2022-02-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Sveriges kvinnor håller inte med dig....
Nej faktiskt inte, jag vill gärna ha en fin välkammad ukrainsk man med pondus.
Citera
2022-02-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Inte korrekt information. Det invandrar numera ca 10.000 personer per år med bakgrund från Mellanöstern eller Afrika. Förra året var till exempel nettoinvandringen från Somalia ... 11 personer.

Läs inlägget du svarar på i stället för att spamma tråden.
Citera
2022-02-20, 12:07
Medlem
Dessutom byggs det massor med fina och fräsha bostäder, som våra ukrainska bröder och systrar kan få flytta in i!
Dom kan få bidrag här också till dom hittar jobb. Välkomna!
Citera
2022-02-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Inte korrekt information: Det invandrar numera ca 10.000 personer per år med bakgrund från Mellanöstern eller Afrika. Förra året var till exempel nettoinvandringen från Somalia ... 11 personer.

Totalt invandrar och utvandrar ca 150.000 personer per år, mestadels från Västeuropa och USA.
Fel, du räknar bara de på asyl och glömmer bort att räkna alla som kommer som anhöriga (kommer de först några år efter den anhöriga fått asyl är de inte "flyktinganhöriga" i statistiken utan klumpas ihop i samma kohort som svenskar som flyttar tillbaka till Sverige med sin engelske man tex) eller på arbetsvisum. Mer än hälften av de 91.000 som fick uppehållstillstånd 2021 hade medborgarskap i något MENA-land eller var statslösa.

Det kom tex över 1000 irakier på uppehållstillstånd för arbete.
Citera
2022-02-20, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Nej faktiskt inte, jag vill gärna ha en fin välkammad ukrainsk man med pondus.

Vem fan vill ha en ukrainsk man haha? 🤣 du fick mig att garva högt där.. Ukrainska män är väl lite som italienare? Förjävliga rent utsagt.
Citera
2022-02-20, 12:17
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Men så har vi kreti och pleti, som år ut och år in röstar på Moderaterna, sossarna, miljöpartiet, SD, centerpartiet och fan och hans moster. De fortsätter tro på politikerna, fortsätter rösta på dem, fortsätter diskutera och jämföra dem, fortsätter svälja allt valfläsk.

Att rösta på något parti i riksdagen är som att sälja sin själ. Man stödjer dem alla. En röst åt något av dessa partier innebär att man stödjer mångkultur och förstörelsen av Sverige.
Svärje kan klassas som en enorm självmordssekt.
ALLA över hela skalan från Vänsterpartiet-Kommunisterna till Sionist-Demokraterna röstar för sin egen undergång, och är i sin skrytsamma ignorans stolta över det.

När idioterna från Nazistiska NMR åker till Ukraina för att kriga mot Ryssland så kan vi gärna ta emot några trevliga Ukrainska kvinnor i utbyte.
Senast redigerad av RobbanUC 2022-02-20 kl. 12:20.
Citera
2022-02-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmunk
Vem fan vill ha en ukrainsk man haha? 🤣 du fick mig att garva högt där.. Ukrainska män är väl lite som italienare? Förjävliga rent utsagt.

Inge fel på dom, välutbildade i många fall och trevliga. Lika oss. Lite mer pondus också! Östeuropa har är vackra, fina jämna drag...
Citera
2022-02-20, 12:21
Medlem
cateatdogs avatar
Ensamkommande ukrainare då?

...om dom är papperslösa enbart?
Citera
2022-02-20, 12:23
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
https://www.dn.se/varlden/magdalena-andersson-andra-lander-far-ta-ansvar-for-ukrainska-flyktingar/

2015 var det ”öppna era hjärtan ” ,nu är det ” det får inte plats ” . om det skulle bli en flykting kris från typ irak skulle det fortfarande bli stängt ?

Går Ryssland in i Ukraina antas det leda till att stora skaror med flyktingar söker sig från landet. Amnesty International varnar för en humanitär katastrof.

I Polen förbereder regeringen sig på en flyktingvåg om konflikten vid Ukrainas gränser trappas upp. Över 3 000 amerikanska soldater som nyligen anlänt till Polen ska bland annat assistera EU-landet med flyktingmottagande, rapporterade amerikanska försvarsdepartementet tidigare i veckan.

Vad betyder det, är svaret nej alltså?

– Jag säger att vi måste ha en rimligare fördelning mellan länder än vi hade 2015.”
diskutera vad tycker ni om detta ?

är det fel att ta in flyktingar från Ukraina?

ska vi ta in dem ?

Det troliga är att ryssarna på något sätt försöker erövra Ukraina intakt. För mycket förstörelse och kaos kommer att påfresta den klena ryska ekonomin och skapa instabilitet.
När Sovjet gick in i Tjeckoslovakien 1968 flydde flera hundra tusen människor, i princip de som inte ville underordna sig ryssarnas system. Dessa flyktingar var välutbildade, unga och motiverade att jobba, de sögs snabbt upp av diverse mottagarländer. Stor skillnad mot irakier och syrier alltså.
Jag tror det blir något liknande nu, kanske i större skala och att Sverige kommer att ta emot en del, förhoppningsvis folk som kan göra nytta.
Citera
2022-02-20, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Inge fel på dom, välutbildade i många fall och trevliga. Lika oss. Lite mer pondus också! Östeuropa har är vackra, fina jämna drag...

Men gå och gör reklam för dom nån annanstans. Om du säljer en ukrainsk man för halva priset kan jag väl ta en annars kan jag vara utan
Citera
2022-02-20, 12:29
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Fasen Kiev Rus är Varjager och Rurikider, vårt eget folk alltså. Det blir som "Allt för Sverige" om man släpper in Ukrainare. Tyvärr är det nog en dröm då de är för blonda, och det passar inte riktigt in i Annie Lööfs dröm om folkutbyte
Citera
2022-02-20, 12:30
Medlem
Regeringen

Flyktingar från Afrika, Afghanistan, Mellanöstern = närområde

Flyktingar från Ukraina = ej närområde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem