2022-02-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det var innan jag hade vaccinerat mig. Bröt isoleringen två veckor efter andra sprutan. Är nu glad över att jag fått min tredje spruta. Hoppas på en fjärde spruta om ett par månader. Man vill ju inte bli sjuk och då gäller det att man har ett aktivt och uppdaterat vaccinationsskydd.

Jösses! Fan vad sjukt att det finns människor som dig och köper all propaganda.. kan du inte tänka logisk?
Citera
2022-02-21, 10:03
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ursäkta mig men varför i hela helvetet fortsätter din familj att pumpa in det där giftet i sina kroppar när halva din släkt dött eller fått svåra sjukdomar av det?
Det kan väl inte jag svara på, enligt mig har alla rätt till sitt eget val och jag respekterar deras val. Men det är inte heller min halva släkt som fått problem utan, de flesta har tålt vaccinet, bör väl kanske skriva det. Även om vi verkar varit ovanligt otursförföljda i detta. Men jag undrar samma sak. Själv har jag inte vaccinerat mig mot covid men det är jag ensam om om i min familj, där alla som blivit erbjudna tagit vaccinet. Mamma väntade länge dok med sin tredje spruta. Däremot förstår alla varför jag valt att inte göra det och har aldrig blivit kritiserad eller utesluten för att jag inte vaccinerat mig.

Men ja, det är helt sjuk. Nu är ju inget bevisat. Men jag är övertygad om att det beror på vaccinet. Min mor är säker på att hennes problem beror på vaccinet även om ingen vill bekräfta det. Min far sägs ha dött av hjärtinfarkt, vilket inte är ovanligt för en man i hans ålder. Han klagade på ont i bröstet redan på kvällen efter vaccineringen och som skrivit dog han två dygn efter sprutan. Alla som känner honom tror att det var p.g.a. vaccinet. Det är alltså inte bara jag som inbillar mig detta.
Citera
2022-02-21, 10:05
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det kan väl inte jag svara på, enligt mig har alla rätt till sitt eget val och jag respekterar deras val. Men det är inte heller min halva släkt som fått problem utan, de flesta har tålt vaccinet, bör väl kanske skriva det. Även om vi verkar varit ovanligt otursförföljda i detta. Men jag undrar samma sak. Själv har jag inte vaccinerat mig mot covid men det är jag ensam om om i min familj, där alla som blivit erbjudna tagit vaccinet. Mamma väntade länge dok med sin tredje spruta. Däremot förstår alla varför jag valt att inte göra det och har aldrig blivit kritiserad eller utesluten för att jag inte vaccinerat mig.

Men ja, det är helt sjuk. Nu är ju inget bevisat. Men jag är övertygad om att det beror på vaccinet. Min mor är säker på att hennes problem beror på vaccinet även om ingen vill bekräfta det. Min far sägs ha dött av hjärtinfarkt, vilket inte är ovanligt för en man i hans ålder. Han klagade på ont i bröstet redan på kvällen efter vaccineringen och som skrivit dog han två dygn efter sprutan. Alla som känner honom tror att det var p.g.a. vaccinet. Det är alltså inte bara jag som inbillar mig detta.

Förlåt mig, du har absolut helt rätt. Speciellt i det fetstilta.

Beklagar sorgen för din far och dina kära.
Citera
2022-02-21, 10:41
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Förlåt mig, du har absolut helt rätt. Speciellt i det fetstilta.

Beklagar sorgen för din far och dina kära.
Tack

Jag skulle ju ändå kunna försöka svara.

Eftersom mamma visste att hon bara skulle få en halv dos och hon tror som jag, eller snarare är det jag som tror som henne att hon blivit så dålig för att hon fick så stora starka doser med så kort intervall.

Sedan tror jag att den höga smittspridningen av omikron skrämde henne lite. Mamma är inte ung och hon vill inte leva isolerat. Kanske hon tog tredje dosen för att känna sig fri att leva vanligt. Sedan var det säkert 9 om inte mer månader sedan hon tog dos två och hon är medveten om att hon inte längre hade något skydd.

Hon tog ett övervägt beslut och hon tog sig tid att tänka igenom det.

Däremot tror jag att de yngre i min familj mycket tagit det för att man ska. För att man sagt dem att det skyddar de sköra om de gör det. I min familj finns det bara ett barn gammal nog att vaccinera sig. Det är inte mitt barn, kan jag säga och där handlade det bara om grupptryck. Största delen av den klassen hade haft deltan och ändå vaccinerade sig alla barnen i klassen bara några veckor senare. Min lilla släkting ville inte vara den enda som inte gjorde det.
Citera
2022-02-21, 10:54
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:

Min farsa fick hjärtstillestånd efter 3e sprutan, hade otrolig tur med snabb hjälp och överlevde. Garanterat inte rapporterat som vaccin-biverkning, jag tror mörkertalet är enormt.
Tycker det syns ganska tydligt om man tittar på överdödligheten från februari och framåt (sverige, norge, danmark, finland) när det vaccinerades mycket och väldigt få dog i covid.
Alla kurvor var på väg nedåt till underdödlighet (vilket är att förvänta efter att många trillat av pinn 2020) sen upp i alla länder tills vaccineringen avtog.
Citera
2022-02-21, 11:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Min farsa fick hjärtstillestånd efter 3e sprutan, hade otrolig tur med snabb hjälp och överlevde. Garanterat inte rapporterat som vaccin-biverkning, jag tror mörkertalet är enormt.
Tycker det syns ganska tydligt om man tittar på överdödligheten från februari och framåt (sverige, norge, danmark, finland) när det vaccinerades mycket och väldigt få dog i covid.
Alla kurvor var på väg nedåt till underdödlighet (vilket är att förvänta efter att många trillat av pinn 2020) sen upp i alla länder tills vaccineringen avtog.
Varför rapporterar du inte själv?
Citera
2022-02-21, 11:04
Medlem
Surtrutens avatar
Större risk för psykisk ohälsa hos de som haft covid.
Conclusions

Using a large national cohort of people with covid-19 and contemporary and historical controls, we found that the risks of incident mental health disorders are substantial in people with covid-19 and span several disorder categories, including anxiety, depression, stress and adjustment disorders, opioid and other substance use disorders, cognitive decline, and sleep disorders. The risks were evident even among those with covid-19 who did not require hospital admission. Tackling mental health disorders among survivors of covid-19 should be a priority.
https://www.bmj.com/content/376/bmj-2021-068993
Citera
2022-02-21, 11:04
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför rapporterar du inte själv?
Bra fråga, kanske man skulle ta och göra.
Citera
2022-02-21, 11:06
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Bra data hos en stor begränsad population hos militären i USA.

//rumble.com/vu85du-mnniskorttsadvokaten-leigh-dundas-berttar-om-kraftig-kning-av-sjukdomsfall.html
Citera
2022-02-21, 11:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, så kan det vara.

Det blir ju intressant att se på socialstyrelsens Statistikdatabas för dödsorsaker när de blir klara med 2021 och se om det finns en ökning av hjärtstopp och hjärtinfarkter för 2021. Eller ev. andra dödsorsaker som skulle kunna kopplas til vaccinet. Även se vilka datum de i så fall skedde om det var runt vaccineringen eller covid topparna. Vi skulle ju även kunna se på åldrarna och om det så fall stämde med åldersgrupperna man då vaccinerade. Det kommer inte kunna döljas när den statistiken uppdateras.

När det gäller min pappa så kontaktade inte han sjukvården när han fick ont i bröstet efter vaccineringen, det skulle han gjort naturligtvis. Det är som jag förstår det rekommenderat att man gör så. Det är fint att det gick bra med din pappa.
Citera
2022-02-21, 11:58
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Jag tror att det också kan handla om att man ibland överdoserat vaccinet.

Min mamma t.ex. blev långtids sjuk av vaccinet, andra sprutan. Hon har fått Moderna hela tiden, hon är under 160cm lång och väger kanske 55 kg. Samma dos som en stor man på över 100 kg skulle få. Hon valde att ta den tredje sprutan nyligen men då blev det också Moderna men som påfyllnadsdoserna är var det bara halv dos och det ser ut som om det gått bra. Av de jag känner så har de som haft svåras att tåla vaccinet varit kvinnor som är små i växten undantag min far som faktiskt dog två dygn efter sin vaccinering men det var AZ. Det var ju också ett jäkla skit vaccin.

Kanske man kunnat ge mindre doser till personer under 60kg eller haft ett längre intervall mellan de två första doserna, alternativ halv dos redan vid andra dosen? Detta är bara en teori jag har och kan ju självklart vara helt fel. Men det skulle kunna förklara varför fler kvinnor fått biverkningar en män som i regel är större en kvinnorna.

Men det tror jag inte är anledningen till varför några bli förlamade t.ex för det kan ju ske redan vid första dosen.

Bra detalj som jag helt glömt, och din teori om korta kvinnor är intressant, beklagar sorgen med din far.
Det säger väl sig självt, precis som när man ska beräkna antalet tabletter modell x för viss sjukdom där man går efter kroppsvikten, exempelvis det omdiskuterade medlet Ivermectin som fortfarande anses bäst av alla "off-shelf" medeciner baseras på 02 eller 04 mg/per kilo, i vissa fall upp till 0,6mg/kg

Men hör och häpna, även här verkar man skita i att utföra beräkningar inför personens kroppsvilkt, enda data är hur man blandar ut vaccinet som kommer som "koncentrat", kolla här:
Citat:
Comirnaty 30 mikrogram/dos koncentrat till injektionsvätska, dispersion
ska administreras intramuskulärt efter spädning (se avsnitt Hållbarhet, förvaring och hantering).

Efter spädning innehåller injektionsflaskor med Comirnaty 6 doser ā 0,3 ml vaccin. För att kunna extrahera 6 doser ur en och samma injektionsflaska ska sprutor och/eller nålar med låg dödvolym användas. Spruta–nålkombinationen ska ha en dödvolym på högst 35 mikroliter. Om standardnålar och -sprutor används räcker eventuellt inte volymen för att extrahera en sjätte dos ur en och samma injektionsflaska. Oberoende av typ av nål och spruta gäller följande:

Varje dos ska innehålla 0,3 ml vaccin.Om kvarvarande mängd vaccin i injektionsflaskan inte räcker till en full dos på 0,3 ml, kassera injektionsflaskan och eventuella restmängder. Kombinera inte överblivna vaccinmängder från olika injektionsflaskor. Det föredragna stället är deltoideusmuskeln i överarmen.

Injicera inte vaccinet intravaskulärt, subkutant eller intradermalt.
Vaccinet ska inte blandas i samma spruta som andra vacciner eller läkemedel.
Källa: https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20201005000062

Förutom kroppsvikt och slarv med aspireringen har vi även detaljen med hur immunförsvaret är per person inför vaccineringen. Det finns färdiga "mallar" hur mycket D-vitamin i nmol/ml en person ska ha för att räknas som fullgott immunförsvar, där majoriteten av svenskar under vinterhalvåret ligger under rekommenderade nivåer. Det måste ju betyda att om D-vitamin nivåerna är låga eller mycket låga får ju vaccinet sämre effekt, än om nivåerna är bra, eftersom D-vitaminet är byggstenen i immunförsvaret. Då borde man ju rekommendera stora intag av D-vitamin i samband med vaccinering, eftersom kroppen kommer att förbränna delar av d-vitamin "förrådet" i samband med vaccineringen då kroppen känner av vaccinet som en infektion och börjar tillverka antikroppar = D-vitamin nivåerna går ned under c:a 3 veckors tillverkning av antikroppar, tar man då inte D-vitamin under detta förlopp är man ju större chanser att smittas av andra saker pga att man fått en dipp i immunförsvaret pga tillverkningen av antikroppar mot ett specifikt virus.
Senast redigerad av vinland 2022-02-21 kl. 12:11.
Citera
2022-02-21, 12:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En intressant fråga är vad man egentligen har att förlora på aspirera. Det är kanske sällan som sprutan råkar träffa ett blodkärl. Men det är en risk som är enkel att eliminera. Varför vill man då inte eliminera den risken?

Svaret hänger ihop med barnvaccinationen. "det kan göra ont". Det gör ont att få en spruta i armen också. Ett rent tramsargument således.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in