Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
I den här situationen har Ryssland förhindrat ett större krig. Öppna ögonen och läs vad som har hänt. Man kan inte bara lyssna på Västs förvrängningar.
Jag lyssnade en stund på Magdalena Andersson, som jag har haft ett visst förtroende för. Men det försvann totalt när jag hörde hennes upprepningar av USAs propaganda, som inte innehåller ett ord om vad som faktiskt händer i Ukraina. Ukraina har krigat mot sin egen befolkning sedan 2014. Ändå öser Väst pengar över dem och nu utlovas de ännu mer.
Ja Maggan visar USA att hon kan hoppa i takt. Wolfgang Hansson på Aftonbladet är ju likadan och jag brukar roat läsa hans underliga analyser.
Man undra var revolutioner och demonstrationer i Ukraina tagit vägen som var så populära. Orangea revolutionen 2004 och 2005, Euromajdan 2014. Nu är det knäppt tyst trots att korruptionen är likadan, EU-medlemskap lyser med sin frånvaro och det ryska beroendet och trycket kvarstår. Lägg till ekonomin, säkerhetsläget och att människor i Ukraina dör i stridigheter. Tydligen tycker väst att det numera inte finns något att demonstrera emot där i Ukraina.
Förklaring är väl kanske enkel, Kiev har förvandlat landet till en semidiktatur där demonstrationer skulle slås ner snabbt och hårt. Det räcker med att kalla dom för proryssar och öppna eld eller lite mer humant sparka dom från jobben och frysa deras bankkonton eller pass. Det skulle inte spela någon roll om folket demonstrerade om helt andra saker än för Ryssland för dom skulle ändå slås ner som proryssar. Dom kallar det demokrati, även här i väst.
Det är märkligt att Europa öser pengar i det svarta hålet och samtidigt hämmar sin egen ekonomiska utveckling om energi ska tas från annat håll. Att bita sig själv i svansen.