2022-02-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Den häktade är enligt Expressen i 40-årsåldern så vi kan nog utesluta den äldre mannen.

Jo såg det men tänker utanför då JNZ har tidigare dom har flyttat in ca ett år senare med dotter och EW kan han pga sjukdom gjort något mot SNZ ?
Citera
2022-02-18, 17:49
Medlem
Citat:
Såg det lika ödsligt ut före försvinnandet?

Nej, en vanlig brommavilla som inte sticker ut på något sätt.
Citera
2022-02-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kensington1975
Huset där hon bor (om jag inte misstar mig) är sedan igår inhägnat och övervakat av polis och bilen är bortbogserad. Vet inte vad som hänt i övrigt.

Bilen En gammal S**B tillverkad innan år -99 ? Reg på EW.
Citera
2022-02-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ja.

Fd. hock*ysp*lar* från 94-07 som det verkar, väldigt tyst om det här fallet jmr med den 24-åriga tjejen i V. Götaland.
Citera
2022-02-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Man frågar sig varför det är en person från Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet som leder utredningen. Någon som har en idé

Vet inte om tystnaden har med detta att göra. Men då har ju maken kanske inte med detta att göra?
Citera
2022-02-18, 18:55
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Vet inte om tystnaden har med detta att göra. Men då har ju maken kanske inte med detta att göra?
Bra fråga, vad vet vi med säkerhet om maken? Kan han vara anledningen till att den avd är inkopplad tro?
Citera
2022-02-18, 20:59
Medlem
Citat:
Bra fråga, vad vet vi med säkerhet om maken? Kan han vara anledningen till att den avd är inkopplad tro?
Låter så märkligt alltsammans. En till synes helt vanlig svensk brandman bör väl inte väcka sådan anstöt att riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet kopplas in
Citera
2022-02-19, 15:16
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Låter så märkligt alltsammans. En till synes helt vanlig svensk brandman bör väl inte väcka sådan anstöt att riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet kopplas in
Nej, jag håller med, det borde han ju inte göra. Frågan är om det stämmer att dom har bogserat bort deras bil och i så fall varför?

Sen tror jag namnet på den häktade 40-åringen kanske kan ge oss bra ledtrådar om vad som hänt.
Citera
2022-02-19, 15:24
Medlem
CrilleKexs avatar
Det verkar som att paret har en hyfsad ekonomi, i alla fall hade dom det 2017:

http://www.stockholmian.com/news/svenska/2019/003.htm
Citera
2022-02-19, 17:15
Medlem
Citat:
Nej, jag håller med, det borde han ju inte göra. Frågan är om det stämmer att dom har bogserat bort deras bil och i så fall varför?

Sen tror jag namnet på den häktade 40-åringen kanske kan ge oss bra ledtrådar om vad som hänt.

Bilen bogserades bort tidigare i veckan, det vet jag säkert. Huset är ännu nu på lördagen avstängt med polisavspärrning och en vakt på plats.

Men det som framkommit hittills ger inga ledtrådar dessvärre. Som CrilleKex säger, är det väl namnet på den som är häktad kanske kan ge lite förklaring.
Citera
2022-02-20, 10:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Bilen bogserades bort tidigare i veckan, det vet jag säkert. Huset är ännu nu på lördagen avstängt med polisavspärrning och en vakt på plats.

Men det som framkommit hittills ger inga ledtrådar dessvärre. Som CrilleKex säger, är det väl namnet på den som är häktad kanske kan ge lite förklaring.
Med tanke på det ovanstående så verkar det ju onekligen som att polisen misstänker att brottet begåtts/startade i huset samt att deras egna bil ha använts för att flytta på henne. Detta plus den avdelning som utreder brottet för ju tankarna mot att det är någon på hennes sida av släkten som sitter häktad.

Sen funderar jag även på namnet Pihl hon har i sitt namn, i mina ögon låter det mer svenskt än utländskt. Om det är ett efternamn så bör det väl vara hennes mors efternamn och då verkar hon ju vara halvsvensk. Tänker det kan vara viktigt utifall det är någon annan än hennes man som sitter häktad.

Hoppas verkligen att den häktades namn kommer fram snart.
Citera
2022-02-20, 10:24
Medlem
CrilleKexs avatar
Om det nu kan ha med saken att göra så är personen som bor med henne och hennes man (hennes pappa?) dömd för ringa stöld. Känns kanske långsökt, men samtidigt är det kanske inte så vanligt att en person i 70-års åldern döms för sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in