Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Det kommer att bli en större operation i Ukraina än så.
De kommer aldrig gå ens i närheten av Kiev eller Odessa - gör de något så är det för att lugna ned läget i Donbass.....
Personligen, om jag ska vara ärlig - så tycker jag södrahavskusten borde tillhöra Ryssland - då människorna där bara talar ryska, inte egentligen har någon ukrainsk identitet och områdena är eftersatta och misskötta av Ukraina. Som del av Ryssland skulle de få ett nytt liv. Eventuellt hela vägen upp till Transnistrien - så de också kan få en break efter 20 års kämpande för sin rysktalande identitet.
Sen kan västra och centrala Ukraina hålla på med ukrainska språket, Azov bataljonen och USA-vurmande, i de delarna av landet som faktiskt är "riktiga" ukrainare.
MEN - det vore emot all internationell rätt och jag vet att Putin inte kommer göra det!
På sin höjd går han in och lugnar ned situationen i Donbass för att sen i princip dra sig tillbaka.
En stor del av människorna i Kiev just nu - hatar Ryssland! För att inte tala om västra Ukraina där det praktiskt taget är religion.
Det finns NOLL anledning för Ryssland att ens gå i närheten av såna människor.