2022-02-18, 09:23
Medlem
Snapcounts avatar
Ptjah..

Jag ger det max en vecka till om Putin tänker/tänker inte invadera och jag tror det blir till inget. Men.., jag börjar misstänka att de riktigt stora tillbakadragandena utav ryska trupperna kommer inte att bli av. Utan man kommer att permanent bli på plats, närmare gränsen än tidigare.

Bara att låta sina egna ingenjörstrupper börja bygga baracker, etc...

Detta är den nya järnridån "light"..
2022-02-18, 09:24
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Finns inget, absolut inget som Putin skulle kunna dra till med i detta läge för att rättfärdiga ett anfall mot Ukraina. Hans planer är blottade och ingen skulle tro på massgravar, kemisk vapenattack, dagisbombning eller bilder på "offer" med tortyrskador osv. Hans story är i nuläget följande:

1)Putin har, helt utan baktankar eller lömska avsikter, dragit ihop en gigantisk (den största?) militärövning. Denna övning behövde absolut ske invid Ukrainas gräns. Tyvärr. Han förstår att det kan kännas lite pirrigt i magen för ukrainarna eftersom han ju liksom olagligt annekterat en del av deras land sedan 2014. Men ändå. De får faktiskt tro honom, han har inga onda avsikter med denna "övning".

2)Det nervsvaga NATO, med USA i spetsen, börjar fullkomligt grundlöst svamla om att han, trots sin godhet, skulle ha onda avsikter. De lägger i FN fram blueprints för hur en rysk attack på Ukraina skulle kunna se ut.

3)Putin blir kraftigt varnad att det skulle bli oerhörda och kännbara följder om han attackerar Ukraina. Putin hånar då motståndarsidan och tillbakavisar upprepade gånger attackplaner. På högsta nivå. Han har enbart goda avsikter och motståndarna är helt galna att tro att attack är nära förestående.

Här är vi nu. Sedan kan två alternativa punkt 4 följa.

4)Som av en händelse börjar punkterna i blueprintsen som presenterats inför världens ögon i FN att infrias. En dagisattack. Obehagliga bilder på ryska "offer". En attack i Moskva. Nänujävlar! "Jag vet att jag lovade att inte attackera men titta nu vilken attack på Ryssland (just nu också....) så nu måste jag agera. Det förstår ni väl? Inte? Står jag i historieböckerna med Hitler & Stalin nu? Hur kunde det gå så här? Ridå.

4)Putin ändrar sig och attackerar inte p g a han inser att priset blir för högt. Alternativt Putin hade aldrig tänkt anfalla utan är helt oskyldig/ har bara skramlat för att skrämmas. Väst får snällt förklara att de är glada att ha haft fel och att de ska kraftigt förbättra sin intel och Putin lovar att nästa gång han vill ha en jättemilitärövning så lägger han den inte på ett sådant sätt att grannländer känner sig hotade. Han förstår att med Krimgrejen i bagaget så har länder runt honom mer rätt att vara rädda än vad Ryssland har.

Vi får se vilken punkt 4 det blir. Alla med vett i huvudet hoppas att vi kan undvika förlust av människoliv. De kommer allihop i så fall att vara på Putins räkning. Vart enda ett.

Klockren analys! Vi får verkligen hoppas att Putin inser att krig mot Ukrainare kommer kosta för mycket. Tusentals döda Ukrainare kommer även innebär miljontals nya fiender som kommer hata Ryssland för alltid, risken för terrordåd och många andra problem kommer öka. Våld föder våld.

Bäst om Putte går tillbaka till att göra det han kan bäst, sälja gas och lägga gift i sina politiska motståndares kalsonger.
Senast redigerad av JamesWebb 2022-02-18 kl. 09:28.
2022-02-18, 09:27
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Klockren analys! Vi får verkligen hoppas att Putin inser att krig mot Ukraina kommer kosta för mycket. Tusentals döda Ukraina kommer även innebär miljontals nya fiender som kommer hata Ryssland för alltid, risken för terrordåd och många nya

USA ville placera ut robotar i Polen riktade Mot Ryssland. Dålig idé sa Putin och Obama backade. NATO vill expandera till Ukraina, dålig idé säger Putin och USA kommer backa, för NATO gör dom USA vill.
2022-02-18, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Finns inget, absolut inget som Putin skulle kunna dra till med i detta läge för att rättfärdiga ett anfall mot Ukraina. Hans planer är blottade och ingen skulle tro på massgravar, kemisk vapenattack, dagisbombning eller bilder på "offer" med tortyrskador osv. Hans story är i nuläget följande:

1)Putin har, helt utan baktankar eller lömska avsikter, dragit ihop en gigantisk (den största?) militärövning. Denna övning behövde absolut ske invid Ukrainas gräns. Tyvärr. Han förstår att det kan kännas lite pirrigt i magen för ukrainarna eftersom han ju liksom olagligt annekterat en del av deras land sedan 2014. Men ändå. De får faktiskt tro honom, han har inga onda avsikter med denna "övning".

2)Det nervsvaga NATO, med USA i spetsen, börjar fullkomligt grundlöst svamla om att han, trots sin godhet, skulle ha onda avsikter. De lägger i FN fram blueprints för hur en rysk attack på Ukraina skulle kunna se ut.

3)Putin blir kraftigt varnad att det skulle bli oerhörda och kännbara följder om han attackerar Ukraina. Putin hånar då motståndarsidan och tillbakavisar upprepade gånger attackplaner. På högsta nivå. Han har enbart goda avsikter och motståndarna är helt galna att tro att attack är nära förestående.

Här är vi nu. Sedan kan två alternativa punkt 4 följa.

4)Som av en händelse börjar punkterna i blueprintsen som presenterats inför världens ögon i FN att infrias. En dagisattack. Obehagliga bilder på ryska "offer". En attack i Moskva. Nänujävlar! "Jag vet att jag lovade att inte attackera men titta nu vilken attack på Ryssland (just nu också....) så nu måste jag agera. Det förstår ni väl? Inte? Står jag i historieböckerna med Hitler & Stalin nu? Hur kunde det gå så här? Ridå.

4)Putin ändrar sig och attackerar inte p g a han inser att priset blir för högt. Alternativt Putin hade aldrig tänkt anfalla utan är helt oskyldig/ har bara skramlat för att skrämmas. Väst får snällt förklara att de är glada att ha haft fel och att de ska kraftigt förbättra sin intel och Putin lovar att nästa gång han vill ha en jättemilitärövning så lägger han den inte på ett sådant sätt att grannländer känner sig hotade. Han förstår att med Krimgrejen i bagaget så har länder runt honom mer rätt att vara rädda än vad Ryssland har.

Vi får se vilken punkt 4 det blir. Alla med vett i huvudet hoppas att vi kan undvika förlust av människoliv. De kommer allihop i så fall att vara på Putins räkning. Vart enda ett.

Tänk på att en falsk attack behövs för 2 saker.

1. Övertyga omvärlden att de måste invadera Ukraina.
2. Övertyga Ryska folket att de måste invadera Ukraina

Punkt 1 är körd, det vet de. Men punkt 2 kan nog lösas med terrorattack i ryssland. Sånt upprör känslor.

Punkt 2 är också det viktigaste. Omvärlden har man redan emot sig
2022-02-18, 09:30
Avslutad
Herregud denna krigshets från USA börjar bli patetisk.
USA börjar fatta att de gjort bort sig, förmodligen börjar EU länderna också fatta detta snart, de är ju marionetter för det "demokratiska" USA som vill bara väl för alla andra...
USA är bara livrädda för att tappa ekonomisk mark i Europa, det är bara detta det handlar om, att snacka om "demokrati" för något land är ju komiskt.
Misslyckas dom i Ukraina drar dom vidare till Georgien eller något annat närliggande land till Ryssland och börjar fucka upp det med...
2022-02-18, 09:34
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
USA ville placera ut robotar i Polen riktade Mot Ryssland. Dålig idé sa Putin och Obama backade. NATO vill expandera till Ukraina, dålig idé säger Putin och USA kommer backa, för NATO gör dom USA vill.

Vilket bullshit. Kan du komma med en trovärdig källa om att Nato hade planer på att expandera till Ukraina?
2022-02-18, 09:34
Avslutad
Citat:
USA genom ”NATO” eskalerar risken för krig. Krim tillhör Ryssland och har alltid varit Rysslands. NATO skall heller inte ha tillgång till svarta havet. Vi måste tillbaka till det kalla kriget.

Verkligen inte. Om du har någon hjärna så vet du att det pågår ett krig sen 2014. Jaa Krim kanske historiskt tillhör Ryssland men då skall många gränser flyttas. Vi har tyskarna som skall ha tillbaka sina gamla territorium, ungrarna albanerna, polackerna osv.

Ryssland skrev på ett avtal om att respektera Ukrainas gränser ifall man fick tillbaka kärnvapnen. Jag säger inte USA är bäst men hur kan kan välja skit landet Ryssland framför USA är en gåta för mig.

Lätt för dig din lilla fjant och säga vi ska tillbaka till kalla kriget i neutrala sköna Sverige.
2022-02-18, 09:38
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Vilket bullshit. Kan du komma med en trovärdig källa om att Nato hade planer på att expandera till Ukraina?

Varsågod och läs all ”bull shit” https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO
2022-02-18, 09:41
Avslutad
Citat:
Varsågod och läs all ”bull shit” https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO

Klart som korvspad att NATO måste expandera för att berättiga sin egen existens ivrigt påhejade av USA då de vill vara en världsledande makt..Vi snackar pengar, pengar o pengar..att påstå att det är pga av Demokrati är bara patetiskt.
2022-02-18, 09:42
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Verkligen inte. Om du har någon hjärna så vet du att det pågår ett krig sen 2014. Jaa Krim kanske historiskt tillhör Ryssland men då skall många gränser flyttas. Vi har tyskarna som skall ha tillbaka sina gamla territorium, ungrarna albanerna, polackerna osv.

Ryssland skrev på ett avtal om att respektera Ukrainas gränser ifall man fick tillbaka kärnvapnen. Jag säger inte USA är bäst men hur kan kan välja skit landet Ryssland framför USA är en gåta för mig.

Lätt för dig din lilla fjant och säga vi ska tillbaka till kalla kriget i neutrala sköna Sverige.

Vi skall verkligen tillbaka till balans i Europa. Vi ska inte ansluta fler länder till NATO. Vi ska respektera det Ryssland som är idag och det Ryssland som kan komma imorgon. Förhoppningsvis mer demokratiskt. Men jag gissar att du vill invadera Ryssland för det finns egentligen ingen annan logik från er sida.
2022-02-18, 09:42
Medlem
gofigurs avatar
Utan Putin blir Putinland till Ryssland och vi får fred i Europa.
Varför inte ta bort Putin för gott?
2022-02-18, 09:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Klart som korvspad att NATO måste expandera för att berättiga sin egen existens ivrigt påhejade av USA då de vill vara en världsledande makt..Vi snackar pengar, pengar o pengar..att påstå att det är pga av Demokrati är bara patetiskt.

Ser fram emot JamesWebbs kommentar. Men han loggade nog av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in