2022-02-18, 06:47
Medlem
All ej narkotikaklassad "ångestdämpande" gör dig trött. De tar inte bort någon ångest.
Och tyvärr inte rätta sortens trött, så får du en ångestattack på dom medicinerna så kan attacken förvärras då kroppen känner sig halvt förlamad och hjärnan går i 180.
Dom funkar bättre vid sömnproblem... om du lyckas somna för myrkrypningar, sömnparalys och psykos/hallisar är vanliga biverkningar.

Låter mer som meditation (det finns 5min korta), bra kost och en roliga aktivitet är medicinen för dig.
Citera
2022-02-18, 07:05
Medlem
Lergigan - antihistamin
Alimemazin - Gamla theralen
Propavan - (samma familj som theralen, tror jag)
Inderal - betablockerare (sänker pulsen)
Melatonin - dygnsrytms-hormon

Alla ovanstående är värdelösa dock. Zoombie (på ett oskönt sätt också) dagen efter på dom tre första. Domedagskänsla på inderal, och melatonin äkta sockerpiller.

Citat:
Sugminkukfitta
All ej narkotikaklassad "ångestdämpande" gör dig trött. De tar inte bort någon ångest.
Och tyvärr inte rätta sortens trött, så får du en ångestattack på dom medicinerna så kan attacken förvärras då kroppen känner sig halvt förlamad och hjärnan går i 180.
Dom funkar bättre vid sömnproblem... om du lyckas somna för myrkrypningar, sömnparalys och psykos/hallisar är vanliga biverkningar.

Håller med till 100%. Myrkrypningar är ruskigt vanlig biverkning på propavan och theralen, och blir ibland kvar även efter att man slutar.
Citera
2022-02-18, 07:39
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Olanzapin, quetiapin, levomepromazin, Truxal, Cisordinol, risperidon, ziprasidon, Haldol, klozapin..

Såg att Orion plockat upp den orphaned levomepromazin. Snacka om sänkande medicin. Väldigt nära släkt med Hibernal, vår första psykmedicin som man drogade ner folk på dårhusen med. Tror dock varianten är lite mindre skadlig, vill minnas att Hibernal hade över 70 % fall av tardiv dyskinesi.
Citera
2022-02-18, 07:43
Medlem
neuron-drones avatar
Tycker TS ska ta Risperdal. Man blir inte sänkt men man blir klar i skallen och kan sluta tänka på en massa skit istället för att det faller över en.

Annars verkar hen gilla antihistaminer och då finns det ju hur mycket som helst.

Lergigan är den mest populära.
Citera
2022-02-18, 08:06
Avstängd
Börja FAN INTE med Lergigan, Theralen, Stilnoct och allt sån skit som läkarna älskar att skriva ut till folk med problem. De är inte lugnande och du blir svinkonstig av dem och mår bara sämre, du kommer få overklighetskänslor och tar du får hög dos får du hallisar, sedan är du fast i medicinkarusellen. Finns en bild att de är ofarliga för att de inte är beroendeframkallande eller klassade, det stämmer inte. Tro mig har, varit där...Rök weed och drick bärs istället, det ÄR vad lugnande är. Tro mig.
Senast redigerad av dicf 2022-02-18 kl. 08:09.
Citera
2022-02-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Käkar Mirtazapin själv. Tycker den fungerar strålande.

Han vill ju inte ha beroendeframkallande gift.
Citera
2022-02-18, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyatiderna
Hej.

Lider av stress, jävla sjuka Svetsare och flintis Svienfieldt har ju båda förstört hela jävla landet .

Är så jävla ledsen och stressad efter allt dessa två förrädare gjort , förradat hela vårt en gång trygga land. Det är fan SJUKT.

Dom har gjort mig dålig.

Jag behöver alla bra lugnande nu , som inte är beroendeframkallande.

Har skaffat en jävligt bra läkare som sa, allt som inte är beroende framkallande kan jag skriva ut DIREKT.

Jag kunde skriva på lapp alla, får 5-6 olika att prova sa den.

Ja så vad ska jag ta?
Tatt
Atarax och Theralen förr.

Ska ha dom igen, men theralen fanns inte kvar såg jag på FASS.
Är det äckel svetsaren eller flintis som gjort detta med ?

Vad ska jag be om ?
får 5-6 olika.
ska prova allt.
ÄR SÅ LESS på allt

HJÄLP
rada upp alla lugnande, sömn, bla bla som inte är beroendeframkALLande skit knark.

hej hejsan

Testa GABA
Citera
2022-02-18, 10:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Hej.

Lider av stress, jävla sjuka Svetsare och flintis Svienfieldt har ju båda förstört hela jävla landet .

Är så jävla ledsen och stressad efter allt dessa två förrädare gjort , förradat hela vårt en gång trygga land. Det är fan SJUKT.

Dom har gjort mig dålig.

Har skaffat en jävligt bra läkare som sa, allt som inte är beroende framkallande kan jag skriva ut DIREKT.

Ja så vad ska jag ta?
Tatt

Vad ska jag be om ?
får 5-6 olika.
ska prova allt.
ÄR SÅ LESS på allt

HJÄLP
rada upp alla lugnande, sömn, bla bla som inte är beroendeframkALLande skit knark.

hej hejsan

Har du testat cannabis?
Citera
2022-02-18, 12:26
Medlem
Käka cbd kapslar istället. Är det fysiskt ångest så käka en beta blockerare istället. Får du ett bättre blodtryck på köpet.

Det finns så mycket receptfritt på amazon/nätet som kan hjälpa mot just det.

Det icke “beroendeframkallande” kanske hjälper vissa men det löser inte dina problem. I de flesta fallen blir du bara en trött zombie. Jag har testat lergigan, atarax och båda är skräp.

Jag tar tex
5htp/tryptofan mot ångest, depression och insomningsbesvär.
Cbd för ledvärk,stress och ångest
Citrullin och l lysine för att sänka stress (det sänker kortisolnivåerna) och även blodtrycket
Multivitaminer (för min kost är kass)

Vid behov tar jag
L theanine (lugnande)
Gaba
Melatonin (om jag behöver somna tidigare än vanligt)
Citera
2022-02-18, 12:48
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Han vill ju inte ha beroendeframkallande gift.
Mirtazapin inte är beroendeframkallande.
Tror det är ditt bästa alternativ ts.
Citera
2022-02-18, 13:08
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:

Har du tidigare tampats med missbruksproblem så förstår jag om du inte vill ha med triangelmärkt medicin att göra.

Vad är det egentligen för läkare som säger åt dig att vara din egen farmaceupt? Det är inte en öppen bar. Byt läkare.
Citera
2022-02-18, 14:13
Medlem
Citat:
Hej.

Dom har gjort mig dålig.

Ja så vad ska jag ta?
Tatt

Vad ska jag be om ?
får 5-6 olika.
ska prova allt.
ÄR SÅ LESS på allt

HJÄLP

hej hejsan

träna, dra ned på alkohol, ät mer grönt, det hjälper med, även om du verkar vara just nu i stadiet att lugnande är det bästa så långsiktigt satsa på det jag skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in