2022-02-19, 10:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jajamensan. https://www.kry.se/din-halsa/kan-jag-fa-covid-19-efter-vaccinet/
Du utgår från gamla uppgifter som inte gäller längre då vi har Omicron här.
Kan du inte sluta spamma tråden med din skit.

Så här står det i länken du angav.

"Du som är fullt vaccinerad kan fortfarande få covid-19, även om du löper mycket mindre risk att smittas av viruset, sprida det till andra eller bli allvarligt sjuk av det."

Det gällde mot tidigare mutationer där vaccinet hade någorlunda skydd.
I texten står "...mycket mindre risk..." vilket inte gäller längre.
Det gäller inte med Omicron, fattar du trögt?

Kom med riktiga fakta som gäller nu.

Jag har många på jobbet som är fullvaccinerade och en efter en åker på covid nu.
Och det smittar från vaccinerad till andra vaccinerade även de med 3 doser som de varit helt ovaccinerade.
Men sådant fattar inte du som bara gömmer dig hemma.
Citera
2022-02-19, 10:44
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Finns ju ingenting som pekar på det, tvärtom. Risken att bli svårt sjuk är 1000 gånger högre för ovaccinnerade. Det är bara idioter som inte vaccinerar sig.
Du är en egoistisk djävul som dömer de som av hälsoskäl inte kan ta vaccinet.
Dessutom är det upp till var och en att välja vaccin eller inte och de är ändå inga idioter som du påstår.

Dessutom visade det sig att du går på gamla uppgifter och hittar på som vanligt.
1000 visade sig vara 29 och som inte gäller längre med Omicron.

Du bör nog titta i spegeln så ser du vem som är den verkliga idioten.
Citera
2022-02-19, 10:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Bill Gates: "Sadly the virus itself - particularly the variant called Omicron - is a type of vaccine, creates both B cell and T cell immunity and it's done a better job of getting out to the world population than we have with vaccines."

https://twitter.com/disclosetv/status/1494810193175195652

Dessutom har det redovisats av bl.a. Dr John Campbell att ett naturligt skydd ger betydligt längre och effektivare skydd än vaccinet ger. Vaccinet ger enbart skydd genom att identifiera spike protein medans naturlig skydd ger skydd mot fler delar i viruset.

Dessutom Omicron egenskap att det ger skydd mot tidigare mutationer gör att man nog kan se det som en form av vaccin.

https://www.youtube.com/watch?v=L_CvfiJ3QRQ&ab_channel=Dr.JohnCampbell
Citera
2022-02-19, 11:32
Medlem
En lång artikel om eventuell labbläcka är nu publicerat på författarens substack
THE LABORATORY ORIGIN OF COVID-19 AND THE ONGOING COVER-UP OF ITS ORIGIN, THE STRUCTURE OF CHINA’S BIOWARFARE PROGRAM AND CHINA’S MASSIVE INFILTRATION OF U.S. VIRUS LABORATORIES

Lawrence Sellin, Feb 16

Executive Summary

SARS-CoV-2, the coronavirus responsible for the COVID-19 disease and pandemic, was made in a laboratory in China as part of its biowarfare program. After two years from the start of the pandemic, no natural source of SARS-CoV-2 has been identified. In contrast, structures within the virus itself have been identified that prove its laboratory origin.
https://lawrencesellin.substack.com/p/the-laboratory-origin-of-covid-19?utm_source=twitter
Citera
2022-02-19, 11:50
Medlem
Ny preprint från Japanska forskare om Omikron subvarianten BA2 som nu håller på att ta över. Sammanfattning är att den sprider sig 40% lättare än BA1 och ger allvarligare sjukdom.
Virological characteristics of SARS-CoV-2 BA.2 variant
Abstract

Soon after the emergence and global spread of a new severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) Omicron lineage, BA.1 (ref1, 2), another Omicron lineage, BA.2, has initiated outcompeting BA.1. Statistical analysis shows that the effective reproduction number of BA.2 is 1.4-fold higher than that of BA.1. Neutralisation experiments show that the vaccine-induced humoral immunity fails to function against BA.2 like BA.1, and notably, the antigenicity of BA.2 is different from BA.1. Cell culture experiments show that BA.2 is more replicative in human nasal epithelial cells and more fusogenic than BA.1. Furthermore, infection experiments using hamsters show that BA.2 is more pathogenic than BA.1. Our multiscale investigations suggest that the risk of BA.2 for global health is potentially higher than that of BA.1.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.02.14.480335v1
Citera
2022-02-19, 12:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Sluta svamla strunt. Om du menar 29 gånger högre risk så bör du skriva det istället för att dra en fejkad tusing ur röven.

Har någon länk till att jag drar en fejkad tusing ur röven, eller svamlar du bara runt?
Citera
2022-02-19, 12:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du utgår från gamla uppgifter som inte gäller längre då vi har Omicron här.
Kan du inte sluta spamma tråden med din skit.

Så här står det i länken du angav.

"Du som är fullt vaccinerad kan fortfarande få covid-19, även om du löper mycket mindre risk att smittas av viruset, sprida det till andra eller bli allvarligt sjuk av det."

Det gällde mot tidigare mutationer där vaccinet hade någorlunda skydd.
I texten står "...mycket mindre risk..." vilket inte gäller längre.
Det gäller inte med Omicron, fattar du trögt?

Kom med riktiga fakta som gäller nu.

Jag har många på jobbet som är fullvaccinerade och en efter en åker på covid nu.
Och det smittar från vaccinerad till andra vaccinerade även de med 3 doser som de varit helt ovaccinerade.
Men sådant fattar inte du som bara gömmer dig hemma.

Vaccinet har skyddat mig mot covid så jag vet att det fungerar.
Citera
2022-02-19, 12:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du är en egoistisk djävul som dömer de som av hälsoskäl inte kan ta vaccinet.
Dessutom är det upp till var och en att välja vaccin eller inte och de är ändå inga idioter som du påstår.

Dessutom visade det sig att du går på gamla uppgifter och hittar på som vanligt.
1000 visade sig vara 29 och som inte gäller längre med Omicron.

Du bör nog titta i spegeln så ser du vem som är den verkliga idioten.

Jag har inte blivit smittad, men så är jag också välvaccinerad. Vet ingen som underhållit sitt vaccinationsskydd som blivit smittad, men då får man också räkna med att ta vaccin regelbundet.
Citera
2022-02-19, 12:22
Avslutad
Citat:
Har någon länk till att jag drar en fejkad tusing ur röven, eller svamlar du bara runt?
Ja:
Citat:
Finns ju ingenting som pekar på det, tvärtom. Risken att bli svårt sjuk är 1000 gånger högre för ovaccinnerade. Det är bara idioter som inte vaccinerar sig.
Citat:
Ja, men det var ju nära i alla fall. 29 gånger högre risk som ovaccinerad skulle göra att vilken normalt funtad människa som helst skulle gå och vaccinera sig.

Från 1000 till 29, det är ju nära i alla fall.
Citera
2022-02-19, 12:28
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Ny preprint från Japanska forskare om Omikron subvarianten BA2 som nu håller på att ta över. Sammanfattning är att den sprider sig 40% lättare än BA1 och ger allvarligare sjukdom.
Virological characteristics of SARS-CoV-2 BA.2 variant
Abstract

Soon after the emergence and global spread of a new severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) Omicron lineage, BA.1 (ref1, 2), another Omicron lineage, BA.2, has initiated outcompeting BA.1. Statistical analysis shows that the effective reproduction number of BA.2 is 1.4-fold higher than that of BA.1. Neutralisation experiments show that the vaccine-induced humoral immunity fails to function against BA.2 like BA.1, and notably, the antigenicity of BA.2 is different from BA.1. Cell culture experiments show that BA.2 is more replicative in human nasal epithelial cells and more fusogenic than BA.1. Furthermore, infection experiments using hamsters show that BA.2 is more pathogenic than BA.1. Our multiscale investigations suggest that the risk of BA.2 for global health is potentially higher than that of BA.1.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.02.14.480335v1
Our multiscale investigations suggest that the risk of BA.2 for global health is potentially higher than that of BA.1.

Har inte orkat läsa, men är det pga högre spridning eller faktisk sjukdom som den är värre?
Citera
2022-02-19, 12:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Ja:

Från 1000 till 29, det är ju nära i alla fall.

Ja det tycker jag. Men förstår att du hellre vill fastna i semantik.
Citera
2022-02-19, 12:59
Medlem
Citat:
Vaccinet har skyddat mig mot covid så jag vet att det fungerar.

Du kan ju ha haft sars tidigare i ditt som ger ett bra skydd.. det är INTE vaccinet som gjort att du inte blivit sjuk nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in