2022-02-21, 02:31
Medlem
Har en sådan piercing enbart en estetisk funktion eller ger det andra effekter? Om vi pratar estetik så känns det ganska onödigt som jag ser det.

Varför vill du ha en sådan?
2022-02-21, 04:15
Medlem
StekplankAmbross avatar
Tror nog att det kan bli obekvämt. Hela skiten med intimpiercingar känns som en fluga (likt navelpiercingar, nu ska alla pierca bröstvårtorna, why liksom? ). Du får överväga vad som är viktigast i ditt liv: rida (antar att det är ett stort intresse/hobby) eller ha en piercing som stoppar dig från ditt intresse och som du kommer ta ut om 3-4 år
2022-02-21, 05:04
Medlem
varfors avatar
Tror inte det är ett problem baserat på de brudar jag känner och deras hobbys...
Men om du tycker det är obekvämt är det ju bara att ta ut den när du rider och sätt tillbaka den när du är klar. Inte svårare än så.
2022-02-21, 05:18
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Tror nog att det kan bli obekvämt. Hela skiten med intimpiercingar känns som en fluga (likt navelpiercingar, nu ska alla pierca bröstvårtorna, why liksom? ). Du får överväga vad som är viktigast i ditt liv: rida (antar att det är ett stort intresse/hobby) eller ha en piercing som stoppar dig från ditt intresse och som du kommer ta ut om 3-4 år

Många är missnöjda med sina nippels så dom piercar dom för att de ska se bättre ut
2022-02-21, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenMedKortaBen
Tjena tjena!
Det är så att jag är sugen på att pierca fittan men sökt runt lite men ej hittat tråd om detta så startar en ist.
Ni som har piercat fittan hur lång tid tog det innan ni kunde rida hästar igen med sadel om det nu änns går? Och vart på fottan piercade ni er så att ni kunde/inte kunde rida hästar med sadel.
Mvh

Usch va trashigt det låter med piercing i musen, kan bara tänka mig att strul det blir även i vardagen
2022-02-21, 08:36
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Tjena tjena!
Det är så att jag är sugen på att pierca fittan men sökt runt lite men ej hittat tråd om detta så startar en ist.
Ni som har piercat fittan hur lång tid tog det innan ni kunde rida hästar igen med sadel om det nu änns går? Och vart på fottan piercade ni er så att ni kunde/inte kunde rida hästar med sadel.
Mvh

I början blir det nog obekvämt, men sedan är det nog skönare att sitta på hästen så att säga.
2022-02-21, 09:37
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Är det bara jag som tycker att tjejer som kallar sitt underliv för fitta är avtändande?
2022-02-21, 09:41
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Är det bara jag som tycker att tjejer som kallar sitt underliv för fitta är avtändande?
Tror du att någon här bryr sig om vad du tycker är avtändande?
2022-02-21, 11:03
Medlem
Citat:
Tjena tjena!
Mvh

Går nog inte ens att svara på.. tror det är olika. Jag får skavsår av sadeln även om jag inte ens har piercing. Men har köpt speciella ridtrosor som är vadderade. Dom påminner ungefär som trosor man kan köpa när man tränar spinning. Du kan ju köpa såna och testa ifall du får problem? Jag har även sadelöverdrag med gelsits. Helt underbar och inga fler skavsår “där nere”..🥰
2022-02-21, 11:12
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Tjena tjena!
Mvh

Hoppning kan du glömma enl. fd flickvän. Minsta avvikelse från perfekt balans vid landning orsakar enl. utsago extrem smärta, men vad vet jag då jag är annorlunda utrustad.
2022-02-21, 11:23
Medlem
merrymaidens avatar
Jag är lite tveksam om TS verkligen är tjej. De flesta kvinnor brukar inte använda ordet "fitta" om sitt eget underliv.
Det här kan vara en man som trollar. Ber om ursäkt till TS om du verkligen är en kvinna - tycker ditt underliv förtjänar något finare epitetet än det nedvärderande ordet du använde. Fundera på saken!

Dessutom ifrågasätter jag om Flashback verkligen är rätt ställe att fråga om det här. Det är väl inte så svårt att fundera ut att JA det kommer kännas, men inte direkt göra ont, efter det har läkt. Men om du rider mycket så är det ju en ganska dålig idé eftersom du nästan garanterat kommer känna piercingen hela tiden, i sadeln. Föreställ dig obehaget om piercingen t.ex. fastnar i trosan! Speciellt om det händer när du är ute och galopperar och inte kan göra så mycket åt saken.

Om du prompt måste ha piercing på ett intimt ställe så ta på bröstvårtan i stället så kan du rida utan risk för obehag.
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-21 kl. 11:26.
2022-02-21, 11:46
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag är lite tveksam om TS verkligen är tjej. De flesta kvinnor brukar inte använda ordet "fitta" om sitt eget underliv.
Det här kan vara en man som trollar. Ber om ursäkt till TS om du verkligen är en kvinna - tycker ditt underliv förtjänar något finare epitetet än det nedvärderande ordet du använde. Fundera på saken!

Dessutom ifrågasätter jag om Flashback verkligen är rätt ställe att fråga om det här. Det är väl inte så svårt att fundera ut att JA det kommer kännas, men inte direkt göra ont, efter det har läkt. Men om du rider mycket så är det ju en ganska dålig idé eftersom du nästan garanterat kommer känna piercingen hela tiden, i sadeln. Föreställ dig obehaget om piercingen t.ex. fastnar i trosan! Speciellt om det händer när du är ute och galopperar och inte kan göra så mycket åt saken.

Om du prompt måste ha piercing på ett intimt ställe så ta på bröstvårtan i stället så kan du rida utan risk för obehag.

(FB) Behöver er hjälp killar!
(FB) Behöver er hjälp killar!
"Vill inte få min tjej att känna sig äcklig av det men förstår att det är svårt."

Därtill trådstarter om lambdavärden, grovsnus med mera

Står en fritt att spekulera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in