2021-10-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Det där vet nog bara dom själva.

Det stämmer ju, Nelin och Hanna gjorde slut (officiellt) redan före förra säsongen och Nelin säger ju att Ponsi dumpade sin flickvän efter VM. Nelin har väl således desto mindre att vara sur över, Ponsiluomas ex(också skidskytt, Fanny Johansson) är den dumpade i soppan men är också den som inte är med i landslaget.
Citera
2021-10-18, 17:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det stämmer ju, Nelin och Hanna gjorde slut (officiellt) redan före förra säsongen och Nelin säger ju att Ponsi dumpade sin flickvän efter VM. Nelin har väl således desto mindre att vara sur över, Ponsiluomas ex(också skidskytt, Fanny Johansson) är den dumpade i soppan men är också den som inte är med i landslaget.

Stämmer verkligen det? Det har jag missat helt i så fall, jag gick i förvissningen om att de fortfarande var ett par. Tydligen fokuserar jag lite för mycket på det sportsliga för att hänga med i alla härliga förvecklingar vid sidan av vallen. Får skärpa mig på den punkten. Men jag tyckte att Nelin kändes väldigt låg under förra säsongen, framför allt i slutet (vilket han nu alltså bekräftar).

Dock är jag inte förvånad, det är problematiskt med relationer landslagsåkare emellan och det har skämtats om det här i trådarna ibland. Klart att det är inte är optimalt för sammanhållningen när åkarna byter partner med varandra alternativt dumpar nån för en annan.
Citera
2021-10-18, 17:40
Medlem
rainbowias avatar
Vad gjorde Hanna stav till stav på?

Annars kan "kompensationen" för Nelin bli om han får till ett bra skjut i singelmixen med Hanna där det senare avgörs i sista ligg med bössan "laddad"?
Citera
2021-10-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Stämmer verkligen det? Det har jag missat helt i så fall, jag gick i förvissningen om att de fortfarande var ett par. Tydligen fokuserar jag lite för mycket på det sportsliga för att hänga med i alla härliga förvecklingar vid sidan av vallen. Får skärpa mig på den punkten. Men jag tyckte att Nelin kändes väldigt låg under förra säsongen, framför allt i slutet (vilket han nu alltså bekräftar).

Dock är jag inte förvånad, det är problematiskt med relationer landslagsåkare emellan och det har skämtats om det här i trådarna ibland. Klart att det är inte är optimalt för sammanhållningen när åkarna byter partner med varandra alternativt dumpar nån för en annan.

Ja man får hänga med i svängarna, tog slut redan förra sommaren https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/AlbeVr/hanna-oberg-och-jesper-nelin-har-separerat

---

Apropå Ponsi intervju med IBU idag. Om det sportsliga dårå: https://www.biathlonworld.com/news/detail/getting-to-know-martin-ponsiluoma
Citera
2021-10-18, 17:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Annars kan "kompensationen" för Nelin bli om han får till ett bra skjut i singelmixen med Hanna där det senare avgörs i sista ligg med bössan "laddad"?

Tack, nu slapp jag Skidskyttet bjuder på en hel del godis på det området, det är nästan öppet hå...mål.
Citera
2021-10-18, 17:52
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Tack, nu slapp jag Skidskyttet bjuder på en hel del godis på det området, det är nästan öppet hå...mål.

Kant in kan vi nog se framför oss nu.

För att fullborda dramat så hade ett OS-guld i herrstafetten där (i segerintervjun) Ponsi och Nelin deklarerar att de nu är ett par. Stafettpinnen spårlöst försvunnen (Hanna likaså).

Ja, det är sant. Plus för skidskyttet får vi ge det..
Citera
2021-10-18, 18:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Kant in kan vi nog se framför oss nu.

För att fullborda dramat så hade ett OS-guld i herrstafetten där (i segerintervjun) Ponsi och Nelin deklarerar att de nu är ett par. Stafettpinnen spårlöst försvunnen (Hanna likaså).

Ja, det är sant. Plus för skidskyttet får vi ge det..

Sedan har ju Nelin alltid haft problem i stå, så man kan ju förstå Hanna
Citera
2021-10-18, 18:13
Medlem
Edberg och Wilander får rycka in som psykologer. De har till.skillnad från Nelin, låtsats vara neutrala i 35 år, vilket de givetvis inte varit, åtminstone inte i början.
Citera
2021-10-18, 18:16
Medlem
Citat:

Ponsi i singelmix? Inget fel på växlingarna iofs...
Citera
2021-10-18, 18:18
Medlem
Citat:
ja, det har ju aldrig hänt att folk har relationer bakom ryggen på sina respektive, det är knappast nått dom går ut och säger offentligt.
Citera
2021-10-18, 18:19
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Sedan har ju Nelin alltid haft problem i stå, så man kan ju förstå Hanna

Även extraskotten slut.

En straffrun*a på det
Citera
2021-10-18, 19:24
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ponsiluomas ex(också skidskytt, Fanny Johansson) är den dumpade i soppan men är också den som inte är med i landslaget.

Såg att Fanny är en av fem tjejer i ett nystartat skidskytteteam, sponsrat av Power Woman. Övriga medlemmar är Emma Höglund (23), Moa Olsson (22), Cordelia Melén Olsson (22), samt Amanda Nordqvist (22). Det är nog välkommet med extra stöttning när man står utanför landslagets träningsgrupper.

Citat:
Power Woman är mycket stolta över att kunna presentera Team Power Woman Biathlon. Teamet består av fem tjejer med mycket skinn på näsan som visar väg för en ny generation inom skidskytte. Att få vara med och stötta kvinnor som vill gå sin egen väg samt bidra till att kvinnor inom konditionsidrotter får utrymme och plats att verka känns bra i hjärtat, säger grundaren till Power Woman Anna Wretling.

https://powerwoman.com/se/stories/team-power-woman-biathlon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in