Citat:
Ursprungligen postat av
Yoyo5050
Nej, det tror jag inte att du gör.
Vad du tror är ointressant. Presentera bevisen om du har några så får du själv se om jag ändrar uppfattning.
Men det kanske är som så att du inte har några bevis att bidra med?
Citat:
Och vem då som ligger bakom de grundläggande mekanismerna.
Hade du läst på om de grundläggande mekanismerna så hade du inte ställt den frågan. Det behövs ingen "vem".
Citat:
En liknelse så det blir lätt för dig att förstå, om du har en låda med bokstäver och hällde de på golvet: Hur troligt är det att det bildas ett meningsfullt påstående typ "Hallå där ser du inte mig"??!!! Svaret ÄR NOLL chans.
Falsk analogi. Det är inte så evolutionen funkar. Den bygger inte enbart på slumpen. Även det hade du förstått om du bemödade dig att läsa på.
Citat:
Så nu när du tittar runt dig i naturen och i rymden att månen, solen och planeter går på var sin bana att det finns dag man går upp och jobbar och natt för att vila sig och inte bara dag eller bara natt. Studierna visar att nattsömn är mycket viktigare och kan inte ersätts med dagsömn osv osv......
Och beläggen för att de här sakerna kräver en skapare är?
"Se dig omkring" är inget bevis.
Citat:
Du har lätt att tro på teorier och mekanismer trots att du såg inte själv med blotta ögat när allt skapades eller när "evolutionen" började, men har svårt att tro på Skaparen som du inte ser.
Man behöver inte ha varit närvarande vid allt som skett för att kunna bevisa att det faktiskt har skett.
Lika lite som en mordutredare behöver bevittna ett mord personligen för att kunna bevisa vad som hänt.
Din kunskap om vetenskap är undermålig. Läs på innan du avfärdar vedertagen vetenskap.
Citat:
När man frågar er som inte tror på Gud vår skapare varifrån kom första atomen eller första cellen så har ni inget svar.
Och det behöver vi inte heller. Det är
du som påstår att en gud är förklaringen. Bevisbördan ligger på dig.
Citat:
Men om du verkligen har ett öppet sinne så skulle jag rekommendera dig att läsa Koranensbudskap översättning till Koranen. Den är skriven av Mohammad Knut Bernström, han var en politiker och Sveriges ambassadör i många länder, han konverterade till Islam när han var ambassadör i Marocko som var hans slutstation. Han vill alltså hjälpa sina landsmän att kunna förstå Koranen den enda sanna boken på jorden.
Jag har läst Koranen. Vidskepelse är inte min grej. Jag baserar min världsbild på verifierbara evidens.