2022-02-22, 21:42
Bannlyst
Två ukrainska soldater döda i lugansk, 18 skadade. Ingenting går som planerat för väst.

https://liveuamap.com/en/2022/22-february-joint-forces-operation-84-ceasefire-violations
Citera
2022-02-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Han kan ha vilka motiv han vill, men han har de facto gått in med trupp i ett annat land, vilket ju är en invasion. Det går liksom inte att komma runt.

Om jag ämnar misshandla dig, och precis innan jag börjar kallar jag dig för en stol så betyder inte det att det var egendomsbrott i stället för misshandel.

Han har blivit inbjuden av republikerna Donetsk och Luhansk. Dom är självständiga och inte längre en del av Ukraina.
Citera
2022-02-22, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Haha så roligt att höra alla PRO Nato troll som svingar med sina svärd...

Ni fattar verkligen inte att ni måste ta han med våld va? . Han skriver ju det nästan i era pannor.

Säger som Mike Tyson. Alla är kaxiga innan dom får en käftsmäll av mig.
Det beskriver väst ganska bra just nu. Dom är högljudda tills dom fick en käftsmäll.
Citera
2022-02-22, 21:46
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Putin står för en dockteater säger Bildt i aktuellt.

Bildt hade inga problem att profitera på rysk gas när det begav sig. https://unt.se/ledare/carl-bildt-kan-inte-aga-rysk-gas-397161.aspx. Nu är han avbetald av andra och kan stå och förfasa sig över " rysk aggression" på bästa sändningstid. Man kan bli illamående för mindre.
Citera
2022-02-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det bästa vi kan göra är att sitta still i båten. Ju mindre vi gör och oroar oss dess bättre.
Det löser sig säkert på något sätt därnere. Det är inte många som har dödats sedan erkännandet.
Om man avstår från sanktioner har nästan ingenting hänt, förutom att vi kanske får två nya länder.

Vi ska absolut inte sitta stilla i båten. Det gjorde vi med riktiga Hitler på 30-talet men det ska vi inte upprepa med Hitler-wannaben Putin. Han kan få möjligheten att backa men har ska lämna tillbaka Krim och hans trupper ska ut ur Ukraina. Putin har visat sitt rätta ansikte med Blofeld-talet igår om "Moder Ryssland" så ingen kan någonsin lita på honom igen. Han är inte stabil.
Citera
2022-02-22, 21:48
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tycker min jämförelse var bra. Gotlänningarna har ungefär samma koppling till Sverige, som folket i Donbass och på Krim har till Ukraina.

Din jämförelse var däremot dålig, eftersom det bor i princip inga ryssar på Gotland idag. Och även om det bodde 10000 ryssar på Gotland, så hade svenskarna ändå varit i majoritet där. Och om Ryssland då hade annekterat Gotland, då hade jag tyckt att det var helt fel.
Men jag hade ändå inte tyckt att det hade varit värt att riskera att starta tredje världskriget, bara för att Sverige ska få tillbaka Gotland då.
Och jag tycker inte heller att det är värt att riskera att starta tredje världskriget, bara för att Ukraina ska få tillbaka Krim eller för att stoppa Ryssland från att annektera Donbass.

Du är för trög för att fortsätta förklara för. Din "liknelse" var dålig då du endast hade med 2 parter när det ska vara 3 (Ukraina, Ryssland och separatister), samt att du endast hade med ett land (Sverige) när det behövs 2 för att det ska vara en likvärdig jämförelse. Du glömde helt enkelt 3:e part som jag hade med (Ryssland) i min jämförelse.
Citera
2022-02-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Krig är inget man har aptit på. Det är något som blir nerkört i halsen på en och som man tvingas svälja.

Väst kommer helt klart att försvara Taiwan och stödja Ukraina på alla sätt (med vapen, pengar etc.). Det enda man inte gör är att sätta NATO-trupper på Ukrainsk mark eftersom detta skulle ge Putin en anledning att ge sig på baltstaterna. Dock kommer NATO att knulla Putin om han utan anledning går in på NATO-mark.

NATO är en kriminell organisation. Inget land i Europa vill sätta in marktrupper mot Kina eller Ryssland. Om Nato hade problem talibanerna. Vad kommer dom då ha med Ryssland och Kina. Ni får gilla läget nu att Ryssland/Putin har vunnit. Ingen bryr sig egentligen om Ukraina. Ni som hejar på Nato är hycklare. Överallt där Nato verkar blir det krig, lidande och elände. Allt handlar om energi och pengar. MSM får det att framstå som om att det är synd om Ukraina. Dom har själva försatt sig i den här situationen.
Citera
2022-02-22, 21:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Han har blivit inbjuden av republikerna Donetsk och Luhansk. Dom är självständiga och inte längre en del av Ukraina.

Nej. Det var ju det jag menade. Bara för att Putin kallar dem något betyder det inte det är så. Du får inte bygga hus på din grannes tomt bara för du kallar tomten din egen.
Citera
2022-02-22, 21:50
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Om Putin vill bli våldtagen går det givetvis att ordna.

Citat:
Ursprungligen postat av Claews
Folket i regionerna har folkomröstat att lämna ukraina. Antingen erkänner man (världssamfundet) folkomröstningar om självständighet eller så gör man inte det.
Om man erkänner folkomröstningar och att nya stater bildas på detta sätt måste man erkänna donetsk och luhansk, och i så fall pågår ett krig mellan ukraina och dessa regioner. Dom har i sådana fall rätt att bjuda in främmande makt att hjälpa dom.
Detta. Folkviljan (över 50,%) styr. Oaktat om de resterande 49 procenten äger majoritet av tillgångar.
Citera
2022-02-22, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Han kan ha vilka motiv han vill, men han har de facto gått in med trupp i ett annat land, vilket ju är en invasion. Det går liksom inte att komma runt.

Vilken barnslig logik.

Det enda som alltid avgjort och alltid kommer att avgöra vem som har rätt, är den starkes rätt. Den starke slår ned sitt motstånd och skriver sedan sin historia, samt förbjuder andra att skriva sin alternativa historia. Massan av får följer sedan sin ledare utan att ifrågasätta andra än de som ifrågasätter detsamma.

Det här schackspelet är inte avgjort än, så än vet vi inte vem som kommer att skriva dagens händelsers historia, men att det inte kommer att bli Biden & co är pinsamt uppenbart. Putin skriver i skrivande stund om Ukrainas historia. Det mesta talar för att det som Putin skriver kommer att bli befäst historia.
Citera
2022-02-22, 21:53
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Bildt hade inga problem att profitera på rysk gas när det begav sig. https://unt.se/ledare/carl-bildt-kan-inte-aga-rysk-gas-397161.aspx. Nu är han avbetald av andra och kan stå och förfasa sig över " rysk aggression" på bästa sändningstid. Man kan bli illamående för mindre.
Ta en Samarin?
I princip alla hade goda förhoppningar om Ryssland för 15 år sedan.
Kan knappast läggas honom till last nu.
Säkerligen har du också haft ryska aktier via pensionssystemet.
Senast redigerad av RealTide 2022-02-22 kl. 21:59.
Citera
2022-02-22, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilken barnslig logik.

Det enda som alltid avgjort och alltid kommer att avgöra vem som har rätt, är den starkes rätt. Den starke slår ned sitt motstånd och skriver sedan sin historia, samt förbjuder andra att skriva sin alternativa historia. Massan av får följer sedan sin ledare utan att ifrågasätta andra än de som ifrågasätter detsamma.

Det här schackspelet är inte avgjort än, så än vet vi inte vem som kommer att skriva dagens händelsers historia, men att det inte kommer att bli Biden & co är pinsamt uppenbart. Putin skriver i skrivande stund om Ukrainas historia. Det mesta talar för att det som Putin skriver kommer att bli befäst historia.

Putin agerar som en riktig ledare och har gjort det sedan dag ett. Alla presidenter under Putin, förutom möjligtvis Trump, har varit veka.

Då ska vi inte ens tala om Sverige. Där är det så illa så dom får inte ens vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in