Citat:
Ursprungligen postat av
Fyrahundratolv
Ska göra utredning för autism och adhd men hittar inte svaret på mina frågor i några andra trådar.
Gör man utredningarna separat eller kan man göra båda samtidigt?
Undrar också hur själva testerna går till mer detaljerat?
Och vad innebär "arbetsprov med arbetsterapeut" som tillägg i utredningen? Har fattat att jag ska göra nåt praktiskt men vad är det man gör då?
Man får träffa en läkare också göra balans och koordinationstester
Man testar olika delar av intelligensen
bygga figurer med klossar
Verbal funktion
Visuell förmåga
arbetsminne
Snabbhet i sekventiell organisering och urskiljning
Det är vanligt med tex asperger att man har en ojämn begåvning jag har ett arbetsminne som ligger klart under genomsnittet men högre på dom andra delarna