2022-02-19, 17:58
Medlem
Det finns bara en hudfärg och det är människofärg.
Citera
2022-02-19, 17:59
Medlem
score!s avatar
Läste denna artikel igår. Hela den går ut på att smeka hennes ego genom att hon är en duktig flicka. Visst, håller med henne. Man vill ju inte tatuera någonting som en swastika. Men det är ju ändå så jävla uppenbart. Slutsats, duktig flicka.

https://nyheter24.se/nyheter/994418-tatueraren-de-har-motiven-skulle-jag-aldrig-gora-pa-en-kund

Citat:
– Jag skulle aldrig göra något motiv som går emot mina värderingar, något rasistiskt exempelvis. Det vill man ju absolut inte stå bakom, förklarar hon.

Citat:
Då var det en kille som frågade om jag kunde göra en svastika på honom. Och jag sa nej. Det är jag väldigt nöjd med.

Citat:
– Jag nekar aldrig kunder baserat på kroppsform, hudfärg eller funktionsvariationer. Utan man kan bara anpassa designen, säger Becca.
Citera
2022-02-19, 18:16
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Läste denna artikel igår. Hela den går ut på att smeka hennes ego genom att hon är en duktig flicka. Visst, håller med henne. Man vill ju inte tatuera någonting som en swastika. Men det är ju ändå så jävla uppenbart. Slutsats, duktig flicka.

https://nyheter24.se/nyheter/994418-tatueraren-de-har-motiven-skulle-jag-aldrig-gora-pa-en-kund

Hon är bättre än oss alla. Hon har inget tråkigt vanligt svensson-namn som Rebecka Lindberg heller. Hon är mer unik

Becca Lindbergh minsann

Tar ingen skit från rassar

Det där smilet.. Vacker inifrån och ut. Modig, unik. God
Citera
2022-02-19, 18:20
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det finns bara en hudfärg och det är människofärg.

🤣
Citera
2022-02-19, 18:22
Medlem
RandyWalkers avatar
När plåster skulle komma i annan färg för att ljus/beige hudfärg var taskigt mot svarta

En annan godbit är när gul neutral tumme upp justeras till den färg man själv har.
Citera
2022-02-19, 19:20
Medlem
UK:s premiärminister Gordon Brown var på besök i USA och hade med sig en gåva till Barack Obama. Det var en miniatyr av ett känt slavskepp. Som motgåva fick han en box med blandade DVD-filmer. Tyckte jag var lite lustigt.
Citera
2022-02-19, 19:29
Medlem
snabbmats avatar
Hade en politisk renlärig kollega som konstaterade ang tiggande romer att hon kände att det var fel att ge dem sina pantburkar. Det riktiga var att istället panta burkarna och sedan överlämna kvittot. På så vis besparas trasproletariatet mödan att lirka in de kladdiga burkarna i maskinen. Saknas bara att kvittera ut degen i kassan åt dem också, men det är väl nästa nivå på den moraliska trappan.
Citera
2022-02-19, 19:29
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
UK:s premiärminister Gordon Brown var på besök i USA och hade med sig en gåva till Barack Obama. Det var en miniatyr av ett känt slavskepp. Som motgåva fick han en box med blandade DVD-filmer. Tyckte jag var lite lustigt.

Hade varit roligare om Gordon Brown hade haft med sig en låda bananer.
Citera
2022-02-19, 19:31
Medlem
Hört på jobbet:
"De ovaccinerade [mot covid, min anm.] vad fan skall de få ta upp vårdplatser för?! Åt helvete med dem!" (ryggdunkningar mottogs).

Okej, ser du likadant på alla livsstilsrelaterade sjukdomar, eller skador som direkt korrelerar med olika val vi gör i livet? För i så fall är det en rejäl skara människor som inte borde få vård.
Citera
2022-02-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
’Vi har börjat brygga vårt eget öl’
denna ville jag lägga in veto mot.

I min del av världen är det ju alla gamla ungdomsalkisar som sett en möjlighet att få fortsätta dricka obegränsat med öl. Fast när jag tänker efter så har du ju rätt. Istället för att halsa långburk har de blivit PK och brygger egen suröl som de kan fortsätta halsa och bevara sin alkoholism😀.
Citera
2022-02-19, 21:02
Medlem
Rollinghands avatar
- Alla människor är helt fantastiska
- Tänk att vi i Sverige ska ha så svårt att lyssna på barnen
- Ett handhjärta kostar inget
- Det finns många som inte mår bra
- Forskningen har visat att klimatet ökar
Citera
2022-02-20, 09:39
Medlem
Africagonzos avatar
Den här är väl mer sorglig än rolig kanske.
Visar hur god man kan vara och hur fel det kan bli.

– Det betyder mycket, att jag ställer upp och hjälper dem i Thailand. Det betyder mycket för mig att kunna hjälpa till, säger Uno Karlsson.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/varmeljus-blir-proteser-i-thailand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in