2022-02-19, 07:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Helt rimligt bör de genomföra rätt snart. När tjälen släpper i marken riskerar de att köra fast med stridsvagnar mm. Finns väl ingen med lite bakom pannbenet som startar en offensiv där de riskerar att hamna i ett träsk.
Du menar Pripyat-träsken, eller?

Varför ska de ta den vägen?
2022-02-19, 07:41
Medlem
Chingchonglings avatar
Det börjar att bli tråkigt och tjatigt, när ska vi börja leka call of duty live ? Dom får bestämma sig för fan
2022-02-19, 07:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar Pripyat-träsken, eller?

Varför ska de ta den vägen?
När tjälen går ur marken blir allt lervälling där stridsvagnar riskerar att sätta sig fast.
Visst kommer de försöka använda vägar i den mån det går men kör de ut på åkrar mm där tjälen precis har släppt blir det jobbigt. Lätta byten för motståndaren och framryckningen försvåras.
2022-02-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
USA och alla deras baser är i grunden invaderade platser.
Men frågor råder om många fall av de 800 militära basernas närvaro 2022. Behövs och vill lokalbefolkningen upperätthålla det genomfalska USAs världsbild. Jag tror världen blrjar nedmontera deras inflytande, även inom Nato och FN på en ratingskala så är USA typ 3 star med ett minus. De är inga powerplayers l.ängre. Made in america skrattar man åt.

Jo det kan jag hålla med om.
Det är väl en av anledningarna till det spända läget, attackerar Ryssland och Nato backar får Putin precis som han vill.

Förmodligen släpper usa Ukraina till Ryssland om det händer men de kommer öka sin närvaro rejält runt om i Nato områden annars kan dom likagärna lägga ner Nato i sin nuvarande form.

Sen får man se vilken president som blir vald nästa gång, tror många amerikaner hellre fokuserar på hemmaplan snarare än skickar trupper och pengar till andra länder.

Bästa vore ju helt enkelt om Nato Ryssland kunde komma överrens. Nato expanderar inte inom vissa områden och får garantier från Ryssland att inte attackera nära Natos områden.
Men det är nog omöjligt i denna kukmätar tävling som pågår.
2022-02-19, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man börjar undra. Biden tjatar åter igen om att Ryssland kommer anfalla. Helt givet. Enligt hans egen underättelsetjänst hade de anfallit för en vecka sedan!

Är hans tjat mer inrikespolitiskt? Han ska bli hjälten som undvek krig. För även om det redan är klart finns det alltid en chans som det verkar.

Inrikespolitik spelar så klart också en roll för Biden, men personligen tror jag att Bidens "tjat" är mer riktat utrikespolitiskt. Den gamla ordningen med Ryssland och USA som de enda makterna är föråldrad och bidens tjat riktar sig till andra makter som Kina och Tyskland. Han vill få dem att agera diplomatisk innan invasionen är ett faktum.
2022-02-19, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox

Han kommer bli dömd i Haag för krigsbrott.

Någon läser för mycket västmedia märker jag.
2022-02-19, 07:51
Medlem
Sunimods avatar
Det är även en Boeing RC-135U Combat Sen som bevakar utvecklingen utanför Syrien och Libanon.
Fattas väl bara att man vill passa på när USA har fokus på Ukraina nu.

Den har legat där en stund och tankades före sitt uppdrag av ett tankplan från USA. Planet utgick från Kreta.

USA har haft flera sådan över svarta havet utanför Krim de senaste dagarna för att troligen övervaka ryska militära båtar.

https://www.flightradar24.com/HOMER69/2ade39b9

Edit: Lagt till Libanon
Tankplanet kan även finnas kvar i området för att utöka tiden för uppdraget.
Det hade bara på transpondern en kort tid och "försvann" sedan
Senast redigerad av Sunimod 2022-02-19 kl. 07:58.
2022-02-19, 07:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
När tjälen går ur marken blir allt lervälling där stridsvagnar riskerar att sätta sig fast.
Visst kommer de försöka använda vägar i den mån det går men kör de ut på åkrar mm där tjälen precis har släppt blir det jobbigt. Lätta byten för motståndaren och framryckningen försvåras.
Vad jag förstår är The 'Frozen Ground Theory' bara en myt. Det går alldeles utmärkt att komma in från sydost närsomhelst på året under all väderlek.

Dessutom är det inte troligt att ett anfall inleds med pansartrupper. Man slår nog ut militären med stand-off-vapen först och EW och annat.
2022-02-19, 08:01
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Som det globalistsvin jag är, så lovar jag, idag kommer Putin, eller putler som alla vi säger. Och gör han inte det, så har vi tröttnat och drar på oss ryska uniformer. Lyssna på radio och tv, allt de säger där är sant. Vi vill bara åt Ukrainas bördiga jord, inget annat. Kom ihåg, Putin, jag menar putler är ond.

Hell Biden, eller blinker som det stod i aftonbladet igår.
2022-02-19, 08:03
Medlem
Börjar undra om Bidens fixering på Ukraina har andra orsaker än rent geopolitisk demokratiarbete. Detta senila gaggande om invasionsdatum osv. Har inte familjen Biden egna privata ekonomiska intressen där? Känns som att han jobbar för andra än amerikanska skattebetalare faktiskt i den här frågan.
2022-02-19, 08:04
Medlem
woefulnissans avatar
Vaknade precis, runkar Putin fortfarande vid gränsen som en trotsig tonåring?

Gör något eller låt bli.
2022-02-19, 08:05
Medlem
arbetets avatar
"Vi har andra planer för dig!", hälsningar: Biden:

USA: ”Zelenskyj borde stanna hemma”
USA:s president Joe Biden ifrågasätter om det är en bra idé att Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj lämnar landet för att delta i årets säkerhetskonferens i München.

Enligt CNN har Bidens medarbetare vädjat till den ukrainske presidenten att inte lämna landet för München-konferensen.

– Men det är hans beslut, säger Biden under en presskonferens.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in