genom tiderna.
Ja, jävligt skön film! Tror att hela filmen ligger ute på Youtube. Om någon vill se spektaklet.
Citera
2021-04-15, 17:06
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är så länge sedan nu, men jag har för mig han blev dömd. Blev han inte det? Eller överklagade han?

De där småflickorna var ju heller inte så små. De var väl runt 10 har jag för mig. De kunde ge en rätt detaljerad beskrivning av utstyrseln och utseendet. Samt bilen. Han hade parkerat utanför en kyrka vill jag minnas, där det var en rätt öde parkeringsplats. Därifrån fanns det en stig eller gångväg ner till en badplats. När flickorna kom så lurade han dem att det hade varit någon form av giftigt utsläpp i närheten, så de måste smörjas in med ett motgift. Han tog då på sig sin overall och mask och tog fram en sån sprayflaska man brukar ha för blommor. Sedan fick tjejerna klä av sig och han smorde in dem och sen tror jag de åkte hem.

Både bilen och Hellberg själv hade setts på någon mack i närheten dessutom, så han hade varit där. Hans förklaring var att han ibland behövde tänka och åkte på någon random utflykt bara. I bilen fanns overall, mask och vattenspruta. Han hade ingen bra förklaring till det.
Han blev väl dömd men sedan friad av hovrätten? Var att dom hittat någon slags mask i bilen som vägde tungt. Men tydligen inte för fällande dom. Men döda ju hans arbetsmöjligheter .
Citera
2021-04-15, 17:20
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Han blev väl dömd men sedan friad av hovrätten? Var att dom hittat någon slags mask i bilen som vägde tungt. Men tydligen inte för fällande dom. Men döda ju hans arbetsmöjligheter .

Han påstår att han har en dubbelgångare. Lämpligt nog med en likadan bil då? Det här var iheller inte första gången. Han har blivit anklagad tidigare, men aldrig fälld. Redan 1978 var det två tjejer på 11 som sa att han begått övergrepp på dem, i sin lägenhet på Östermalm. Men det ledde aldrig till åtal. Hans dubbelgångare verkar ha förföljt vår Kapten.
Citera
2021-04-15, 17:26
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Han påstår att han har en dubbelgångare. Lämpligt nog med en likadan bil då? Det här var iheller inte första gången. Han har blivit anklagad tidigare, men aldrig fälld. Redan 1978 var det två tjejer på 11 som sa att han begått övergrepp på dem, i sin lägenhet på Östermalm. Men det ledde aldrig till åtal. Hans dubbelgångare verkar ha förföljt vår Kapten.
Åh stackars Lager! Vilken börda och last! En "Evil twin".

Det gör ju allt förståligt.. Haha, han är skum grabben.
Citera
2021-04-15, 17:55
Medlem
Citat:

Hade inte hört talas om 1978-grejen tidigare. Det känns ju rätt besvärande med återkommande anklagelser.

Vet någon hur TH har det nu för tiden? Är han helt övergiven?
Citera
2021-04-15, 18:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Hade inte hört talas om 1978-grejen tidigare. Det känns ju rätt besvärande med återkommande anklagelser.

Vet någon hur TH har det nu för tiden? Är han helt övergiven?

Totalt bygger åtalet på tre åtalspunkter: (utöver den tidigare anklagelsen då...)

1) Sexuellt ofredande den 14 maj 2002 i Roslags Bro. Målsägaren då 11 år
gammal.

2) Sexuellt ofredande samt misshandel den 19 maj 2001 i Harka.
Målsägarna då 10 respektive 9 år gamla.

3) Sexuellt ofredande den 6 augusti 2000 i Åkersberga. Målsägaren då 11
år gammal.

Enligt Mr Koll bor han ensam i en lägenhet i Stockholm. Men han är 79 så jag vet inte om frugan skilt sig eller om hon avlidit?
Citera
2021-04-16, 00:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Var det inte han som spruta hon i håret? Det luktar sperma i håret - zingo

Haha ja i Helena af Sandebergs hår. Hon var väl lite för gammal tyckte han nog.

Han var förövrigt en mycket bättre Gunvald Larsson, än vad Persbrandt var.
Citera
2021-04-16, 05:40
Medlem
Är det någon sm har domar eller FUP?
Citera
2022-02-23, 10:33
Medlem
Mellan 1995 och 1998 gjorde Thomas Hellberg rollen som Georg Lager, kapten på Freja. Hellberg var även med och regisserade tv-serien under sex år. Efter ”Rederiet” har det blivit en rad olika tv-serier samt filmer.

Idag bor Thomas största delen utomlands. Dessutom har Hellberg på senare tid engagerat sig i partiet Roslagens oberoende parti, ett lokalt parti i Norrtälje.

– Jag har alltid älskat Roslagen och med ålderns rätt har jag åkt ut och in på Norrtälje sjukhus när jag varit hemma. Där har jag sett hur sjuksköterskorna, som jobbar där, blir behandlade.

– Det är trist och väldigt svårt att acceptera, så jag har gett mig in i ett parti som heter Roslagens oberoende parti, och jag ska hjälpa de här människorna att försöka knuffa på kommunalpolitiker, som inte sköter sig speciellt bra. Jag har ingen stor roll, men jag kan låta min röst bli hörd.
Citera
2022-02-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Mellan 1995 och 1998 gjorde Thomas Hellberg rollen som Georg Lager, kapten på Freja. Hellberg var även med och regisserade tv-serien under sex år. Efter ”Rederiet” har det blivit en rad olika tv-serier samt filmer.

Idag bor Thomas största delen utomlands. Dessutom har Hellberg på senare tid engagerat sig i partiet Roslagens oberoende parti, ett lokalt parti i Norrtälje.

– Jag har alltid älskat Roslagen och med ålderns rätt har jag åkt ut och in på Norrtälje sjukhus när jag varit hemma. Där har jag sett hur sjuksköterskorna, som jobbar där, blir behandlade.

– Det är trist och väldigt svårt att acceptera, så jag har gett mig in i ett parti som heter Roslagens oberoende parti, och jag ska hjälpa de här människorna att försöka knuffa på kommunalpolitiker, som inte sköter sig speciellt bra. Jag har ingen stor roll, men jag kan låta min röst bli hörd.

Från när är detta?
Utomlands, kan det ha varit Thailand möjligtvis?
Citera
2022-02-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Från när är detta?

Stod i artikeln på Aftonbladet på rederiet artikeln, inte sett att Thomas uttalat sig tidigare så antar att de är en ny intervju med honom.
Citera
2022-03-23, 23:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Från när är detta?
Med Thailand insinuerar du att han är pedofil? Han blev frikänd. Hur länge ska idioter fortsätta peka ut honom som pedofil?

Hur hade du mått om folk pekat ut dig som pedofil?

Jag har inget till övers för pedofiler (jag har hängt ut ett as till pedofil som VAR skyldig och som dömdes till ett skämtstraff) men oskyldiga ska fanimig inte hängas ut eller förföljas efter domslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in