Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Jag menar i warranter och certifikat. Det är där småsparare blankar. AVA har paniksålt rätt hårt och stått för mycket av likviditeten framförallt igår. Medan institutioner har squeezat blankarna. Nu har säljsidan dött nästan helt och priset kravlar sig långsamt uppåt hela tiden.
Vi har alla en sida. Köp eller sälj.

Det ligger i börsens natur.
Sedan är du inte neutral. Oavsett hur du än fejkar. Jag vet vilken position du har.

Fast de flesta småsparare sitter nog på preffen pga utdelningen, och den noterade jag var röd vid stängning igår till skillnad från b-stonken. Det pågår helt klart nått muffens bak kulisserna, och popcorn till frukost i morgon.
Ibra Bataljan borde börja twittra hejvilt som Elon Musk, det vore kul.
Nej, jag har verkligen ingen position. Jag är bara här för underhållningen. Precis som SSAB håller jag mig undan allt där politikerjönsar och staten är inblandade. Det är bäst så. Jag shortar för närvarande bara eolus och cint plus ett par andra på memekontot med småsummor mot vettiga bolag som är pga en egen cp-tes i sig som jag inte tänker förklara.
Min evoshort jag hade och tjänade fläsk på baserades också på sunt politikerhat, ingen rymdblankarödlerapport som kom sen. Rätt vad det är ändrar de lynniga korrupta kräken sig.
Jag såg mer SBB som en del av fastighetsbolagsbubblan poppade såsom esg-bubblan i början av året, serieförvärvarbubblan, spelbubblan osv.
Men det kan ju helt klart vara ett case av utlänningar som inte vet hur det funkar "over här". Lite som intrumshorten, Dustin och Byggmax under pandemin. Felinformerade helt enkelt.