2022-02-18, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skulle dom sälja honom skulle dom behöva 2 nya, nu har Traore spelat som central anfallare men han är ju inte direkt någon som har "typiska" #9 egenskaper, han gör sig nog bättre på kanten, han hade en helt ok debutsäsong egentligen, 3+3 på ca 15 matcher.

Ali Youssef är ju inte heller den typen egentligen, han är ju mer snabb som fan, dessutom är han skadeförföljd.

Tycker också Ali Youssef har en fin potential men lär få svårt att få speltid även i år.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Waris kommer. Sanna mina ord!!

Bara hoppas att vi hinner skeppa Jeremejeff till Ryssland innan deras fönster stänger nästa vecka.

Hur fan ska ni få plats med alla era utlänningar och så vill du ha in en till utländsk spelare... Vad är ni uppe i nu, 11-12 utländska spelare?
2022-02-18, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tycker också Ali Youssef har en fin potential men lär få svårt att få speltid även i år.

Hur fan ska ni få plats med alla era utlänningar och så vill du ha in en till utländsk spelare... Vad är ni uppe i nu, 11-12 utländska spelare?
Jajajaja. Det är väl bara att sälja någon av våra mindre duktiga till er för dyra pengar så finns det plats igen.
2022-02-18, 09:56
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hur känner du angående truppbredden inför säsongen? Visst håller du med mig när jag säger att det ser förjävligt ut?

Ursäkta språket.
Klart att vi inte har en lika bred trupp som, exempelvis, Djurgården har men det är inte heller Bartosz önskan. Sedan har vi, till skillnad från många andra klubbar, en funktionell akademi som kan leverera breddspelare på kort sikt och nyckelspelare på lång sikt. Med andra ord, jag är inte särskilt orolig. Drar truppbredden lite fort:

MV: Nordfeldt, Janosevic, (Brolin lån), (Haugaard lån)

HB: Lustig, Mendes, Haliti, (Forsberg lån), Sundberg

MB: Milosevic, Papagiannopoulos, Karlsson, Haliti, (Tihi lån), Faqa

VB: Otieno, Haliti, Bonde

Yttrar: Elbouzedi, Ring, Ayari, Strannegård, Abdirahman Ahmed, Stefanelli, Bahoui

CM: Larsson, Hussein, Ayari, Ceesay, (Ofori lån), (Michel lån)

FWD: Bahoui, Stefanelli, Meja, (Radulovic lån)

Jag håller inte med om att truppbredden är dålig, för det är den inte, utan det är snarare nyförvärv in i startelvan i minst en ytter och/eller anfallare som saknas. Säg att Guidetti värvas in, det kommer medföra att Stefanelli eller Bahoui förpassas ut till vänsterkanten och helt plötsligt sitter en av Ring/Elbouzedi på bänken i viktiga matcher.

Jag är inte särskilt orolig som sagt men nyförvärv måste komma snart.
2022-02-18, 11:15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hyfsat gäng som lämnat AIK under vintern Henok, Ofori, Silva, Saku, Haugaard, Forsberg, Bojan, Michel och nu Rogic. Plus utlåningar av Brolin, Thihi, och några till.

Jag hoppas Jurelius vet vad han gör. Nu drar cupen igång. Håller AIKs uppflyttade juniorer för allsvensk toppstrid och europakval.

Hur skall ni klara er utan Silva?
2022-02-18, 11:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag börjar undra om ”personal” är samma personal som jobbar på need more brandys gruppboende. Båda användarna är lika hjärndöda.

Tänk att du och jag kan vara överens om något.
2022-02-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Klart att vi inte har en lika bred trupp som, exempelvis, Djurgården har men det är inte heller Bartosz önskan. Sedan har vi, till skillnad från många andra klubbar, en funktionell akademi som kan leverera breddspelare på kort sikt och nyckelspelare på lång sikt. Med andra ord, jag är inte särskilt orolig. Drar truppbredden lite fort:

MV: Nordfeldt, Janosevic, (Brolin lån), (Haugaard lån)

HB: Lustig, Mendes, Haliti, (Forsberg lån), Sundberg

MB: Milosevic, Papagiannopoulos, Karlsson, Haliti, (Tihi lån), Faqa

VB: Otieno, Haliti, Bonde

Yttrar: Elbouzedi, Ring, Ayari, Strannegård, Abdirahman Ahmed, Stefanelli, Bahoui

CM: Larsson, Hussein, Ayari, Ceesay, (Ofori lån), (Michel lån)

FWD: Bahoui, Stefanelli, Meja, (Radulovic lån)

Jag håller inte med om att truppbredden är dålig, för det är den inte, utan det är snarare nyförvärv in i startelvan i minst en ytter och/eller anfallare som saknas. Säg att Guidetti värvas in, det kommer medföra att Stefanelli eller Bahoui förpassas ut till vänsterkanten och helt plötsligt sitter en av Ring/Elbouzedi på bänken i viktiga matcher.

Jag är inte särskilt orolig som sagt men nyförvärv måste komma snart.

Tycker nog att du ska räkna Lustig som mb och Ring som fwd också.
2022-02-18, 14:02
Medlem
cokehyenas avatar
Behovet av nyförvärv vittnar om truppens bristande kvalitet. Både i startelva och på bänken. Per Karlsson borde inte vara aktuell för 90 minuter i Allsvenskan med tanke på senaste årens insatser. Kaxigt om Meja ses som ersättare för era 9r. HY + VY saknar kvalitet i dagsläget. Per Karlssons insatser senaste åren har lämnat en del att önska. Fint med gamla trotjänare, mindre fint om han ska göra 90 min åt er vid skada eller avstängning.
2022-02-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Han hade tagit en startplats förra året, men då gick han sönder, det var väl korsbandet så antar att han kanske är tillbaka hyfsat lagom till den allsvenska premiären.

3 starter på rad på sommaren innan skadan kom. Grabben har inget flyt.

BKH vinst mot AIK, 1-0, målskytt
BKH vinst mot Kalmar, 3-2, målskytt
BKH vinst mot Norrköping, 1-0

Spelade totalt ca 3 matcher i AS förra året.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-02-18 kl. 14:13.
2022-02-18, 14:12
Medlem
MrSkargards avatar
AIK har en bra startelva och en väldigt risig bänk.
2022-02-18, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
AIK har en bra startelva och en väldigt risig bänk.
Risig? Många unga spännande namn men klart några etablerade behövs
2022-02-18, 17:50
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det var i somras. Konstigt att det läcker ut nu. Väldigt skönt att det inte blev något där.

Ja, tydligen blev han klar för en holländsk klubb i januari.
2022-02-18, 17:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Risig? Många unga spännande namn men klart några etablerade behövs

I en allsvensk kontext framstår den som risig, ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in