2022-02-19, 09:03
Medlem
Haubits77Bs avatar
Intressant att Biden är övertygad om att Ryssland kommer att anfalla...

Hm...

Någon mer än jag som känner till att just FÖRFÖLJELSEMANI är kännetecknande för demens???
2022-02-19, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
190.000 man är de sista siffrorna på soldater som omringar Ukraina.

"Storryssland ska återupprättas", tänker Putin.

"Militären är missnöjd", enl. en publicerad artikel.

Källa:

Rolf Porseryd, Nyhetsmorgon TV4.

Fan vad jag skulle bli glad, dels kan vi kanske bygga upp ett häftigt flygvapen då men ännu bättre kan vi få se tjeckien och slovakien införlivade och med det ett nytt rött CCCP hockey lag, jag saknar dom klapp klapp hockey

Putin!! om du läser detta snälla fixa det
2022-02-19, 09:04
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
kriget var varmt redan 2014 men nu har globalisterna startat en ny offensiv. dom gillar inte att putin inte spelar boll.

Men du, använder du google translate för att kunna posta här? Propagandamupp.
2022-02-19, 09:04
Medlem
Bidens alla uttalanden om en förestående
rysk invasion i Ukraina är självuppfyllande
även om ett exakt datum inte är fastställt
2022-02-19, 09:07
Medlem
Är det inte ganska dyrt för Ryssland att ha 190k soldater stationerade vid gränsen i evighet så här?

Hur bor dessa soldaterna egentligen? I tält mitt under vintern?
2022-02-19, 09:08
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Är Xi Jinping också en Hitler kopia som måste stoppas enligt dig?

Det positiva med dessa trådar är att det blir extremt tydligt vilka som jobbar med påverkanskampanjer. Om du på riktigt tror att du kan få en opinion att tycka att Putin är ok så kommer du bli besviken. Han är en diktator, han kommer att gå till historian som en diktator.
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dumjävel. Det handlar om människor som bott på en viss plats i urminnes tider. Jämför med samerna istället. De har särskilda rättigheter och ett visst självstyre. Eller jämför med skottar. Jämföra med några som kom till Sverige för 5 år sen

Låt säga att samerna hade varit etniska finnar. Det skulle vara otroligt patetiskt om Finland körde samma grej som putler kör nu.

"Vi ska bara öva lite med 100k man vid norrlands gräns"
"Vi övar bara och nu är vi färdiga.. fyfan vad löjliga ni är som håller på och fjantar och ojar er om krig"
"nu drar vi tillbaka .... " *fortsätter att fylla på med materiell och personal*
"Tyskland, sluta köp rysk gas för annars invaderar vi Sverige"
"Vänta nu... OJ... Sverige tände eld på en Samisk Rehn! NU BLIR DET FAN KRIG!"

"Utrymningsplanen" var liksom förinspelad 2 dagar innan (men inte nog för att hela den här löljiga charaden redan är genomskinlig).. de tabbade sig något så förjävligt med metadatan innan de laddade upp den videon.

Dessutom är allt det här bara svepskäl. Pruttin gör allt för att ta över världen. Han är satan själv.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-02-19 kl. 09:18.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Helt rätt, för Ryssland har endast pansarvagnar som de kan använda om det vankas invasion 🤦.
Du lyssnar nog lite för mycket på tv4 experterna, Ryssland har en hel arsenal av flygplan och tunga vapen om de verkligen vill invadera Ukraina, lera sätter självklart inte stopp för detta.

Jovisst, om de enbart vill förstöra. Man intar inte städer på det sättet dock. Det används för att ”mjuka upp” målet.

Vid en reell invasion behövs mycket manskap och tillhörande logistikkedja som rör sig in i landet på bred front. Hit hör bepansrade tunga fordon - både för att ge skydd till sig själva samt marktrupperna. Därav är tjäle väldigt bra vid en invasion.
Senast redigerad av Feverilex 2022-02-19 kl. 09:16.
2022-02-19, 09:10
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Måste du posta en massa svammel om svensk militär? Jävla landsförrädare.

Skönt att se att det finns fler riktiga svenskar som inte går på denna skiten längre. Håller med, landsförrädare. Det är väldigt tydligt i denna tråden att det är fullt av rysska påverkanstroll som desperat försöker svamla om att Putin inte är en dåre som behöver stoppas.
2022-02-19, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Jag tror inte det kommer bli krig. Men Putin gick in i Georgien och klarade sig fint från sanktionerna (jag tänkte då att han fått lära sig en läxa men så var det inte) , han tog Krim och klarade sig fint även där.

Europa är beroende av Ryssland, vi stoppade matexport men Ryssland startade då inhemsk produktion och klarade sig bra...

Det mesta av deras råvaror är nog Kina villiga att köpa...

Så jag vet inte... Kanske Ryssland klarar sig utan väst nu till så stor del att de inte längre bryr sig. Eller att det är värt det.
Det är vi som skulle lida mest om vi låter USA tvinga Ryssland i armarna på Kina, dom är på samma gigantiska kontinent och har lätt att göra affärer så snacka om stormakt dom kan bli.ad

Och vad kan på sikt hända med alla andra länder i deras närhet!

Nä det är oerhört dumt att vi låter USA styra detta och Europas öde.
2022-02-19, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Är det inte ganska dyrt för Ryssland att ha 190k soldater stationerade vid gränsen i evighet så här?

Hur bor dessa soldaterna egentligen? I tält mitt under vintern?
Tält
2022-02-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Skönt att se att det finns fler riktiga svenskar som inte går på denna skiten längre. Håller med, landsförrädare. Det är väldigt tydligt i denna tråden att det är fullt av rysska påverkanstroll som desperat försöker svamla om att Putin inte är en dåre som behöver stoppas.
Ja. Svensk militär ska stödjas. Svenska soldater och sjömän i försvars makten behöver inte sådan destabiliserande smörja som i den post jag citerade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in