2022-02-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Jag ursäktar dig, vän. Absolut. Jag kan förstå din frustration men om man försöker se objektivt & nyktert på det hela så är det svårt att bibehålla en absolut & svart/vit världssyn.

Vad Antonio har blivit utsatt för som barn kan vi bara spekulera om. Om han blivit sexuellt utnyttjad, vilket mycket i hans beteende faktiskt tyder på, kan vi givetvis med säkerhet inte säga. Däremot är det bekräftat att han haft en relativt tuff uppväxt präglad av ensamhet, ångest & total avsaknad av vuxna förebilder. Ngt som mycket väl kan förklara det sexuellt impulsiva & våldsamma beteende vi idag kan skåda.

Jag ursäktar inte denna trasiga spillra till människa men jag vill påvisa att världen inte är svart/vit & att en uppväxt präglad av ensamhet & ångest är svårt att hantera (vilket oxå leder till konsekvenser i vuxenlivet), i synnerhet för en ngt svagbegåvad & funktionsnedsatt ung man som Antonio. Det är här omvärldens ansvar börjar & detta ansvar tar vi inte genom att sparka på den fragila unga man som redan ligger.

Hur tycker du rättsväsendet borde göra i hans fall? Påföljd alltså.
2022-02-19, 13:45
Medlem
flugornass avatar
En bra dom skulle vara två månader i fotboja utan tillgång till någon form av digital kommunikation.

Samt hembesök av en relations terapeut 2 gånger i veckan.

Må Gud beskydda honom i från onda tankar i framtiden.
2022-02-19, 14:32
Medlem
Undra hur arg Anna är för att jag avslöjat Antonios dom. Antonio vill ju kallas Tony som Tony Montana.
2022-02-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Anna säger alltid att hon är stolt över sin son.
Hon är en del av problemet. Aldrig har hon låtit sina barn stå för vad de gjort, utan allt är alla andras fel och alltid ljuger de, aldrig att barnen har fått stå för sina kast.

Hennes dotter är också en tjuv, stal guld från en äldre kvinna under sitt arbete.
2022-02-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hon är en del av problemet. Aldrig har hon låtit sina barn stå för vad de gjort, utan allt är alla andras fel och alltid ljuger de, aldrig att barnen har fått stå för sina kast.

Hennes dotter är också en tjuv, stal guld från en äldre kvinna under sitt arbete.
Är inte dom tattare? Alltså, på riktigt.
2022-02-19, 15:00
Medlem
Vilken horunge han där Anton Ehn Fogman som polisanmäler sin polare för att ha fått stryk när han flörtade med polarns vän?? Bara en människa utan ryggrad hade hållt käften om något sånt. Första gången jag kan säga att antonio visade tecken på att ha nån slags moral över huvudtaget. Och på frågan om morsan book knaprar… ja kan rabbla upp allt hon käringen går på med tanke på vem de är som förser henne med grejerna 😗
2022-02-19, 15:00
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Anna Book ser ju ut som ett psykfall, klart det blir psykfall till avkomma
2022-02-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Vilken horunge han där Anton Ehn Fogman som polisanmäler sin polare för att ha fått stryk när han flörtade med polarns vän?? Bara en människa utan ryggrad hade hållt käften om något sånt. Första gången jag kan säga att antonio visade tecken på att ha nån slags moral över huvudtaget. Och på frågan om morsan book knaprar… ja kan rabbla upp allt hon käringen går på med tanke på vem de är som förser henne med grejerna 😗

Vem förser henne nu?
2022-02-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Vilken fjant som polisanmäler sin polare
Låter som en bra polare som misshandlar sina vänner
2022-02-19, 15:18
Medlem
TheJackets avatar
Antonio är ju efterbliven och dessutom dvärg.

I hans huvud kanske han blir ännu mer "gangster" efter detta?
2022-02-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Låter som en bra polare som misshandlar sina vänner

När jag växte upp kunde man på fyllan slåss med polaren tills blodet sprutade om det ville sig illa.

Dagen efter skakade man hand och sedan var man bättre vänner än någonsin tidigare, att polisanmäla sin "vän" för ett mindre allvarligt fylleflipp är riktigt fjantigt.

Försvarar inte Books handlingar men i min mening är den som anmäler i detta fallet den störra tölpen i sammanhanget.
2022-02-19, 15:23
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han blev kanske förbannad när han upptäckte att hon var en han? 😂

Med andra ord gjorde han en "Wreesvijk"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem