Citat:
Ursprungligen postat av
temptedmania
Jag visste inte var jag skulle lägga denna intervju med Texas. Den visades live tidigare idag
https://www.youtube.com/watch?v=9Mfv2M9q8vc&t=1083s&ab_channel=TheGrayzone
Om ni inte vill lyssna så länge så se i alla fall ungefär från minut 14 och några minuter framåt. Säger ganska mycket tycker jag.
Den visar om inte annat vilken sida av historien vi har ställt oss på här i väst.
Om den delen är autentisk vill säga.
Det som är uppenbart är att väst inte hjälpt Ukraina mot de oegentligheter som de facto finns. Jag är väldigt besviken på EU här. Väst uppförande under Maidan är under kritik.
Gäller frågan att välja sida i konflikten Ryssland / Ukraina så är ju ryska sidan ännu värre.
Det är Ryssland som har anfallit ett annat land.
Ryssland har frihetsindex 20, Ukraina 60. Ukraina har inte alls samma förtryck av folket som Ryssland.
Det var Ryssland som skickade ultranationalister och nazister för att dra igång kriget i Donbass som kostat 14 tusen människor livet.
Tror också att de nationalistiska problem Ukraina har kommer minska av sig själv om man får fred och får korruption under kontroll så att ekonomin förbättras.
Samtidigt rapporteras Ukraina ha Östeuropas lägsta antisemitism. Det betyder att neo-nazism inte är ett utbrett problem.
Å andra sidan fick den samlade ultran 2.15% val. Mer än 1% måste betraktas som väldigt mycket.