2022-02-22, 02:11
Medlem
Guidetti kommer ha lekstuga i allsvenskan, förstår om gårdarna, bajarna och pågarna svettas nu
2022-02-22, 05:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kommer JG upp i 1/10 av sin feyenoord form kommer han tokdominera alla försvar i allsvenskan.

Du menar den formen han visade 1 SÄSONG för 10 ÅR SEDAN!?

Ja, jo, visst. Allt talar ju för det….

En helt seriös fråga. Vad är det som gör Guidetti till en toppspelare i allsvenskan? Vilka är hans styrkor? Det enda jag kan komma på är kämpaglöd men det är det inget man dominerar ligor på..

Om snacket om 15 miljoner + 200k kr/ månad stämmer så kan detta vara en värvning som det kommer talas och skrattas om i all evighet.
2022-02-22, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Guidetti kommer ha lekstuga i allsvenskan, förstår om gårdarna, bajarna och pågarna svettas nu
Japp! Han har en imponerande karriär där han öst in mål.. Senast han gjorde mål var alltså förra säsongen då han mäktade med imponerande 1 mål. Och året innan i 2Bundesliga öste han in 3 mål…
2022-02-22, 06:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kommer JG upp i 1/10 av sin feyenoord form kommer han tokdominera alla försvar i allsvenskan.

Är det AIK:arnas dröm, att Guidetti ska komma tillbaka till den formen?

Det kan ni nog glömma, men tror mycket väl att Guidetti kommer att göra mål, men inte tokdominera.
2022-02-22, 06:30
Avslutad
Har Guidetti motivationen så kommer han såklart vara ett riktigt bra nyförvärv. Det är ingen snack om saken, man köper inte grisen i säcken direkt. Vi har haft otaliga exempel på spelare som haft mediokra karriärer utomlands som blir hur bra som helst här.

Det stora problemet är ifall motivationen finns där och med Guidettis självbild så är det hugget som stucket. Det kan verkligen gå åt vilket håll som helst, helt övertygad att det är ett enormt misslyckande för honom att behöva lunka så här långt ner i matkedjan när man ändå hållit på den nivån han är/var på men samtidigt om han har huvudet med sig så är det klippt och skuret att han kommer göra succé i allsvenskan.

Dock har jag aldrig varit med om att se någon hamna i en så lång formsvacka på grund av en dålig kyckling.
2022-02-22, 06:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Värt å komma ihåg angående Guidetti är att hans tidigare landslagskollega Berg är eller iaf va en betydligt bättre spelare till en betydligt mindre kostnad.

Guidetti kommer va svindyr vilket gjort mig mer å mer skeptisk på senare tid. Med dom pengarna vi antagligen kommer lägga är det upp till bevis.
2022-02-22, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Har Guidetti motivationen så kommer han såklart vara ett riktigt bra nyförvärv. Det är ingen snack om saken, man köper inte grisen i säcken direkt. Vi har haft otaliga exempel på spelare som haft mediokra karriärer utomlands som blir hur bra som helst här.

Det stora problemet är ifall motivationen finns där och med Guidettis självbild så är det hugget som stucket. Det kan verkligen gå åt vilket håll som helst, helt övertygad att det är ett enormt misslyckande för honom att behöva lunka så här långt ner i matkedjan när man ändå hållit på den nivån han är/var på men samtidigt om han har huvudet med sig så är det klippt och skuret att han kommer göra succé i allsvenskan.

Dock har jag aldrig varit med om att se någon hamna i en så lång formsvacka på grund av en dålig kyckling.
OM man kommer överens blir det intressant hur långt kontrakt det blir. Ersättningsmässigt hoppas jag på många inslag an incitament. Jag är också nyfiken på hur AIK kommer spela, Guidetti vill nog inte börja på bänken.
2022-02-22, 07:20
Medlem
Apropå Putins invasion, och många transferfönster är stängda.

Svenska spelare som spelar för ryska klubbar:

Jordan Larsson
Viktor Claesson
Pontus Almqvist
Armin Gigovic
Filip Dagerstål
Besard Sabovic
2022-02-22, 07:22
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
OM man kommer överens blir det intressant hur långt kontrakt det blir. Ersättningsmässigt hoppas jag på många inslag an incitament. Jag är också nyfiken på hur AIK kommer spela, Guidetti vill nog inte börja på bänken.
Hans erfarenhet från den positionen är däremot oslagbar.
2022-02-22, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Jo, ligger något i det också. Mest troligt så kommer det finnas en utköpsklausul annars ser jag inte riktigt poängen för honom att återvända mer än att få igång sin karriär igen.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hans erfarenhet från den positionen är däremot oslagbar.

Haha!
2022-02-22, 07:47
Medlem
Tycker det är kul att gnaget värvar Guidetti. Dels för att jag tror att han kommer floppa sett till den enorma eknonomiska investering det innebär. Men även dels för han personlighet, kommer färga Allsvenskan och derbymatcherna än mer.
2022-02-22, 08:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://mobile.twitter.com/AnelAvdic/status/1496016247825256449?t=1T7Q-r_kpXh5S1xcYfdbMg&s=19

Williot out. Stödrösta försäljningen för oss, vad det nu betyder. Läste i rysk media att han stannar hos oss våren ut, vore ju bra men kanske inte så troligt. Moskva är en magisk stad, lycka till Williot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in