Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Är inte ens upprörd, visste att Spurs skulle ta detta. Smått otroligt hur vissa lag kan ha så förbaskat svårt mot ett lag men annars rullar över det mesta i ligan.
Nåja något kul från dagen annars?
Detta skrev du i minut 75 eller så, vid ställning 2-1 och bortdömt 3-1? Fanns ju lite action kvar att kräma ur matchen, om man säger så...
Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Vilket monumentalt fiasko Lukaku har varit. 115 miljoner euro kostade han!!!!
Jävla kloss som knappt verkar veta hur man träffar bollen.
Bra i Everton, men PL är inte hans liga. Italien vet hur man använder en centertank.
Jag hoppas att Inter ser honom som ett avslutat kapitel och inte köper tillbaka honom. Går han inte ner i lön lär en försäljning bli mycket svår. Han sitter väl på 12 miljoner euro hos Chelsea.
För övrigt hoppas jag att Kane slår Shearers målrekord.

Killen har helt sjuka siffror sedan han slog igenom.
5 mål på 17 matcher i ligan för Chelsea är kanske lite underkänt ja. Frågan är om detta är Lukakus fel eller om det är Chelsea som inte plays to his strengths? Jag ser Chelsea för lite men utifrån tycks det vara samma visa igen. En jättebra fotbollsspelare på det han gör men fel taktik, fel omgivning, fel värvning.
------------------
Liverpool är tillbaka i racet igen även om City får gälla som solklara favoriter. Det såg jag inte framför mig igår när Norwich dunkade in 1-0 på ett uddlöst LFC igår eftermiddag, om man säger så...
Men Tsimikas, Mane, Alisson, Salah, Henderson och Diaz fixade tre fina baljor och tre fina poäng. Kane på spelhumör ordnade förlust för City. Såg att sågen åkte fram mot Citys försvar men jag skulle hellre vilja hylla Spurs anfallsspel.
Ettan var fenomenalt förarbetad av först Kane som slår direkt (och Dias som missar ställa offside med någon meter), sen osjälvisk passning av Son och Kulusevski får målet. Gillar inte hans kroppsspråk efter målet, han får det serverat men beter sig lite som att han är kungen i firandet. Gnäll i marginalen måhända.
Tvåan var igen ett utmärkt inlägg och en perfekt tajmad löpning av Kane och ett 100%-igt avslut. Trean var det återigen Kane som helt pulveriserar gamle lagkamraten Walker i luften.
Kul för neutrala med ett titelrace och kul för oss LFC att det lever igen. Det blir en spännande avslutning, mycket kvar att spela om.