2022-02-18, 14:41
Medlem
Mailmanss avatar
Prata med en läkare om allergimedicin. Eftersom det innehåller antihistamin så funkar de som lugnande.
Citera
2022-02-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

Håller med till 100%. Myrkrypningar är ruskigt vanlig biverkning på propavan och theralen, och blir ibland kvar även efter att man slutar.

Kan skriva under på det, fick propavan utskrivet för en hel del år sedan nu, använde dem inte ens en vecka pga myrkrypningarna i benen, det försvann så fort jag slutade med sömnmedicinen, till en början, det gick väl några veckor så upplevde jag det igen och sen igen. Till en början var det nån natt med myrkryp med några veckors mellanrum, men under årens lopp har det gått från några veckor till nån dag i veckan och slutligen varje natt, var hemskt tills jag läste om att höga doser magnesium hjälper, nu känner jag oftast bara av det nån gång ibland.
Senast redigerad av Mon81 2022-02-18 kl. 15:21.
Citera
2022-02-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyatiderna

HJÄLP
rada upp alla lugnande, sömn, bla bla som inte är beroendeframkALLande skit knark.

hej hejsan

Kratom
Citera
2022-02-18, 16:09
Medlem
Mirtazapin är kanon. Tyvärr kan det innebära viktökning (men det skiter jag i så länge jag mår bra i övrigt). Och: Mirtazapin+Melatan (receptfri Melatonin)=sover som en gris
Citera
2022-02-18, 17:36
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Börja FAN INTE med Lergigan, Theralen, Stilnoct och allt sån skit som läkarna älskar att skriva ut till folk med problem. De är inte lugnande och du blir svinkonstig av dem och mår bara sämre, du kommer få overklighetskänslor och tar du får hög dos får du hallisar, sedan är du fast i medicinkarusellen. Finns en bild att de är ofarliga för att de inte är beroendeframkallande eller klassade, det stämmer inte. Tro mig har, varit där...Rök weed och drick bärs istället, det ÄR vad lugnande är. Tro mig.

Stilnoct/Zolpidem är narkotikaklassat och läkarna är numera väldigt restriktiva med att skriva ut Zolpidem. Zolpidem har till skillnad ifrån de övriga preparat du nämner en viss lugnande effekt men det finns risk för overklighetskänslor och hallucinationer. Zolpidem anses förövrigt vara ofarlig då den anses vara vanebildande, enligt rekommendationer så ska Zolpidem inte skrivas ut till äldre patienter utan Zopiklon bör väljas.

Theralen går inte heller att få det det är avregistrerat.
Citera
2022-02-18, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Stilnoct/Zolpidem är narkotikaklassat och läkarna är numera väldigt restriktiva med att skriva ut Zolpidem. Zolpidem har till skillnad ifrån de övriga preparat du nämner en viss lugnande effekt men det finns risk för overklighetskänslor och hallucinationer. Zolpidem anses förövrigt vara ofarlig då den anses vara vanebildande, enligt rekommendationer så ska Zolpidem inte skrivas ut till äldre patienter utan Zopiklon bör väljas.

Theralen går inte heller att få det det är avregistrerat.

Anses vara ofarlig då den anses vara vanebildande? Hur tänker du nu? Du blir inte "lugn" av dem du blir riktigt flummig och dåsig. Zolpidem, Zoplikon, Stilnoct är riktigt farliga mediciner. Många som tagit för mycket och sprungit ut på gatan mitt i natten i kalsonger och dött i skogen. Var nåt fall jag läste om också då en tant knivhuggit sin man eftersom hon trodde han var nåt slags monster. Du glider in en riktigt skev värld då du har tagit dem.
Senast redigerad av dicf 2022-02-18 kl. 20:15.
Citera
2022-02-18, 21:50
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Anses vara ofarlig då den anses vara vanebildande? Hur tänker du nu? Du blir inte "lugn" av dem du blir riktigt flummig och dåsig. Zolpidem, Zoplikon, Stilnoct är riktigt farliga mediciner. Många som tagit för mycket och sprungit ut på gatan mitt i natten i kalsonger och dött i skogen. Var nåt fall jag läste om också då en tant knivhuggit sin man eftersom hon trodde han var nåt slags monster. Du glider in en riktigt skev värld då du har tagit dem.

Skrev såklart fel, fattades inte i meningen. Ja, dessa bieffekter du nämner är dokumenterade. Z-analoger har kort halveringstid och orsakar ingen dåsighet likt antihistaminer dagen efter. Det beror på hur du definierar viss lugn som jag skrev.
Citera
2022-02-19, 21:06
Medlem
nyatidernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har du testat cannabis?

Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Käka cbd kapslar istället. Är det fysiskt ångest så käka en beta blockerare istället. Får du ett bättre blodtryck på köpet.

Det finns så mycket receptfritt på amazon/nätet som kan hjälpa mot just det.

Det icke “beroendeframkallande” kanske hjälper vissa men det löser inte dina problem. I de flesta fallen blir du bara en trött zombie. Jag har testat lergigan, atarax och båda är skräp.

Jag tar tex
5htp/tryptofan mot ångest, depression och insomningsbesvär.
Cbd för ledvärk,stress och ångest
Citrullin och l lysine för att sänka stress (det sänker kortisolnivåerna) och även blodtrycket
Multivitaminer (för min kost är kass)

Vid behov tar jag
L theanine (lugnande)
Gaba
Melatonin (om jag behöver somna tidigare än vanligt)

Jag hämtade ut Alimezin eller hur det stavas, gamla theralen ?
smakar så iallfall. Lugnar ner mig, men blir trötter.

CBD WEED är det som fungerat bäst.
Köpte laglig weed med CBD 15% mindre än 0.2thc
Fyjävlar så bra det var.

Måste få tag i mer CBD fort , prisvärt

Var köper man stark CBD vape vätska, jag har ecigg som jag snurrar egna coils med och vape bomull till. ?
Vill ha starkt och billigt om det finns ?
Blanda i egna juicer vanliga nikotin gärna.
Blandar egen Ejuice

Vill köpa även Dry Herb vape och vape gröna blommor,
Köpte NUGGETS prisvärt, jävligt starkt Super silver Haze på svensk sida lagligt förut.
Ska leta fram kvittot.

Vet ni annars bra sidor med stark CBD så man blir lugn och skön ?
CBD Vape vätska, och CBD vape Gröna flowers hampa blommor ?

Theralen den nya är ok, men vill ha CBD fort.
Vilken är prisvärdast idag?
Nuggets och Vape vätska CBD önskas tips om var jag ska handla för att komma billigt undan.

Provade finsmulad hampa ifrån någon shop, den var skit, blev inte lugn alls.

Däremot NUGGET Super Silver Haze blev jag helt sänkt på.

Vill ha just sådant man blir SÄNKT av. skön ni vet.
Tipsa om ni vet skitbra nuggets billigt, och cbd vätska.

Ingen olja tack.

Vill ha vape herbs eller vätska så man får effekt DIREKT

Tack alla som svarat och försökt hjälpa, ska läsa svaren mer noga imorgon och svara så gott jag kan

Jag tar multivitamin Man 2st om dan fast man ska ta en bara
Tar även 2x 50ug d vitamin, och extra Zink dagligen

-------
Citrullin och l lysine för att sänka stress (det sänker kortisolnivåerna) och även blodtrycket
Ska skaffa dessa två.
Finns det piller med båda eller blir det var för sig ?

vilka två beta blockerare ät bäst? få lugnare puls ?
vilken är långvarigast ? och vilken är starkast typ ?
Fick en karta beta-blockerare av en typ förut, fan så bra dom var. MAN BLEV HELT COOL LUGN.
jag hade varit chill även om jag blivit rånad. SJUKT BRA.
Tipsa sjukt bra betaBlockerare med snälla

Ska rada en redig lista till doktorn nästa vecka.
Fick idag skrivet Alimezazin 6st flaskor
Jag behövde bara höra av mig för fler läkemedel, hen skriver ut direkt .

har fått en Skit bra doktorn nu

EDIT:

Jag dricker inte alkohol. Slutade med skitet fleera månader sedan.
Och har inga planer på dricka igen.
Hatar skiten.

Varit nykter många månader.

Fimpat även ciggen.
Kör ECIGG vaping istället

Knarkar inte heller.

Lider av ångest och Stress pga Sadisten SvettsLöfven och flintisReinfield som fuckat hela landet och min framtid och många andras.
MÅ DESSA TVÅ Bastarder få livstidsfängelse i kumla bunkern med vatten och bröd endast .
jÄVLA landsförrädare
Senast redigerad av nyatiderna 2022-02-19 kl. 21:22.
Citera
2022-02-19, 21:27
Medlem
Äh varför gå och tigga knark hos läkare, gör ditt egna för fan! Är ingen konst att göra hembränt, odla gräs eller odla vallmo för opiumtillverkning t.ex! Sedan kan man helt lagligt köpa kratom som npgon redan föreslagit i tråden!
Citera
2022-02-19, 22:18
Medlem
Citat:

Stilnoct kan jag till viss del hålla med om. Den är främst till för insomning. Jag har dock käkat zopiklon av och till i ett gäng år och jag har vaknat/inte lagt mig direkt efter intag, då kan man bli en smula konstig. Att medicinen är beroende framkallande är dock inte synonymt med farlig. Flera av de "icke beroendeframkallande" preparaten som har nämnts i tråden är starka så in i helvete och har allvarliga biverkningar.

Även lergigan och melatonin som man fullständigt öser över folk har visat sig ha bieffekter på hjärta och tidig demens etc. Särskilt melatonin har man salufört som "naturligt" Bara för att det finns i hjärnan så är det knappast ofarligt då de pillar man har skrivit ut är snabbverkande. Det är inte som att ta D-vitamin...

Utöver detta så bör alla som kan hålla sig borta ifrån alla dessa preparat. Om du inte kan och måste ha hjälp skulle jag välja Zopiklon(Imovane) Du kommer ha en vidrig smak i käften när du vaknar, men det går att känna känslor och faktiskt fungera helt normalt till skillnad mot allt annat råttgift som nämnts i tråden.
Citera
2022-02-19, 22:33
Medlem
Citat:
Hej.

Lider av stress, jävla sjuka Svetsare och flintis Svienfieldt har ju båda förstört hela jävla landet .

Är så jävla ledsen och stressad efter allt dessa två förrädare gjort , förradat hela vårt en gång trygga land. Det är fan SJUKT.

Dom har gjort mig dålig.

Jag behöver alla bra lugnande nu , som inte är beroendeframkallande.

Har skaffat en jävligt bra läkare som sa, allt som inte är beroende framkallande kan jag skriva ut DIREKT.

Jag kunde skriva på lapp alla, får 5-6 olika att prova sa den.

Ja så vad ska jag ta?
Tatt
Atarax och Theralen förr.

Ska ha dom igen, men theralen fanns inte kvar såg jag på FASS.
Är det äckel svetsaren eller flintis som gjort detta med ?

Vad ska jag be om ?
får 5-6 olika.
ska prova allt.
ÄR SÅ LESS på allt

HJÄLP
rada upp alla lugnande, sömn, bla bla som inte är beroendeframkALLande skit knark.

hej hejsan
Mot svår stress och ångest är det nog svårt att hitta något som inte är beroendeframkallande och verkligen funkar fullt ut.

Visserligen finns det en del mediciner man kan bli lite slö och dåsig av att ta dagtid som inte är beroendeframkallande typ Atarax och Lergigan men den ångestdämpande effekten bygger mest på att du blir trött och avtrubbad och är i min mening placebo.

Själv åt jag Atarax maxdos mer eller mindre som godis i 15 år utan någon positiv effekt tyvärr.

Mot sömn däremot finns massor och man kan kombinera olika preparat för att få en fin effekt.

Vi har :

Atarax

Theralen

Propavan

Lergigan

Mirtazapin

Melatonin

Och i värsta fall antipsykosmediciner med tung sedativ effekt såsom Nozinan och Quetiapine.

Har du riktigt jävliga sömnproblem så är min favorit snabbverkande Quetiapine i kombination med Theralen.

Däckar och sover gott det gör man, det är bara en doseringsfråga.

Det är ingen slump att den amerikanska krigsmakten släckte veteraner med svår PTSD med just Quetiapine som inte somnade på något annat.

Vill man börja lite lugnare så kan man ju annars kombinera Atarax, Propavan och Melatonin till sängåendet.
Citera
2022-02-20, 01:22
Medlem
Citat:
Jag hämtade ut Alimezin eller hur det stavas, gamla theralen ?
smakar så iallfall. Lugnar ner mig, men blir trötter.

CBD WEED är det som fungerat bäst.
Köpte laglig weed med CBD 15% mindre än 0.2thc
Fyjävlar så bra det var.

Måste få tag i mer CBD fort , prisvärt

Var köper man stark CBD vape vätska, jag har ecigg som jag snurrar egna coils med och vape bomull till. ?
Vill ha starkt och billigt om det finns ?
Blanda i egna juicer vanliga nikotin gärna.
Blandar egen Ejuice

Vill köpa även Dry Herb vape och vape gröna blommor,
Köpte NUGGETS prisvärt, jävligt starkt Super silver Haze på svensk sida lagligt förut.
Ska leta fram kvittot.

Vet ni annars bra sidor med stark CBD så man blir lugn och skön ?
CBD Vape vätska, och CBD vape Gröna flowers hampa blommor ?

Theralen den nya är ok, men vill ha CBD fort.
Vilken är prisvärdast idag?
Nuggets och Vape vätska CBD önskas tips om var jag ska handla för att komma billigt undan.

Provade finsmulad hampa ifrån någon shop, den var skit, blev inte lugn alls.

Däremot NUGGET Super Silver Haze blev jag helt sänkt på.

Vill ha just sådant man blir SÄNKT av. skön ni vet.
Tipsa om ni vet skitbra nuggets billigt, och cbd vätska.

Ingen olja tack.

Vill ha vape herbs eller vätska så man får effekt DIREKT

Tack alla som svarat och försökt hjälpa, ska läsa svaren mer noga imorgon och svara så gott jag kan

Jag tar multivitamin Man 2st om dan fast man ska ta en bara
Tar även 2x 50ug d vitamin, och extra Zink dagligen

-------
Ska skaffa dessa två.
Finns det piller med båda eller blir det var för sig ?

vilka två beta blockerare ät bäst? få lugnare puls ?
vilken är långvarigast ? och vilken är starkast typ ?
Fick en karta beta-blockerare av en typ förut, fan så bra dom var. MAN BLEV HELT COOL LUGN.
jag hade varit chill även om jag blivit rånad. SJUKT BRA.
Tipsa sjukt bra betaBlockerare med snälla

Ska rada en redig lista till doktorn nästa vecka.
Fick idag skrivet Alimezazin 6st flaskor
Jag behövde bara höra av mig för fler läkemedel, hen skriver ut direkt .

har fått en Skit bra doktorn nu

EDIT:

Jag dricker inte alkohol. Slutade med skitet fleera månader sedan.
Och har inga planer på dricka igen.
Hatar skiten.

Varit nykter många månader.

Fimpat även ciggen.
Kör ECIGG vaping istället

Knarkar inte heller.

Lider av ångest och Stress pga Sadisten SvettsLöfven och flintisReinfield som fuckat hela landet och min framtid och många andras.
MÅ DESSA TVÅ Bastarder få livstidsfängelse i kumla bunkern med vatten och bröd endast .
jÄVLA landsförrädare

Jag köper mitt cbd här

https://*ordicmedca*.se/ *=N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in