Citat:
Ursprungligen postat av
xlxerox
Allt är redan bestämt, Putler bestämde redan före 2014 att attackera Ukraina.
All diplomati från ryssland är endast dimridåer.
Hittade denna goa text på facebook. Så nu måste jag gräva för att se vad som är sant eller inte. Men ett bra sätt att hitta sanningen är att kolla motsatsen av vad media skriver
Ukraina var ett demokratiskt land fram till 2014 då det blev en revolution samlade av dom största fotbollshuliganerna och nynazistiska organisationer som tillsammans pressade på Parlamenthuset i veckor där den demokratisk valde presidenten satt under sitt 3e år blev hotad från makten.
Carl Bildt höll tal om att ”fortsätta kämpa” och inte ge upp. (Hans egna intresse är oljerören på krimhalvön) Carl Bildt erbjöds minister position.
Man sköt med pistolskott i Parlamenthuset och jagade iväg den demokratiskt valde ledaren, därifrån efter veckor lyckades en ”nazistisk vitmakts revolution” att ändra landet från en demokrati till en diktatur med stöd av Sverige, NATO och USA.
Är det bara jag som sett videos på civila döda överallt i gatorna, brända, skjutna, hängda, barn, gamlingar ute på vägarna inne i byggnader uppbrända kroppar?
Är det bara jag som sett videon där man ser från övervakningskameror att ett hundratals nazister stormar en facklig grupp från 18 till 80 år gamla som stod med röda flaggor i luften utanför folketshus, staden Odessa 2014? Man ser hur alla blir uppjagade till folketshus och brända levande. Man ser det med egna ögon på videon.
Carl Bildt ljög i media om händelsen och använder i korrekt citat jag minns det som igår ”det verkar röra sig om pro-ryska rebeller” som utfört attacken i odessa där ca 50 personer dog på den platsen.
Vad har ryssland med nazister från Europa att göra?
Medans ISIS pågick, åkte ett 50-tal svenskar, kända nazister, att kriga i Ukraina, döda några människor och komma tillbaka till Sverige men EFTERSOM ATT DOM INTE ÄR MUSLIMER så vet ingen om detta automatiskt.
Ändå så tror alla att RYSSLAND är faran för att vi är på the dark side med USA och NATO det är sjukt…
Vet folk också att USAs president Joe Bidens son, bor, korrumperar och tjänar 8 miljoner kr i månaden i Ukraina idag?
Media får oss att tro Ryssland är faran pga att väst försvarar sitt blodbad och vill fortsätta plundra resurser som dom gjort sedan kolonitiderna absolut inget nytt. Men det är Ryssland som är hotet nu
🤷♂️ 🐑🙂
om dom skulle gå in vore det en räddning som borde kommit för längesen, 80% av ukrainare är ryssar och Putin har bara tittat på när minst 30 000 civlia dödats utan en rättegång samtidigt som länder som Sverige skänker 850 miljoner till den nya extremhöger-regimen.
Hoppas du som läser detta och söker informatonen ser att allting stämmer till 100% utan förvrängning eller kryddning det är världsfakta och när det är bekräftat för dig bara börja vakna sakta snälla. Bara om 1 till gör det så finns det hopp annars vet jag inte om the matrix existerar och jag är programmerad fel eller nåt. Detta oroar mig lite.
Vi lever under hemsk brutal korruption där både höger och vänster håller tyst 🤐
Dom ljuger om detta än idag om blodet på deras händer då ljuger dom om värre saker och det är den största anledningen till att jag aldrig vågade lita på samma personer som säger ”ta covid vaccinet vi vill rädda ditt liv” ”aa” aa visst