2022-02-21, 02:07
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...utin-och-biden

'

Ehhh -Jo det kan han !

"Självklart väljer jag USA's samhällssystem framför det Ryska"
-Jimmie Åkesson

Om man INTE begriper innebörden av det svaret, säger det mer om den personen än om Jimmie Åkesson

Vänstermupparna gör en hönsgård av en fjäder !

Ett tips är att gå om grundskolan !

'
Senast redigerad av RBR 2022-02-21 kl. 02:20.
Citera
2022-02-21, 02:11
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja om SD bestämmer så går vi ut ur EU, får det helvete som GB fått.

GB är det land i Europa med LÄGST arbetslöshet och KORTASTE vårdköer.
Skolan är också bland de bästa i Europa.

Vilka problem menar du att GB har?
Citera
2022-02-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Detta var riktigt pinsamt av Jimmie och han sjönk ännu lägre när han började prata om 'kontext'. Vadå kontext? Det är ju en konkret fråga om vem man föredrar som politiker. Tror han frågan handlar om vem som är snyggast av Putin eller Biden? Det finns bara ett rätt val om man är partiledare för ett parti som säger sig stå upp för demokratiska värden. Jag tippar att Sverigedemokraterna sjunker någon procentenhet till nästa opinionsmätning.

Och varför ska han välja? Du är pinsam som ens skriver om Jimmie varje dag. Varför måste man föredra någon utav dem. Nivån är på lågstadiet... Där hör du hemma också.
Citera
2022-02-21, 07:24
Medlem
Julskinkatos avatar
Hur menar SVT?

Mellan det odemokratiska Ryssland och det av vapen och finanslobby styrda oligopollandet USA?

USA har inte styrt in väst på en hållbar väg generellt det är helt klart.

Istället borde EU rycka upp sig, sluta stänga ner kärnkraft, sluta splittras av pkideologi och Horder av muslimer. Sluta vara en spelbricka och slagfält för USA.

Eller menar SVT på det vanligt infantila sättet, mellan personerna biden och Putin?
Citera
2022-02-21, 07:35
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Hur menar SVT?

Mellan det odemokratiska Ryssland och det av vapen och finanslobby styrda oligopollandet USA?

USA har inte styrt in väst på en hållbar väg generellt det är helt klart.

Istället borde EU rycka upp sig, sluta stänga ner kärnkraft, sluta splittras av pkideologi och Horder av muslimer. Sluta vara en spelbricka och slagfält för USA.

Eller menar SVT på det vanligt infantila sättet, mellan personerna biden och Putin?

Se det så här: Jimmie fick en jättelätt fråga som han kunde ha svarat på snabbt och koncist. Då kunde han ha avväpnat de personer som anser att Putin/Ryssland har inflytande över SDs ideologi och gett intrycket av att SD vet vad de vill och inte faller för propagandan gällande Biden.

Istället velade han och nu sitter vi här.
Citera
2022-02-21, 07:50
Medlem
Byzantinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Se det så här: Jimmie fick en jättelätt fråga som han kunde ha svarat på snabbt och koncist. Då kunde han ha avväpnat de personer som anser att Putin/Ryssland har inflytande över SDs ideologi och gett intrycket av att SD vet vad de vill och inte faller för propagandan gällande Biden.

Precis. Hade Åkesson bara sagt att han "föredrar Biden", då hade genast alla som hatar SD varit "avväpnade" och det hade blivit tyst. Invandrarna hade lämnat tillbaka allt de snattat sedan 1987, och allt hade varit lugnt.

Vad är det för propaganda om Biden man inte ska falla för? Att han är en katastrofal president som sabbat USAs ekonomi, anseende och trovärdighet avsevärt mycket mer än Trump gjorde är inte propaganda, utan ett trivialt faktum. Det vore pinsamt att "föredra" honom framför en uppenbart kompetent person som Putin, även om kompetensen i fråga inte lyckats eller kanske ens försökt fixa Rysslands problem.
Citera
2022-02-21, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron

Så är det..och det sker tyvärr av en anledning.
SD har ett problem med renhållningen österut gällande den lille åldrande psykopaten i Kreml.
Att inte ta kristallklart avstånd från lille Prutte..vars undanskymda plats på historiens skräphög redan är intecknad..är ingen valvinnare.
Det är helt tvärtom och det är jävligt osmart av Åkesson och SD att försätta sig i denna situation.
SD kommer att få höra detta under hela valrörelsen..och personligen så kan jag ju direkt säga..såsom varande en av de mindre än tre procent som röstat SD från och med 2006..att min röst icke är till salu härvidlag.

Ett parti som inte klarar av att ta avstånd från lille Prutte kommer aldrig att få min röst i valet 2022.

Återstår för SD och Åkesson att ta fullt avstånd på helt annat sätt än vad som hittills skett.

Punkt och slut.Jag är inte öppen för någon som helst vidare diskussion härvidlag.
Citera
2022-02-21, 09:24
Medlem
Eftersom Åkesson endast har fokus på svenska den svenska invandringspolitiken
så blir det per definition svårt för honom att välja mellan två statsledare.
Citera
2022-02-21, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...utin-och-biden
Sett delar av dagisfrökens enfaldiga frågor till Jimmy. Han var bra målvakt som svepte bort puckarna. SVT utfrågaren trummade på dessa enfaldiga frågor istället för att fråga Jimmie Åkesson om vad han kan erbjuda det svenska folket med ett vettigare styre i det urspårade Sverige. Han försökte höja ämnena till en mer väsentlig nivå, men dagisfröken trummade på. Bortkastade skattepengar under bästa sändningstid. Bra gjort Jimmie! Hoppas du får många röster i nästa val!
Citera
2022-02-21, 10:02
Medlem
Byzantinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Så är det..och det sker tyvärr av en anledning.
SD har ett problem med renhållningen österut gällande den lille åldrande psykopaten i Kreml.
Att inte ta kristallklart avstånd från lille Prutte..vars undanskymda plats på historiens skräphög redan är intecknad..är ingen valvinnare.
Det är helt tvärtom och det är jävligt osmart av Åkesson och SD att försätta sig i denna situation.
SD kommer att få höra detta under hela valrörelsen..och personligen så kan jag ju direkt säga..såsom varande en av de mindre än tre procent som röstat SD från och med 2006..att min röst icke är till salu härvidlag.

Ett parti som inte klarar av att ta avstånd från lille Prutte kommer aldrig att få min röst i valet 2022.

Återstår för SD och Åkesson att ta fullt avstånd på helt annat sätt än vad som hittills skett.

Punkt och slut.Jag är inte öppen för någon som helst vidare diskussion härvidlag.

Om du inte är öppen för diskussion kanske du inte ska skriva på ett diskussionsforum. Du skulle aldrig rösta på svensk "extremhöger" i vilket fall. Om det inte är på grund av Ryssland är det väl på grund av "nazistkopplingar", "homofobi" eller abortmotstånd, eller kanske helt enkelt invandringsmotstånd överhuvudtaget. Dina åsikter är alltså inte särskilt intressanta.

För övrigt: kombinationen av juvenil fekaliefixering ("lille Prutte") med bisarr MÖP-/boomer-svenska ("min röst är icke till salu härvidlag") är helt fantastiskt provocerande faktiskt, och det är förstås med flit. Vad jag däremot inte förstår är vad själva syftet är. Öka sympatin för Ryssland genom att framstå som en självparodisk idiot?

Helt säkert är i alla fall att du knappast ökar människors intresse för NATO, eller för den delen får någon som tänkt rösta på SD att tänka om.
Citera
2022-02-21, 10:05
Medlem
rex144s avatar
Barnsligt program, där hur man än svarar så blir det fel.
Men Åkesson borde med några ord kritiserat Bidens politik där han gick med på Tysklands krav att ta bort sanktioner mot Nordstream 2 och giftmördaren Putins politik som är ett direkt hot mot grannländer.
Citera
2022-02-21, 10:15
Moderator
rancors avatar
Min son älskar att ge mig två alternativ och jag skall då välja, ofta är det helt vansinniga saker men jag tycker inte om det spelet och vill inte delta.

"Dör du hellre i en brand eller drunknar?"
"Vem tycker du bäst om, mig eller <syskonets namn>"?

Ibland är båda alternativen dåliga av olika anledningar och ibland är det sådant jag inte vill välja mellan.

All heder till Åkesson. Varför måste man välja bara för att någon frågar? Det är dagisnivå på ett sådant programformat och jag förstår varför han inte ställer upp på sådant larv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in