2022-02-22, 22:52
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Att DN passar på att utnyttja människors oro med att pumpa ut globalistpropaganda kamouflerad som "nyheter"?
Varför besvarar du min fråga med en fråga? Är det för att du inte riktigt kan stå för det du säger?
Citera
2022-02-22, 22:55
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Hoppa på en gratisprenumeration själv. Då kan du få läsa bland annat följande nyheter i bladet:

- Kavla upp för 7:e jabben. Alla som hoppar av efter den 6:e är nazister.

- Massinvandring av araber och somalier är det enda sättet att rädda svensk välfärd. Snart går 50-talisterna i pension.

- Sverigedemokraterna har ett nazistiskt förflutet.

- Putin är nazist.

- Trump är nazist.

- Biden är bättre än Jesus, Tarzan och Televinken tillsammans.

- Soros vill oss alla väl.

- The Great Reset är en spännande lösning som säkrar den liberala demokratin.

- Kavla upp för 8:e jabben. Alla som hoppar av efter den 7:e är nazister.
Copyright infringement!!!
Du direktkopierar DNs rubriker!

Plus, du glömde inredningsreportage från en "helt vanlig" svensk familj - bestående av en svart ex-muslimsk kvinna och en svensk feminist som tillsammans har det binära barnet "Pipp"... De har ju köpt och renoverat ett ödehus och inrett det för att "uttrycka sina unika personligheter"....
Citera
2022-02-22, 22:57
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Varför besvarar du min fråga med en fråga? Är det för att du inte riktigt kan stå för det du säger?
Frågetecknet är till för att tvinga dig att svara. Ett så kallat "retoriskt knep". Som alla nu kan se så fungerade min taktik.
Citera
2022-02-22, 22:58
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så ditt problem är att man kan ha DN gratis fram till påsk, för att därefter betala? Eller uppfattar jag dig fel?
Problemet är att gratisperioden är för kort.
Tänk om personen inte har råd att förlänga

Personen kanske då söker gratisnyheter på nätet och ramlar in på farliga s.k. alternativa mediesajter där det sprids DESINFORMATION och HAT:

Hen kanske söker efter streaming sajter och skulle ju då kunna utsättas för Trump-propaganda eller ännu värre: Rysk propaganda.

Du ser ju riskbilden här!

Staten måste helt enkelt finansiera DN mer, så de kan ge bort längre gratisprenumerationer och därmed skydda Sveriges befolkning mot påverkansoperationer från främmande makt eller hatiska aktörer som inte respekterar alla människors lika värde.
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-22 kl. 23:07.
Citera
2022-02-23, 04:33
Medlem
Propagandan ska ut! Speciellt vid "kriser" som är viktiga att vinna med propaganda.
Citera
2022-02-23, 09:41
Medlem
skogsmarans avatar
Man kan tycka vad man vill om DN som publikation men DN tar inte emot presstöd och tog heller inte emot coronastöd mig veterligen. Så vad gör att så många ändå kallar DN för skattefinansierad? Skogsmaran måste ha missat något.

Som talesättet lyder, en miljard flashbackare kan inte ha fel, men skogsmaran är av naturen lite konsensuskonfunderad ( ). Så - Vilka skattepengar går egentligen till DN?
Senast redigerad av skogsmaran 2022-02-23 kl. 09:43.
Citera
2022-02-23, 09:57
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Frågetecknet är till för att tvinga dig att svara. Ett så kallat "retoriskt knep". Som alla nu kan se så fungerade min taktik.
Uppenbarligen inte, eftersom du inte fick det svar du eftersökte.
Citera
2022-02-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Man kan tycka vad man vill om DN som publikation men DN tar inte emot presstöd och tog heller inte emot coronastöd mig veterligen. Så vad gör att så många ändå kallar DN för skattefinansierad? Skogsmaran måste ha missat något.

Som talesättet lyder, en miljard flashbackare kan inte ha fel, men skogsmaran är av naturen lite konsensuskonfunderad ( ). Så - Vilka skattepengar går egentligen till DN?

Behövs det sägas mer… pengar finns i överflöd. Skattepengar absolut!! Dn och övrig blask media hade aldrig överlevt annars

https://libertyswe.wordpress.com/201...dia-i-sverige/
Citera
2022-02-23, 11:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Att DN är grov propaganda som tvångsfinansieras med skattepengar och sen luras på folk i form av "gratis" prenumerationer som sen övergår till fullt pris.

Allt är ruttet med denna blaska - från vinkling till försäljningstaktik och censur av kritiska samhällsproblem.

Exakt så!
Det finns många skäl att förakta DN, men ’skattefinansierad’? Hurdå?
Citera
2022-02-23, 11:52
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det finns många skäl att förakta DN, men ’skattefinansierad’? Hurdå?
Presstöd!

Eller vänta! Säger ni att DN är typ... den enda tidningen i hela Sverige som INTE har presstöd??

I så fall är jag verkligen intresserad hur det gick till. Där jag bor är det några (äldre) som har SvD prenumerationer och denna blaska levereras till dem varje morgon. Känner däremot ingen som betalar för DN.

Vilka skulle deras läsekrets vara? Beskriv en typisk prenumerant som är beredd att betala fullt pris för att läsa Bonnierpropaganda varje dag?
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-23 kl. 11:56.
Citera
2022-02-23, 11:57
Medlem
Jon.Holmss avatar
Spelar ingen roll om jag så skulle få betalt för att läsa Wolodarskis skittidning, jag tänker inte läsa den ändå!
Citera
2022-02-23, 11:57
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkjapp
Behövs det sägas mer… pengar finns i överflöd. Skattepengar absolut!! Dn och övrig blask media hade aldrig överlevt annars

https://libertyswe.wordpress.com/201...dia-i-sverige/
En konspiratorisk post på en obskyr blogg är inte en ’källa’, särskilt som den inte ens hävdar att DN är skattefinansierat (utan som vanligt kallar Bonnier ’judemedia’).
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Mediastöd!
Ok, i vilken form och på vilket sätt?

Och nej, DN får inte presstöd, inga huvudtidningen får det. Det togs fram för att stödja andratidningarna.
Senast redigerad av mikaels 2022-02-23 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in