2022-02-20, 22:30
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Köp ett paket glass och sitt och gråt till en låt av Kent. Sen låtsas som att du är med i en SVT drama serie på 2000-talet. Det är sörjande på riktigt. Om du vill krydda till det lite extra så ska du också ha massor av odiskad disk i diskhon.
Citera
2022-02-20, 22:34
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Tillåta sig sörja en tid, utan att hem och hälsa förfaller totalt. Komma ihåg att andra personer som du tycker om i din närhet/släkt också kan dö, så att du lägger tillräckligt med tid på dom. Jag ångrar djupt att jag inte hälsade på min farmor oftare.
Första nära personen man förlorar brukar kännas tyngre, och speciellt om du är ung.
Citera
2022-02-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det finns bara en sak att göra. Släpp ut känslorna. Det hör till livet att kunna bryta ihop och sedan gå vidare. Långsamt men säkert blir det bättre.
Beklagar sorgen.
Har brutit ihop, gång på gång. Känns som man är på repeat.. Men tack ♥️
Citera
2022-02-20, 22:38
Medlem
Jag beklagar sorgen.. Det är inte lätt och beskriva hur man ska sörja. Men man ska vara där för sina känslor och känna av dem. Glöm inte att det kommer bli bättre. Styrkekramar!
Citera
2022-02-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Tillåta sig sörja en tid, utan att hem och hälsa förfaller totalt. Komma ihåg att andra personer som du tycker om i din närhet/släkt också kan dö, så att du lägger tillräckligt med tid på dom. Jag ångrar djupt att jag inte hälsade på min farmor oftare.
Första nära personen man förlorar brukar kännas tyngre, och speciellt om du är ung.
Tänker på alla gånger hon ringt när jag var i 20-27 års åldern och ville prata efter farfar gick bort och jag hade bråttom på fest 😭 Ja! Tyvärr hörde jag inte av mig tillräckligt heller. Man tänker att dem alltid finns där.
Citera
2022-02-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag beklagar sorgen.. Det är inte lätt och beskriva hur man ska sörja. Men man ska vara där för sina känslor och känna av dem. Glöm inte att det kommer bli bättre. Styrkekramar!
När flashback är som finast ♥️ tack ♥️
Citera
2022-02-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
Köp ett paket glass och sitt och gråt till en låt av Kent. Sen låtsas som att du är med i en SVT drama serie på 2000-talet. Det är sörjande på riktigt. Om du vill krydda till det lite extra så ska du också ha massor av odiskad disk i diskhon.
Hah, ja, detta piggade ändå inte upp.. Är som att Kent börjar starta upp igen. Visst jag är ledsen. Men det där med odiskad disk. Det drog upp alla känslor jag hade för "utan dina andetag"
Citera
2022-02-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Samma här. Jag ångrar att jag inte träffade min mormor mer innan hon gick vidare . Fällde en tår när jag gick förbi hennes lägenhet hon bodde i. Man bör tänka på detta och verkligen uppskatta medans dom är här
Citera
2022-02-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejlah91
När flashback är som finast ♥️ tack ♥️
Man finns där för varandra för att göra livet lite enklare ♥️
Citera
2022-02-20, 23:31
Medlem
Citat:
Man finns där för varandra för att göra livet lite enklare ♥️
Har inte många vänner, så blev glad att någon skrev något positivt ♥️
Citera
2022-02-22, 07:48
Medlem
Jag brukar försöka tänka på alla trevliga minnen av personen när någon närstående dör. Då blir jag istället lycklig av tiden vi hade tillsammans och saknaden blir mindre.
Tänk också på att det bara är ni närstående som lider. Den bortgångne lider inte alls.

Men jag har i stort sett endast råkat ut för dödsfall på äldre personer och därför det naturligtvis lättare eftersom personen ifråga har levt ett fullt liv.
Citera
2022-02-22, 22:17
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejlah91
Tänker på alla gånger hon ringt när jag var i 20-27 års åldern och ville prata efter farfar gick bort och jag hade bråttom på fest 😭 Ja! Tyvärr hörde jag inte av mig tillräckligt heller. Man tänker att dem alltid finns där.

Citat:
Samma här. Jag ångrar att jag inte träffade min mormor mer innan hon gick vidare . Fällde en tår när jag gick förbi hennes lägenhet hon bodde i. Man bör tänka på detta och verkligen uppskatta medans dom är här
Läst, och håller med er båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in