2022-02-17, 17:41
  #253
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
https://youtu.be/rKOrxwcEfAI?t=115

Lyssna ett tag.

Garanterad utdelning, tryggt sparande, inte behöva kolla på kursen, bättre sparande än på bankkontot, ultimat trygghet.

Ja idag är det väl ingen som vill kolla på kursen
De som köpte runt 60kr och behöll har ju iallafall lika många aktier kvar.
Citera
2022-02-17, 18:42
  #254
Medlem
Ännu ett stort tapp. Det pågår väl ingen förundersökning igen?
Citera
2022-02-17, 19:29
  #255
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Garanterad utdelning, tryggt sparande
Utdelning är en falsk trygghet. Det finns gott om exempel på bolag som fått låna ihop till utdelningen. Räcker inte SBB:s förvaltningsresultat får de göra samma sak.
Citera
2022-02-17, 20:00
  #256
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
AVA verkar vara nettokorta nu i hävstångsprodukter. Dags för vändning alltså?
Vart kan du se sånt
Citera
2022-02-18, 00:18
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Sluta jinxa!
För vad för dig? Du sticker in pilar här och där men kommer inte med något konstruktivt. Vad tror du om SBB och rapporten som ska komma? Lätt att kritisera men svårt att ge något till Flashback?
Citera
2022-02-18, 12:03
  #258
Medlem
Skulle inte röra SBB med tång, farligare barnsch får man leta efter nu när vi är på väg in i lågkonjunktur, höjda räntor, inflation.
Citera
2022-02-18, 15:54
  #259
Medlem
Jag köpte lite.
Det lär komma en rekyl vad det lider. Batljan är rätt duktig att elda på massorna.
Citera
2022-02-18, 17:19
  #260
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Skulle inte röra SBB med tång, farligare barnsch får man leta efter nu när vi är på väg in i lågkonjunktur, höjda räntor, inflation.

Inflation är ju knappast något negativt för fastighetsbolag så länge detta inte kombineras med höjda räntor som överstiger inflationen.
Citera
2022-02-18, 18:22
  #261
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Jaha... stängde under 42 idag - lite förvånad (men naturligtvis oerhört glad! ) är jag trots allt.

Hittills har bara en bråkdel av all luft i börsen som helhet pyst ut - hade förväntat mig att en del kapital åtminstone tillfälligt skulle parkeras på Ilijas axlar. Mitt "30-40 kr" under hösten behåller jag dock som rimlig prognos.
Citera
2022-02-19, 07:27
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Vi återkommer och stämmer av såväl tråd som kurs om ett halvår???
Ditt inlägg har åldrats väl Gogge.
Jag köpte dock lite SBB nu då jag tror att Batljan kan jaga upp kursen i rapporten.
Citera
2022-02-19, 10:12
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Skulle inte röra SBB med tång, farligare barnsch får man leta efter nu när vi är på väg in i lågkonjunktur, höjda räntor, inflation.

Det roligaste med det är att svensken inte fattat det de senaste månaderna, tvärtom läste jag överallt hur svenssons köpte in sig på absoluta toppen för att det var ett "säkert kort" .

Håller helt med dig, det är en riskabel branch nu.
Allt tre som du nämner kommer slå hårt mot SBB.
Citera
2022-02-19, 10:14
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
https://youtu.be/rKOrxwcEfAI?t=115

Lyssna ett tag.

Garanterad utdelning, tryggt sparande, inte behöva kolla på kursen, bättre sparande än på bankkontot, ultimat trygghet.

Är du efterbliven må hända?

Inget bolag kan garantera en utdelning, och batljan har garanterat en 100 år framåt

Du förtjänar att förlora dina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in