2022-02-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Om hun har karakterene til å komme inn så bør det vel være mulig å få til noe spesialtilpasset. Astrid Uhrenholdt Jacobsen brukte vel mye lengre enn vanlig på å ta legeutdannelsen sin så vidt jeg husker.
Men Jacobsen blev i princip tvungen att lägga av då institutionen tröttnade på hennes specialupplägg?

Är det inte massa praktik som veterinärer ska göra också? Sedan är det väl så att hon själv känner att det kanske inte kommer bli tillräckligt fokus på skidskyttet som behövs för toppresultat.
Citera
2022-02-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Men Jacobsen blev i princip tvungen att lägga av då institutionen tröttnade på hennes specialupplägg?

Är det inte massa praktik som veterinärer ska göra också? Sedan är det väl så att hon själv känner att det kanske inte kommer bli tillräckligt fokus på skidskyttet som behövs för toppresultat.

Hun var ferdig med selve utdannelsen og skulle utplasseres i praksisplass. Tror ikke hun ble tvunget til å legge opp akkurat, men det ble vanskeligere enn skolearbeidet og hun sa hun var mer ivrig på å begynne som lege enn å fortsette ski karrieren.

Dette var jo akkurat i begynnelsen av Corona også og det var veldig bekymring på om helsetjenesten skulle ha nok folk, så det er mulig det spilte inn i valget hennes.
Citera
2022-02-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Hun var ferdig med selve utdannelsen og skulle utplasseres i praksisplass. Tror ikke hun ble tvunget til å legge opp akkurat, men det ble vanskeligere enn skolearbeidet og hun sa hun var mer ivrig på å begynne som lege enn å fortsette ski karrieren.

Dette var jo akkurat i begynnelsen av Corona også og det var veldig bekymring på om helsetjenesten skulle ha nok folk, så det er mulig det spilte inn i valget hennes.
Var det inte massa tjafs också med något världscuplopp i Davos, om hon skulle köra det eller inte?
Citera
2022-02-19, 17:11
Medlem
Citat:
Var det inte massa tjafs också med något världscuplopp i Davos, om hon skulle köra det eller inte?

Det husker jeg ingenting om.
Citera
2022-02-21, 15:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Vet vi något om någon eventuell webb-sändning av JVM?
Citera
2022-02-21, 15:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Inte hittat något. SVT Play sänder väl JVM i längdåkning?
Citera
2022-02-21, 15:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inte hittat något. SVT Play sänder väl JVM i längdåkning?

När JVM i längdskidor avgjordes på samma plats för några år sedan så fanns det webb-sändning som arrangören stod för men har inte sett något för detta mästerskap.
Citera
2022-02-21, 15:40
Medlem
Citat:
När JVM i längdskidor avgjordes på samma plats för några år sedan så fanns det webb-sändning som arrangören stod för men har inte sett något för detta mästerskap.

Om en skidskyttesändning skulle vara ens i närheten av den i nivå vore den inget värd.

Nä det ser väl inte ut som att det blir några sändningar vad jag sett.

Jag håller nog rätt låga förväntningar på det svenska laget med tanke på den extremhöga höjden. Pallar inte Sara A den kan det nog bli ganska trist men förhoppningsvis grejar hon det.
Citera
2022-02-21, 15:40
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:

Ja, det finns upplagt i sändningsschemat på Eurosport Player så jag hoppas det stämmer.
Citera
2022-02-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om en skidskyttesändning skulle vara ens i närheten av den i nivå vore den inget värd.

Nä det ser väl inte ut som att det blir några sändningar vad jag sett.

Jag håller nog rätt låga förväntningar på det svenska laget med tanke på den extremhöga höjden. Pallar inte Sara A den kan det nog bli ganska trist men förhoppningsvis grejar hon det.
Var det inte världscup i Skidskytte där för något år sedan med normal produktion? Bara FIS som inte brydde sig och inte ens såg till att det fanns adekvat tidtagning. IBU har väl sänt alla JVM de senaste 15 åren och så lär det bli i år igen.
https://www.eurovisionsports.tv/
Citera
2022-02-21, 15:58
Medlem
Citat:
Var det inte världscup i Skidskytte där för något år sedan med normal produktion? Bara FIS som inte brydde sig och inte ens såg till att det fanns adekvat tidtagning. IBU har väl sänt alla JVM de senaste 15 åren och så lär det bli i år igen.
https://www.eurovisionsports.tv/

När jag kollade på exakt samma sida nyss fick jag Kontiolahti som nästa sändning. Men då verkar det bli något då. Produceras det av IBU kommer det produceras ordentligt. Längdsändningen var bara nån lokal grej för ett antal dollars avgift som saknade det mesta av vad man kan kräva, det tror jag inte IBU skulle acceptera.
Citera
2022-02-21, 16:45
Medlem
IBU pleier bare å produsere sprint og jaktstart, og bare for juniorene, altså ikke ungdomsklassen. De siste årene har dette blitt vist på NRK, men står ikke noe på programmet så vidt jeg kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in