2022-02-19, 14:54
Medlem
RandyWalkers avatar
I denna tråd skämtar vi friskt om dessa grönmossiga murvlar vi kallar politiskt korrekta människor. Tanken är att vi delar med oss av saker de säger till varandra för att visa hur bra de är eller hur de uppvaktar tjejer.

Blanda gärna faktiska anekdoter med tokerier eller bara lite småroliga hittepå grejer

Här kommer ett par exempel så ser vi var det landar:

’Den här fjällräven har jag köpt på second hand faktiskt.’ Ingen frågade. De vill bara att man ska veta att de räddar miljön trots att de köpt två smartphones och en ipdad senaste två åren

’Du ska va glad att du hade turen att födas här! Tänk om du fötts i Syrien och inte HAFT nårra föräldrar’ erhm ganska säker på att mina föräldrar bara kunnat föda mig här och de är som de är via kultur o flera generationers slit

’jag har pluskonto på p4’

’Asså Laleh e fantastisk. Så modig! Och vacker. Älskar henne o hennes musik.’ Ok men slår du nånsin på hennes musik o lyssnar utan att berätta för nån? Ok då gillar du inte hennes musik

’Vi har börjat brygga vårt eget öl’

’Vi ska sluta åka flyg nu’ åker till Thailand så fort restriktionerna lyfter

’Jag märker inte av prishöjningarna alls. Folk bara skrämmer upp varann o spelar populisterna i händerna’
Citera
2022-02-19, 15:07
Medlem
Ställer sig upp i matsalen på jobbet och berättar för alla att "Jag har tagit min tredje covid-spruta" och rekommenderar i samma andetag alla andra att också ta den eftersom "än är det inte över..."
Citera
2022-02-19, 15:11
Medlem
Vet inte om dessa klassar i humor eller drama-kategorin:

Islam är inte alls en aggressivt expansiv religion.
Pepparkaksgubbar är rasism.
Om du som man inte vill dejta "kvinnor" med kuk mellan benen=transfob.
Om du som vit inte vill dejta människa med mörk hudfärg=rasist.
Om du som man inte vill dejta en tjock kvinna=kvinnohatare.
Om du som kvinna inte vill dejta en tjock man=stark frigjord kvinna med preferenser.
Det är bara vita män som våldtar.
Bara vita kan vara rasister.
Åkesson är nazist...... Putin är kommunist.......Åkesson är Putins lakej...... (muntert cirkulärt resonemang som är väldigt poppis i dessa dagar)
Män är också människor, fast av ett sämre slag.
"Direktör Sprätten gick på toaletten och sket ner hela samhället" (SVT-klassiker från goda 70-talet, då alla fick lära sig att arbetare bra, chefer och arbetsgivare dåliga)
Ryssar är suputer som inget kan.....NASA klagar på att amerikanska raketmotorer är inte bra nog och måste köpa ryska dito.
Sossarnas rasbiologiska institut som bedrev rasbiologisk forskning tillsammans med bland annat Tyskland på 30-talet. Inget att prata om. Irrelevant och SD propaganda.
Vänsterpartiet har inget med kommunism att göra....
Det är viktigt att diskutera och hålla igång dialogen i samhället......såvida jag inte cancellerar dig om du säger sådant jag inte håller med om......
Många kvinnor idag.... män borde inte få ha rösträtt. Samma kvinnor har män att tacka för att kvinnor har rösträtt idag.

Bäst jag slutar här, eftersom många moderatorer är på helspänn just nu och försöker tysta obehagliga sanningar. Keep up the good work, bottom feeders.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2022-02-19 kl. 15:42.
Citera
2022-02-19, 15:13
Avslutad
Allt är rasism.
Jag ser inte hudfärg.

Transvestitbarn är helt naturligt
Citera
2022-02-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Ställer sig upp i matsalen på jobbet och berättar för alla att "Jag har tagit min tredje covid-spruta" och rekommenderar i samma andetag alla andra att också ta den eftersom "än är det inte över..."
Var den rolig, eller är det bara din åsikt du försöker saluföra här?
Citera
2022-02-19, 15:51
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Ta sprutan är inte speciellt PK. Finns många anti-vaxxers som är vänster PK då dom tror mer på trolldom, naturmedicin och inte vill stötta dom ondskefulla kapitalisterna hos Phizer.

Mitt bidrag,
- "Det finns oändligt antal kön".
- Försöker övertyga chefen att styra om det årliga julbordet till ett 100% veganskt julbord (hänt på riktigt).
Senast redigerad av fittslem 2022-02-19 kl. 15:54.
Citera
2022-02-19, 16:08
Medlem
Africagonzos avatar
Hört av gubbe som bytte bort sin fina Golf och köpte en Tesla X

"-Jag köpte den för mina barnbarns skull"
Med tanke att han därigenom räddar planeten åt dom, inte att dom önskade just en sådan bil.
Citera
2022-02-19, 16:43
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Vet inte om dessa klassar i humor eller drama-kategorin:

Islam är inte alls en aggressivt expansiv religion.
Pepparkaksgubbar är rasism.
Om du som man inte vill dejta "kvinnor" med kuk mellan benen=transfob.
Om du som vit inte vill dejta människa med mörk hudfärg=rasist.
Om du som man inte vill dejta en tjock kvinna=kvinnohatare.
Om du som kvinna inte vill dejta en tjock man=stark frigjord kvinna med preferenser.
Det är bara vita män som våldtar.
Bara vita kan vara rasister.
Åkesson är nazist...... Putin är kommunist.......Åkesson är Putins lakej...... (muntert cirkulärt resonemang som är väldigt poppis i dessa dagar)
Män är också människor, fast av ett sämre slag.
"Direktör Sprätten gick på toaletten och sket ner hela samhället" (SVT-klassiker från goda 70-talet, då alla fick lära sig att arbetare bra, chefer och arbetsgivare dåliga)
Ryssar är suputer som inget kan.....NASA klagar på att amerikanska raketmotorer är inte bra nog och måste köpa ryska dito.
Sossarnas rasbiologiska institut som bedrev rasbiologisk forskning tillsammans med bland annat Tyskland på 30-talet. Inget att prata om. Irrelevant och SD propaganda.
Vänsterpartiet har inget med kommunism att göra....
Det är viktigt att diskutera och hålla igång dialogen i samhället......såvida jag inte cancellerar dig om du säger sådant jag inte håller med om......
Många kvinnor idag.... män borde inte få ha rösträtt. Samma kvinnor har män att tacka för att kvinnor har rösträtt idag.

Bäst jag slutar här, eftersom många moderatorer är på helspänn just nu och försöker tysta obehagliga sanningar. Keep up the good work, bottom feeders.

Hahahaha thats more than I could ever dream of. Jackpot🤣
Citera
2022-02-19, 16:44
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ta sprutan är inte speciellt PK. Finns många anti-vaxxers som är vänster PK då dom tror mer på trolldom, naturmedicin och inte vill stötta dom ondskefulla kapitalisterna hos Phizer.

Mitt bidrag,
- "Det finns oändligt antal kön".
- Försöker övertyga chefen att styra om det årliga julbordet till ett 100% veganskt julbord (hänt på riktigt).

Åh fan! Ny för mig om det första. Kul

Haha Julbordet😁
Citera
2022-02-19, 16:46
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Hört av gubbe som bytte bort sin fina Golf och köpte en Tesla X

"-Jag köpte den för mina barnbarns skull"
Med tanke att han därigenom räddar planeten åt dom, inte att dom önskade just en sådan bil.

Underbar

Älskar när folk berättar att vinet är ekologiskt också

Innan ens välkomstkramarna kommit så berättar man detta
Citera
2022-02-19, 16:48
Medlem
RandyWalkers avatar
En annan favorit var när en kille sa till
mig att ’att kalla slöjan kvinnoförtryck är fördomsfullt’

Annars gillar jag ’det finns alltid nårra ruttna äpplen. Det innebär inte att alla är så’
Citera
2022-02-19, 17:56
Medlem
RandyWalkers avatar
’Jag tror nog alla vill ha det bra innerst inne’

När man pratar med pk om brottslighet

Ungdomar på glid

Han halkade in på brottets bana

De här ungdomarna är goa killar som lurats in av äldre killar
Citera
  • 1
  • 2