Citat:
Ursprungligen postat av
Syron
Se det så här: Jimmie fick en jättelätt fråga som han kunde ha svarat på snabbt och koncist. Då kunde han ha avväpnat de personer som anser att Putin/Ryssland har inflytande över SDs ideologi och gett intrycket av att SD vet vad de vill och inte faller för propagandan gällande Biden.
Istället velade han och nu sitter vi här.
Så är det..och det sker tyvärr av en anledning.
SD har ett problem med renhållningen österut gällande den lille åldrande psykopaten i Kreml.
Att inte ta kristallklart avstånd från lille Prutte..vars undanskymda plats på historiens skräphög redan är intecknad..är ingen valvinnare.
Det är helt tvärtom och det är jävligt osmart av Åkesson och SD att försätta sig i denna situation.
SD kommer att få höra detta under hela valrörelsen..och personligen så kan jag ju direkt säga..såsom varande en av de mindre än tre procent som röstat SD från och med 2006..att min röst icke är till salu härvidlag.
Ett parti som inte klarar av att ta avstånd från lille Prutte kommer aldrig att få min röst i valet 2022.
Återstår för SD och Åkesson att ta fullt avstånd på helt annat sätt än vad som hittills skett.
Punkt och slut.Jag är inte öppen för någon som helst vidare diskussion härvidlag.