2022-02-21, 20:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Intressant nog verkar det skilja sig lite var man handlar verkar det som. Jag var inne på Lidl förra veckan och tyckte det var ovanligt många som bar munskydd. Brukar oftast handla på City Gross på väg hem från jobb och där är det nästan noll som använder dessa. Men så har det sett ut ett tag nu. Tror de var förra våren många hade, sen har det ebbat ut. Väldigt lite under hösten/vintern och nu helt borta. Men Lidl däremot, konstigt.

Många äldre och invandrare som handlar på Lidl?
Citera
2022-02-21, 20:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag tror de flesta hellre riskerar att åka på 1-2 förkylningar per år än spenderar resten av sitt liv med att täcka över halva ansiktet och begränsa sitt syreintag.

Sen finns det ju förstås idioter som dig också.

Problemet är ju att många blir svårt sjuka av covid, får sina lungor förstörda m.m. Då lär deras syreintag bli väldigt problematiskt, helt utan munskydd.
Citera
2022-02-21, 20:38
Medlem
BetaldAvSoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Stökigt och göra nya trådar, så postar det här så lär väl en del av er se det.

......1) FDA document admits “Covid” PCR test was developed without isolated samples for test calibration, effectively admitting it’s testing something else.

2) A document just released by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) openly admits that the infamous PCR test for the Wuhan coronavirus (Covid-19) was developed not with actual samples, but rather with what appears to be genetic material from a common cold virus.....more

https://www.investorvillage.com/smbd.asp?mb=4143&mn=483813&pt=msg&mid=22939598
Foliehattar som inte kan läsa, som vanligt. "No quantified virus isolates" är inte detsamma som "no virus isolates", precis som att "inga gröna bilar" och "inga bilar" inte betyder samma sak. Det är väl inte något konstigt att man inte har kvantifierade isolat av ett virus när det precis har påträffats.

Det inte går att bestämma känsligheten i analysen (på ett vettigt sätt) om man inte vet antalet kopior man har i provet. Därför gjorde man så att man framställde ett känt antal kopior av målgenen syntetiskt. Sedan spädde man dessa kopior med mänskligt (negativt) RNA, för att se hur mycket man kunde späda ut de syntetiska kopiorna innan det blev negativt och på så sätt kunde man räkna ut analysens begränsningar. Wow, vilket scoop!

Punkt tre, som du inte citerade (för att den är ointressant?), påstår att enligt dokumentet så användes influensa som "the testing marker" för att folk skulle testa positivt, och här förstår jag inte riktigt vad de syftar på. Det stämmer att de enligt CDC-dokumentet har testat flera typer av influensa och parainfluensa (och diverse andra virus som till exempel andra coronavirus) med kitet, men samtliga blev negativa (sida 45). Inte direkt någon bra strategi om tanken är att man ska blåsa upp antalet fall.

Citat:
‘Conspiracy Theory’ Becomes Reality: CDC Admits PCR Tests Used to Harvest DNA Without Consent
https://www.planet-today.com/2022/02/conspiracy-theory-becomes-reality-cdc.html
Ren lögn i rubriken, CDC medger/erkänner inte att de har använt PCR-tester för att få tag på folks DNA. Det de säger är att en andel av virusproverna sekvenseras, vilket inte torde vara en nyhet för någon som inte har legat i koma de senaste två åren, och att när man kör upp en pinne i näsan på folk så får man också med lite av deras DNA, vilket inte heller borde vara något större avslöjande. Så ja, när man sekvenserar så är det inte omöjligt att man får med sekvenser från patientens DNA också, men det är rent skräp som man bioinformatiskt filtrerar bort.

Sen har jag aldrig riktigt förstått vad konspirationsteoretikerna tror är poängen med att samla en massa DNA från måfå folk. Minns att jag försökte diskutera det i någon tråd för längesedan med någon som trodde att man använde gurgeltesterna i Västergötland för att samla in folks DNA, men det kunde inte heller ge något svar. Plus att om man bara vill ha DNA från måfå folk så finns det betydligt enklare sätt att få oerhört mycket större mängd DNA med betydligt bättre kvalitet - jag vet att salivprover tenderar att ge liten mängd DNA som också är av skitkvalitet. Bättre i så fall att gå ner till kemlabb och sno åt sig av de tusentals blodrör som kasseras varje dag.
Citera
2022-02-21, 20:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
De flesta svenskar har aldrig burit "munskydd" när de handlat. Men du har väl inte vågat gå utanför dörren på två år så det vet ju inte du.

Men grattis till att du äntligen tog steget och vågade gå ut. Var det läskigt? Körde du hazmat-suit eller nöjde du dig med trippla munblöjor?

Många är väl obildade och har lyssnat på FHM. Konstigt dock, för i andra länder fungerar skydden bra. De ska vara av rätt sort bara. FFP2 eller högre är det jag brukar bära.
Citera
2022-02-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många äldre och invandrare som handlar på Lidl?

Nja, ganska blandat på denna Lidl skulle jag säga. Säkerligen en högre andel invandrare jämfört med CG dock.
Citera
2022-02-21, 21:21
Medlem
Det är väldigt tacksamt att vi nu har omikron som är nästan lika milt som vilken förkylning som helst. Men min fråga är egentligen om någon sett information hur det gick för Kina att genomföra olympiska spelen?

Blev det något utbrott i samband med det eller klarade Kina biffen?

Trots allt är ju omikron så mycket mer smittsamt än tidigare covid-varianter.
Citera
2022-02-21, 22:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En intressant fråga är vad man egentligen har att förlora på aspirera. Det är kanske sällan som sprutan råkar träffa ett blodkärl. Men det är en risk som är enkel att eliminera. Varför vill man då inte eliminera den risken?
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Svaret hänger ihop med barnvaccinationen. "det kan göra ont". Det gör ont att få en spruta i armen också. Ett rent tramsargument således.

Har det att göra med små barn som rör sig, och att det därför är viktigt att injiceringen går snabbt? Att minska smärtan för barn ser jag som angeläget. Men... det är också mycket angeläget att inte utsätta barn för onödiga risker. Är barnvaccinerna sådana sorter där det inte gör så mycket ifall vaccinet skulle råka komma in ett blodkärl?

Ifall det är riskfritt att avstå från aspirering vid barnvaccinationer, så är det märkligt att man injicerar på samma sätt när Comirnaty ges till vuxna. Pfizer har ju gett tydliga direktiv att vaccinet inte ska komma in i blodkärl.
Citera
2022-02-21, 22:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har det att göra med små barn som rör sig, och att det därför är viktigt att injiceringen går snabbt? Att minska smärtan för barn ser jag som angeläget. Men... det är också mycket angeläget att inte utsätta barn för onödiga risker. Är barnvaccinerna sådana sorter där det inte gör så mycket ifall vaccinet skulle råka komma in ett blodkärl?

Ifall det är riskfritt att avstå från aspirering vid barnvaccinationer, så är det märkligt att man injicerar på samma sätt när Comirnaty ges till vuxna. Pfizer har ju gett tydliga direktiv att vaccinet inte ska komma in i blodkärl.

Bra fråga, men jag vet att det kom fram vid barnvaccinationer från WHO. Att det gör lite ont att få en spruta det får man helt enkelt lära sig att leva med, ju fortare desto bättre. Jag vet faktiskt inte hur det ser ut med barnvaccinationerna och föreskrifterna där.
Citera
2022-02-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetaldAvSoros
Foliehattar som inte kan läsa, som vanligt. "No quantified virus isolates" är inte detsamma som "no virus isolates", precis som att "inga gröna bilar" och "inga bilar" inte betyder samma sak. Det är väl inte något konstigt att man inte har kvantifierade isolat av ett virus när det precis har påträffats.

Det inte går att bestämma känsligheten i analysen (på ett vettigt sätt) om man inte vet antalet kopior man har i provet. Därför gjorde man så att man framställde ett känt antal kopior av målgenen syntetiskt. Sedan spädde man dessa kopior med mänskligt (negativt) RNA, för att se hur mycket man kunde späda ut de syntetiska kopiorna innan det blev negativt och på så sätt kunde man räkna ut analysens begränsningar. Wow, vilket scoop!

Punkt tre, som du inte citerade (för att den är ointressant?), påstår att enligt dokumentet så användes influensa som "the testing marker" för att folk skulle testa positivt, och här förstår jag inte riktigt vad de syftar på. Det stämmer att de enligt CDC-dokumentet har testat flera typer av influensa och parainfluensa (och diverse andra virus som till exempel andra coronavirus) med kitet, men samtliga blev negativa (sida 45). Inte direkt någon bra strategi om tanken är att man ska blåsa upp antalet fall.

Ren lögn i rubriken, CDC medger/erkänner inte att de har använt PCR-tester för att få tag på folks DNA. Det de säger är att en andel av virusproverna sekvenseras, vilket inte torde vara en nyhet för någon som inte har legat i koma de senaste två åren, och att när man kör upp en pinne i näsan på folk så får man också med lite av deras DNA, vilket inte heller borde vara något större avslöjande. Så ja, när man sekvenserar så är det inte omöjligt att man får med sekvenser från patientens DNA också, men det är rent skräp som man bioinformatiskt filtrerar bort.

Sen har jag aldrig riktigt förstått vad konspirationsteoretikerna tror är poängen med att samla en massa DNA från måfå folk. Minns att jag försökte diskutera det i någon tråd för längesedan med någon som trodde att man använde gurgeltesterna i Västergötland för att samla in folks DNA, men det kunde inte heller ge något svar. Plus att om man bara vill ha DNA från måfå folk så finns det betydligt enklare sätt att få oerhört mycket större mängd DNA med betydligt bättre kvalitet - jag vet att salivprover tenderar att ge liten mängd DNA som också är av skitkvalitet. Bättre i så fall att gå ner till kemlabb och sno åt sig av de tusentals blodrör som kasseras varje dag.

Du kan hitta precis vad fan du vill i ett PCR test bara du kör nog antal sekvenser. Its bullshit
Citera
2022-02-21, 23:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Du kan hitta precis vad fan du vill i ett PCR test bara du kör nog antal sekvenser. Its bullshit

Ja men nu kör vi inte mer än 35 cykler i Sverige. Så nej, det är inte bullshit.
Citera
2022-02-21, 23:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Trams.

Det är klart man får svår ångest, stress, depression och sömnproblem om man får veta att man smittats med det livsfarliga superdödsmördarviruset som media tatuerat in i våra hjärnor genom två års intensiv 24/7-rapportering.

Dessutom har alla dessa problem ökat generellt pga de påfrestande restriktionerna och inskränkningana i människors frihet, och med tanke på att de flesta haft covid vid det här laget så är det ju inte konstigt att psykisk ohälsa ökat även hos dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tja beskriver man folk som covid-19-överlevare även om de bara haft en någorlunda lindrig infektion som inte krävt sjukhusvård så bäddar man ju för att påverka dem mentalt. Man har inte bara haft en släng av en förkylning, man är en överlevare, trots att man aldrig var nära döden. Snacka om identitetsskapande. Blir svårt lägga det bakom sig och gå vidare.
Hur bedömer ni att era ganska lika förklaringsmodeller passar in i de undersökningsmetoder som beskrivs i rapporten och hur den psykiska ohälsan efter genomgången civid-19 yttrar sig?
Citera
2022-02-22, 00:08
Medlem
Korv-Bajss avatar
Det här COVID-viruset verkar göra konstiga saker med människor.

Jag råkade se Kamala Harris på Tuben:
https://youtu.be/_iDfKk-aFDA?t=208
Ser jag fel, eller har hon på sig ett munskydd av LÄDER???

Är det inte meningen att munskyddet ska fungera om någon sorts filter?
Som man kan andas IGENOM?
Men som (en del av) virusarna fastnar i?
För att det ska funka någorlunda bra ska det väl i och för sig vara N95, FFP2 eller FFP3,
men dom värsta spottloskorna fastnar väl i ett vanligt pappersfilter.

Hur som helst, somliga verkar tro att lädermasker funkar bra mot COVID.
https://www.youtube.com/watch?v=dJxNYlizZ5Y
https://www.hellomagazine.com/fashion/news/2020072293971/unique-face-mask-coverings/
https://www.amazon.com/Blindfold-Breathable-Restraint-Training-Halloween/dp/B07F5JFDW9

OK man kanske inte sprutar ut lika många virus rakt fram,
men resultatet är väl bara att man smittar den som sitter bredvid
istället för den som sitter framför på bussen, när virusdropparna
flyger ut på sidan.

Dessutom ser det ju lite BDSM-kinky ut.

Om Joe Biden sätter på sig någon av dom här skulle jag ta mig tusan rösta på honom!
https://www.ebay.com/itm/Leather-Head-Harness-Mouth-Ball-Gag-BDSM-Play-Slave-Master-Bondage-Gear/123697853022
https://d3v0wwxrwjl9f8.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/769x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/c/0/c026.jpg
https://cdn.meo.de/16571-thickbox_default/heavy-duty-bondage-hood-with-gag-ref-4474-s2.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in