2022-02-20, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Efter stafetten i OS var det Frida folk tävlade om att skriva mest skit om. Idag är det Ebba som det ska hackas på.

Var likadant under TdS.

Vintersportforumet är bättre på sommaren.

Är inte kritiken befogad?
Senast redigerad av Pretonius 2022-02-20 kl. 20:26.
Citera
2022-02-20, 20:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Men helvete, ser du inte att kritiken är befogad? Du håller henne om ryggen trots att hon behandlar media med arrogans och att hon absolut inte är ödmjuk uppgiften hon tar sig an? Trots att hon gör om samma misstag lopp efter lopp efter lopp? Fatta att kritiken är befogad. Stryker man henne medhårs kommer hon aldrig lära sig av detta misstag!

Nej, kritiken är inte befogad.
Citera
2022-02-20, 20:15
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag gillade Ebba för två säsonger sedan när hon var en ödmjuk och skön tjej. men hon har förändrats till det sämre i sin attitýd de senaste åren.
Citera
2022-02-20, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, kritiken är inte befogad.

Du tycker Ebba är helt förnuftig i hennes taktiska ageranden och ska fortsätta framöver likväl förstår jag? Och fortsätta lämna media om det inte passar hennes humör den dagen?
Citera
2022-02-20, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag gillade Ebba för två säsonger sedan när hon var en ödmjuk och skön tjej. men hon har förändrats till det sämre i sin attitýd de senaste åren.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/ebba-andersson-irritation-pa-johaug-hon-ropade-tva-ganger

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/efter-utspelet-kan-bojkotta-i-framtiden/

Antingen är hon irriterad på Johaug, eller så är hon irriterad på att media ställer fel frågor eller så är hon ledsen och irriterad över att ryskorna hoppar och att hon därför också ska tvingas hoppa efter lopp-detta vill hon inte för att hon är tjej.

Ebba borde framöver tänka på sitt eget istället för annat utomstående. Precis som du påpekar var Ebba betydligt mer ödmjuk de första åren och det var då hon presterade som bäst. Nu när hon fokuserar på annat glömmer hon bort egna prestationer.
Citera
2022-02-20, 20:30
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/sport/langdskidor/ebba-andersson-irritation-pa-johaug-hon-ropade-tva-ganger

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/efter-utspelet-kan-bojkotta-i-framtiden/

Antingen är hon irriterad på Johaug, eller så är hon irriterad på att media ställer fel frågor eller så är hon ledsen och irriterad över att ryskorna hoppar och att hon därför också ska tvingas hoppa efter lopp-detta vill hon inte för att hon är tjej.

Ebba borde framöver tänka på sitt eget istället för annat utomstående. Precis som du påpekar var Ebba betydligt mer ödmjuk de första åren och det var då hon presterade som bäst. Nu när hon fokuserar på annat glömmer hon bort egna prestationer.

Du får gärna länka till en artikel/intervju där Ebba är irriterad och ledsen över att ryskorna hoppar.

För övrigt är det väl befogat att vara irriterad när en bakomvarande åkare skriker "ur spår" och sedan inte åker förbi.
Senast redigerad av oggson 2022-02-20 kl. 20:32.
Citera
2022-02-20, 21:22
Medlem
Citat:

Det är bara du som ser det uteblivna hoppande som ett problem. Och det verkar irritera dig orimligt mycket.
Citera
2022-02-20, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Det är bara du som ser det uteblivna hoppande som ett problem. Och det verkar irritera dig orimligt mycket.

Och du verkar irritera dig hyfsat mycket på de som sågar Ebbas prestationer under detta OS. Säg mig, har du någon dold agenda?
Citera
2022-02-20, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Var det inte Ribom som hade tagit "enorma kliv" under sommaren?

Det har vi inte sett mycket av.

Byström förstörde hennes chans under stafetten. Hade hon åkt sträckan istället för Maja Dahlqvist så hade det räckt för att "göra" Riboms mästerskap. Nu fick hon aldrig chansen.
Citera
2022-02-20, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Räcker med att höra Ebba prata för att inse hur korkad hon är.

Fokuserar alldeles för mycket på fel saker.
Citera
2022-02-20, 21:42
Medlem
Citat:
Och du verkar irritera dig hyfsat mycket på de som sågar Ebbas prestationer under detta OS. Säg mig, har du någon dold agenda?

Jag håller inte med de som tycker att Ebba ska ligga bakom i en klunga och sedan dra ifrån klungan på slutet. Jag tycker inte man tar hänsyn till Ebbas genetik när man tänker så. Ebbas form har varit dålig hela säsongen, så jag är föga förvånad över att inte heller OS blivit någon succe för Ebba.

Blir knappast irriterad över folk som tycker annorlunda. Det är bara ett diskussionsforum. Och ja, jag är Gustaf Berglund.
Citera
2022-02-20, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Jag håller inte med de som tycker att Ebba ska ligga bakom i en klunga och sedan dra ifrån klungan på slutet. Jag tycker inte man tar hänsyn till Ebbas genetik när man tänker så. Ebbas form har varit dålig hela säsongen, så jag är föga förvånad över att inte heller OS blivit någon succe för Ebba.

Blir knappast irriterad över folk som tycker annorlunda. Det är bara ett diskussionsforum. Och ja, jag är Gustaf Berglund.

Ebba skulle inte ligga bakom i en klunga. Ebba skulle bara hålla sig iskall såsom en viss Niskanen så hade bronset varit svenskt istället för finskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in