2022-02-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lukaku bänkad mot Lille. Hånad efter sina 7 touch mot Crystal Palace. Har 10 mål och 2 assist på 28 matcher i Chelsea för säsongen. Såklart för lite för en spelare som kostade 1 miljard. Men inga katastrofsiffror direkt heller. Och i slutändan är det siffrorna man måste bedöma. Spelmässigt har han aldrig bidragit mycket. Utan det är målen som han köps för och bidrar med på plan så att han har 7 touch är ganska meningslöst, att han gjorde 0 mål mer viktigt. Chelsea och anfallare har en historia bakom sig som Tuchel sa. Egentligen bara Costa och Drogba som varit på den absoluta toppnivån. Anelka till och från. Annars många dyra floppar likt Sheva, Kezman, Morata och Torres. Sen är det hela Chelsea som inte fungerar så klart att det blir svårare för Lukaku då. Dom flesta av hans mål kom i inledningen av säsongen. När Chelsea såg ut som titelutmanare.

Och att folk fortfarande tjatar om att han inte klarar Premier League trots hans målhistorik där. Går inte riktigt ihop. Även i ett dysfunktionellt United var han uppe på "bra" siffror. West Brom och Everton likaså. Och för tidigt att helt döma ut honom i Chelsea tycker jag.
Är såklart inte bara siffrorna man bedömer om en spelare är bra eller inte, för kollar man på Lukakus siffror så har han t.ex endast nätat mot riktiga skitlag och vad säger det när man lirar som striker för ett lag som Chelsea? ingenting. En striker från akademien hade haft lika många mål.
115 mille
5 liga mål.
Floppvärvning, men enligt mister Drogba så kommer han ''chocka'' oss på Wembley i helgen.
Citera
2022-02-22, 23:48
Medlem
Btw vad hände med världens bästa fotbollsspelare Jorginho? är han inte bänkad hela tiden typ
Citera
2022-02-23, 06:20
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad jag syftade på med ”och allt annat”, var transfersummorna som Man Utd har använt sen 2013, och vad detta borde innebära. Är det klart för dig nu?

Kanske. Fast tycker du att Man Utd har haft en succérik epok efter att Whiskynäsan gick av med pension, om man ser till all cash som de har använt under denna tid?

Nej United har inte haft en bra period, finns nog inte ens en enda unitedsupporter som tycker det heller.

Där ser man vad som kan hända när någon med kontroll och vetskap i hur en klubb ska skötas slutar, finns en oro att det är vad som kan hända Liverpool efter att Jurgen slutar, god forbid.
Citera
2022-02-23, 08:44
Medlem
Citat:
OK. Men allt jag poängterar är det faktumet att Man United har spenderat betydligt mer cash sen 2013 än vad Arsenal har. Och sett till de summor som MU har använt sig av under de sista 7-8 åren, så måste de anses som ett dunderfiasko, troligen det största fiaskot i den moderna fotbollen.
Som du redan fått svar på att ett antal andra användare här, resultatmässigt så har United dock presterat bättre än t ex Arsenal med bättre ligaplacering i snitt (4a mot 6a), fler gånger kvalade till CL (5 mot 3), samma antal pokaler (4) men med en EL-titel som är tyngre än FA-cupen. Det till 33% mer spenderande.

Så är United tidernas katastrof och dunderflopp - nej det skulle jag inte vilja påstå.
Arsenal är på nära plats, Spurs har spenderat £723.5M på samma tid, genomsnittlig ligaplacering 4a och har inte en titel övht för att ta ett annat exempel. Är det tillräckligt bra för en klubb av Uniteds karaktär - absolut inte
Citera
2022-02-23, 10:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej United har inte haft en bra period, finns nog inte ens en enda unitedsupporter som tycker det heller.

Där ser man vad som kan hända när någon med kontroll och vetskap i hur en klubb ska skötas slutar, finns en oro att det är vad som kan hända Liverpool efter att Jurgen slutar, god forbid.
Jag hade iaf skäms om det var min klubb som detta gällde för. Man Utd är, som jag redan har poängterat flera ggr tidigare, det ”nya Liverpool”, alltså en klubb som underpresterar rejält sett till kvaliteten på truppen och förväntningar etc. Men samtidigt så visar historieböckerna visar klart o tydligt att Man Utd har aldrig varit ngn stabil toppklubb, om vi bortser från epokerna med Busby och Ferguson.

Felet med Man Utd post Ferguson är, att han lämnade en åldrande trupp över till sin efterträdare, där typ 90% av spelarna var slut. Samt att Ferguson hade för mkt makt i den klubben, och valen av nya tränare, förstås. Tror knappast att Liverpool klarar av att begå samma typ av misstag som det Man Utd har gjort när Klopp väljer att lämna de, dessutom så har inte tysken i närheten av lika mkt makt i Liverpool som det Whiskynäsan hade/har i Man Utd.
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Som du redan fått svar på att ett antal andra användare här, resultatmässigt så har United dock presterat bättre än t ex Arsenal med bättre ligaplacering i snitt (4a mot 6a), fler gånger kvalade till CL (5 mot 3), samma antal pokaler (4) men med en EL-titel som är tyngre än FA-cupen. Det till 33% mer spenderande.

Så är United tidernas katastrof och dunderflopp - nej det skulle jag inte vilja påstå.
Arsenal är på nära plats, Spurs har spenderat £723.5M på samma tid, genomsnittlig ligaplacering 4a och har inte en titel övht för att ta ett annat exempel. Är det tillräckligt bra för en klubb av Uniteds karaktär - absolut inte
Aha, Ok. Men tycker du inte att Man Utd borde ha presterat bättre än vad The Gunners har gjort, när det gäller antal titlar, sett till att de har spenderat ett ton mer med cash än vad vi har under samma period? Annars så tar du jäkligt fel när det gäller FA-Cupen.. FA-Cupen är den äldsta turneringen i hela fotbollsvärlden, och de flesta Svenssons har inte en aning om hur stor FA-Cupen är i England.

Allright, men vilken klubb menar du det är som har varit ett ännu större fiasko i den moderna fotbollen, sett till transfersummor, förväntningar etc, etc, än det Man United har varit under de sista 7-8 åren? Hmm....
Citera
2022-02-23, 12:35
Medlem
Citat:
Aha, Ok. Men tycker du inte att Man Utd borde ha presterat bättre än vad The Gunners har gjort, när det gäller antal titlar, sett till att de har spenderat ett ton mer med cash än vad vi har under samma period? Annars så tar du jäkligt fel när det gäller FA-Cupen.. FA-Cupen är den äldsta turneringen i hela fotbollsvärlden, och de flesta Svenssons har inte en aning om hur stor FA-Cupen är i England.
Man har ju presterat bättre än Gunners. Man har en bättre genomsnittlig ligaplacering, man har kommit till CL fler gånger och man har samma mängd pokaler (och varav en av dem har betydligt högre rang). Att FA-cupen är stor i England vet jag men det borde rimligtvis inte finnas någon normalt funtad människa som i ett direkt val en säsong heller vinner den än EL (då EL t ex ger direktplats till CL). Sedan är det inte ett ton mer cash, det är en tredjedel mer. Visst är det mer fortfarande men det är inte den jättesumman du vill försöka få det till.
På dig låter det som att Arsenal spenderat i princip inget och United har vräkt ut mängder vilket inte stämmer som sagt.

Citat:
Allright, men vilken klubb menar du det är som har varit ett ännu större fiasko i den moderna fotbollen, sett till transfersummor, förväntningar etc, etc, än det Man United har varit under de sista 7-8 åren? Hmm....
Jag förutsätter att du är läskunnig? Fast börjar ifrågasätta det. Spurs som jag tog som exempel har nästan £800M på spelare köpta, 0 titlar men dock samma genomsnittliga ligaplacering, 4a.
Och nu börjar du blanda n fler premisser så som förväntningar etc etc vilket inte var förutsättningarna du började med.
Citera
2022-02-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Btw vad hände med världens bästa fotbollsspelare Jorginho? är han inte bänkad hela tiden typ
Jorginho hypen varade tydligen inte så länge, aldrig hört på maken om en mer överskattad spelare.. världens bästa
Citat:
OK. Men allt jag poängterar är det faktumet att Man United har spenderat betydligt mer cash sen 2013 än vad Arsenal har. Och sett till de summor som MU har använt sig av under de sista 7-8 åren, så måste de anses som ett dunderfiasko, troligen det största fiaskot i den moderna fotbollen.
Hahah finns ingen större pajas klubb än Manchester united detta år hundradet vartfall!! Sorgligt dock
Citera
2022-02-23, 15:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Man har ju presterat bättre än Gunners. Man har en bättre genomsnittlig ligaplacering, man har kommit till CL fler gånger och man har samma mängd pokaler (och varav en av dem har betydligt högre rang). Att FA-cupen är stor i England vet jag men det borde rimligtvis inte finnas någon normalt funtad människa som i ett direkt val en säsong heller vinner den än EL (då EL t ex ger direktplats till CL). Sedan är det inte ett ton mer cash, det är en tredjedel mer. Visst är det mer fortfarande men det är inte den jättesumman du vill försöka få det till.
På dig låter det som att Arsenal spenderat i princip inget och United har vräkt ut mängder vilket inte stämmer som sagt.

Jag förutsätter att du är läskunnig? Fast börjar ifrågasätta det. Spurs som jag tog som exempel har nästan £800M på spelare köpta, 0 titlar men dock samma genomsnittliga ligaplacering, 4a.
Och nu börjar du blanda n fler premisser så som förväntningar etc etc vilket inte var förutsättningarna du började med.
1. Beror väl på hur man ser det. Man United borde ha presterat mkt bättre än vad de har gjort post Whiskynäsan, mtp de summor som de har spenderat. I Arsenal, så har vi bara köpt in spelare som Özil, Sanchez (Som vi förövrigt fick en fet summa för när vi tillslut sålde honom till en viss klubb..), Xhaka, Auba, Ödegaard och White som kan kallas för dyra värvningar. Vi har lyckats betydligt bättre, sett till förutsättningarna, under denna period än vad Man Utd har gjort.

2.Jodå, jag kan allt läsa. Däremot, så tror jag att du har ett starkt behov av ett besök hos din närmsta optiker. Förutsättningarna för att kunna uppnå succé är trots allt väsentligt större i Man Utd än vad de är i sp*rs, så det är en icke-relevant jämförelse. Jag kan ärligt talat inte se en större fiaskoklubb, ett större skämt inom den moderna fotbollen än vad Man Utd är numera, men motbevisa mig gärna.
Citera
2022-02-23, 15:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
1. Beror väl på hur man ser det. Man United borde ha presterat mkt bättre än vad de har gjort post Whiskynäsan, mtp de summor som de har spenderat. I Arsenal, så har vi bara köpt in spelare som Özil, Sanchez (Som vi förövrigt fick en fet summa för när vi tillslut sålde honom till en viss klubb..), Xhaka, Auba, Ödegaard och White som kan kallas för dyra värvningar. Vi har lyckats betydligt bättre, sett till förutsättningarna, under denna period än vad Man Utd har gjort.

Partey (50m)
Pepe (80m)
Saliba (30m) (inte ens fått spela i klubben än)
Lacazette (53m)
Mkhitaryan (34m)
Mustafi (41m)

För att nämna några. Med det sagt har Man Utd spenderat mer men kom inte och påstå att Arsenal inte pissat bort pengar på skit också för de har också en mängd tvivelaktiga värvningar.
Citera
2022-02-23, 15:45
Medlem
Citat:

2.Jodå, jag kan allt läsa. Däremot, så tror jag att du har ett starkt behov av ett besök hos din närmsta optiker. Förutsättningarna för att kunna uppnå succé är trots allt väsentligt större i Man Utd än vad de är i sp*rs, så det är en icke-relevant jämförelse. Jag kan ärligt talat inte se en större fiaskoklubb, ett större skämt inom den moderna fotbollen än vad Man Utd är numera, men motbevisa mig gärna.
Glöm inte Lacazette, Mustafi, Pepe och Partey för ytterligare totalt ca £200m. Alla dessa kvalar in på topp 10 dyraste värvningarna i klubbens historia så känns lite konstigt att utesluta?

I övrigt kan vi väl vara ganska överens om att både Arsenal och United underpresterat sett till förväntningar och spenderade pengar? United har bra mycket mer inkomster pga kvalificering till CL och större varumärke så att de spenderat mer är väl knappast konstigt överhuvudtaget. De har också presterat bättre i både PL och i Europa.

Samtidigt ska man inte glömma Arsenals triumfer i FA-cupen som de ändå lyckats vinna fyra gånger under en annars turbulent tid för klubben. Att de inte lirar CL på flera år nu är ju dock ett stort minus.
Citera
2022-02-23, 15:53
Medlem
Citat:

1: Tack Zantera för snabb sammanställning.
Att lyckas betydligt bättre genom att komma sämre i placeringar i genomsnitt, mindre antal CL-deltagande och samma mängd pokaler till 66% av Uniteds transfersummor. Det är inte riktigt att lyckats betydligt bättre.

Liverpool har lyckats betydligt bättre, extremt bättre t o m, de har lägre transferspend än både Arsenal och United (£855,06M, bättre average tabellplacering 3 och har 4 pokaler varav en ligatitel och en CL-titel) sedan 2013/14.

2: Nej det är klart du inte kan och det är ju inte lönt att "motbevisa dig. Man kan komma med argument för att du eventuellt skall kunna se annorlunda på saken men du är totalt resistent mot att ta in fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
I övrigt kan vi väl vara ganska överens om att både Arsenal och United underpresterat sett till förväntningar och spenderade pengar?
Så är det, bägge klubbarna har underpresterat rejält sett ur ett längre tids perspektiv. Sedan får man ju inte heller förglömma att City, Liverpool och viss mån Chelsea har gjort det bra och i takt med att fler och fler klubbar får betydligt bättre finanser så blir det ju än svårare att få liknande extrema vinstrader som United ett tag hade.
Senast redigerad av Alannon 2022-02-23 kl. 15:57.
Citera
2022-02-23, 16:21
Medlem
Alltid en fröjd att gå in här och läsa om hur bra Arsenal eller "The Gunners" har varit en gång i tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in