2022-02-19, 17:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag vet också folk som smittats trots vaccin men jag vet många många fler vaccinerade som inte fått covid inte haft det. Det är väl så att en del av er är unga, tycker att fan jag kan inte dö frisk och stark och vaccinerad Så att hångla med en snorig hostig, det kan inte vara någon risk. Och så blir de sjuka!

Tackar, det var länge sedan någon kallade mig ung

65+ och blir 66 i augusti.

Därför jag är mån om D-vitaminer, K2, övriga vitaminer och kom precis från motionsbandet då jag föredrar det när det är snö och halt ute.
Citera
2022-02-19, 17:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej vaccinet är utvecklat för ursprungliga varianten av SARS-CoV-2

Alla jag känner är vaccinerade och en efter en får nu covid. Även de med 3 doser.
Det är sedan tidigare känt att man kan ha haft covid utan haft några symptom. Men oftast får man symptom. I vissa fall väldigt få och svaga och i vissa fall som en kraftigare förkylning.

Vaccinet påstås ge visst skydd med 3 doser mot Omicron men jag har inte sett FHM redovisa fakta utan endast påståenden.
Jag själv har 3 doser men den 3:e togs i november och då hade vi Delta här. Hade det varit aktuellt idag är jag nog tveksam till nyttan. Har du hittat någon fakta om vilket skydd en 3:e dos kan ha för Omicron?

Vaccinet är inte optimerat mot Omikron det stämmer men det ger sannolikt ett visst skydd. 3 sprutan är den senaste och därmed förstärker eller återupprättar det den immuniteten från de första sprutorna när det börjat avta.
Att man kan vara sjuk utan symptom är en ren hypotes. Svaga symptom ja för en frisk ung aktiv knappt märkbara det säger -"jag har inte märkt nått"! Men feber avslöjar alla infektioner, även om det bara är en halv grad. Inget feber falskt prov.

Nu har det blivit en hysteri att ta prover och säkert mycket mindre vanligt att mäta kroppstemperaturen.
Citera
2022-02-19, 18:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Eftersom du skriver att du umgåtts med smittade personer.

Annars kan man skriva. Jag har varit med personer som blivit sjuka?

För i ditt påstående tolkar man det som du umgåtts när de varit sjuka.

Eller hur vet du att de var sjuka när du umgicks med dem?

Jag vet det, vi har vistats tillsammans under lång tid. Hela sjukdomsperioden.
Citera
2022-02-19, 18:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag vet också folk som smittats trots vaccin men jag vet många många fler vaccinerade som inte fått covid inte haft det.
Har de gjort antikroppstest för att bekräfta att de aldrig varit smittade?

Citat:
Att man kan vara sjuk utan symptom är en ren hypotes. Svaga symptom ja för en frisk ung aktiv knappt märkbara det säger -"jag har inte märkt nått"! Men feber avslöjar alla infektioner, även om det bara är en halv grad. Inget feber falskt prov.

Nu har det blivit en hysteri att ta prover och säkert mycket mindre vanligt att mäta kroppstemperaturen.
Som sagt, ett antikroppstest kan visa att man haft viruset och utvecklat antikroppar. Det är väl det säkraste sättet att bekräfta infektion om man inte gjorde ett antigen test medan man var sjuk. Antikropparna kan dock ta några veckor innan de blir mätbara.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-19 kl. 18:52.
Citera
2022-02-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet det, vi har vistats tillsammans under lång tid. Hela sjukdomsperioden.

Men vafan? Då var det ju medvetet.
Citera
2022-02-19, 18:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men vafan? Då var det ju medvetet.

Nej, jag visste inte att de var smittade innan de testade positivt.
Citera
2022-02-19, 18:55
Medlem
Citat:

Men du umgicks med dem hela sjukdomsperioden. Du gör mig sinnesförvirrad...
Citera
2022-02-19, 18:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men du umgicks med dem hela sjukdomsperioden. Du gör mig sinnesförvirrad...

Ja, då tänkte jag att det redan är för sent ändå. Hade jag inte blivit smittad då, skulle jag sannolikt inte bli det sen heller. Jag visste ju också att jag var vaccinerad.
Citera
2022-02-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ja, då tänkte jag att det redan är för sent ändå. Hade jag inte blivit smittad då, skulle jag sannolikt inte bli det sen heller. Jag visste ju också att jag var vaccinerad.

Men vafan ge dig nu, vad håller du på med?

Nu erkände du, att du medvetet umgicks med en smittad.
Citera
2022-02-19, 19:27
Medlem
Citat:

Vaa? Umgås du med ovaccinerade människor? 🤯
Citera
2022-02-19, 21:06
Medlem
Citat:
Men vafan ge dig nu, vad håller du på med?

Nu erkände du, att du medvetet umgicks med en smittad.

Hen är inte seriös. Kanske aldrig heller varit det, kanske har det från början bara varit en lek att driva med covid-rädsla.
Citera
2022-02-19, 22:20
Medlem
vinlands avatar
Skandalerna runt vaccinerna rullar vidare.

Nu först, lite 1 år efter att man började vaccinera folk, ändrar man riktlinjerna så att det blir krav om aspirering vid vaccination.

Danmark var först ut om detta typ i sept 2021, nu har precis Tyskland gått ut med nya riktlinjer i samma ämne, detta en månad efter en DW intervju med John Campbell om konsten att aspirera injektioner.

Länkar till annat inlägg med videos+ data: (FB) Studie angående spikeprotein efter vaccination
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in