2022-02-16, 21:50
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Tjetjenerna är en ovanligt svår form av kaosblattar som till skillnad från den arabiske urkaosblatten uppvisar en betydligt högre kompetens i krigskonsten, troligen för att de har en större inblanding av indoeurope än araberna, som istället har mer neger. Tjetjenerna i islamiska staten utgjorde exempelvis något av ett elitförband.

De har en svårt aggressiv klankultur som i äldre tider var centrerad runtomkring eviga småkrig mot andra klaner och röveri mot utomstående. Det ledde till besvär med det ryska tsardömet som kom med besynnerliga påfund som förbud mot att kidnappa resande mot lösensumma, hedersmord och andra märkliga lagar. Ett folkslag som vi gott kan klara oss utan. Hela centralasien och kaukasusbergen är smockfulla med olika sorters kaosblattefolkslag som de flesta aldrig har hört talas om här i Sverige.

Tjetjenienproblemet löstes till slut genom att Putin mutade den mäktigaste och absolut värsta kaosblatten i Tjetjenien, den så kallade kungsblatten, till att hålla koll på alla andra tjetjenblattar, en lösning som är otänkbar för en svensk för att svensken inte är slug nog.

Fråga : Har du träffat någon ifrån Tjetjenien?
2022-02-16, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
hörrni hur blev det med den där fullskaliga ryska invasionen?

T.o.m Nordegren & Epstein på Sr1 var lite raljanta kring det hela vid 16 snåret, eller förresten dom var jävligt raljanta.

Kommer nog rendera i löneavdrag och samtal med HR.

(offt)

HR på Sveriges Radio, kan det finnas något mer socialliberalt Woke helvete på jordklotet?
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-02-16 kl. 21:53.
2022-02-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag startade tråden. Är jag ett "rysstroll"?
I så fall - tror du att jag är svensk eller ryss? Var är jag baserad?
Hur mycket tror du att jag tjänar i timmen på min eminenta verksamhet här på Flashback?

(Ärligt - låg debatteknik. Ryck upp dig. Ryssarna är inte så jävla korkade att de tror att något meningsfullt kan åstadkommas genom att skriva inlägg på FLASHABCK!)

Lite fascinerande frågeställning faktiskt. Varför finns så många i tråden, bl a du, som uppger sig lita på Putin? Vad har han gjort för att förtjäna detta? Han har placerat ut över 100 000 soldater invid gränsen till ett land som han tidigare olagligt annekterat en del av. Han hotar detta grannland. Han hotar även vårt eget land och kräver t ex att vi inte ska gå med i NATO. Tycker du om att Sverige blir hotat?

Jag har tänkt som så att inte kan väl alla dessa Putinfans i tråden vara korkade i hela huvudet, utan någon alternativ förklaring måste finnas. Pengar blir ju då en faktor som kan vara aktuell. Och att ryska trollfabriker finns är väl ett känt faktum? Håll till godo med Wikipedialänk (åtskilliga andra hittas med en enkel googelsökning): https://sv.wikipedia.org/wiki/Trollfabrik Så uppenbarligen är ryssarna "så jävla korkade" (dina ord) att de tror att saker som skrivs på olika internetforum betyder något.

Jag hoppas som sagt att Putin blivit avskräckt från att anfalla Ukraina men jag litar noll på honom. Efter hans nyliga hot mot Sverige tror jag att de flesta svenskar känner likadant. Därav att jag betvivlar att ca 10 nicks här i tråden verkligen är "vanliga" svenskar.
2022-02-16, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Han vill anfalla, men väst blottar deras planer inför hela världens befolkning varav dom skjuter det framåt. Genialisk taktik av Biden att göra så. Snacka om att dra ner byxorna på Putin.

Men i princip hela världen kände ju till USA:s planer att invadera Irak år 2003, och det stoppade inte dem från att göra det. Skillnaden var väl att ingen fanns som kunde eller ville stoppa USA från att invadera Irak. Var det ens tal om sanktioner mot USA då?

Och på vilket sätt är det förresten genialiskt av Biden?
Om USA faktiskt har information om att Ryssland planerar att invadera Ukraina, vad finns det då för något alternativ för USA annat än att berätta det för hela världen?
2022-02-16, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Lite fascinerande frågeställning faktiskt. Varför finns så många i tråden, bl a du, som uppger sig lita på Putin? Vad har han gjort för att förtjäna detta? Han har placerat ut över 100 000 soldater invid gränsen till ett land som han tidigare olagligt annekterat en del av. Han hotar detta grannland. Han hotar även vårt eget land och kräver t ex att vi inte ska gå med i NATO. Tycker du om att Sverige blir hotat?

Jag har tänkt som så att inte kan väl alla dessa Putinfans i tråden vara korkade i hela huvudet, utan någon alternativ förklaring måste finnas. Pengar blir ju då en faktor som kan vara aktuell. Och att ryska trollfabriker finns är väl ett känt faktum? Håll till godo med Wikipedialänk (åtskilliga andra hittas med en enkel googelsökning): https://sv.wikipedia.org/wiki/Trollfabrik Så uppenbarligen är ryssarna "så jävla korkade" (dina ord) att de tror att saker som skrivs på olika internetforum betyder något.

Jag hoppas som sagt att Putin blivit avskräckt från att anfalla Ukraina men jag litar noll på honom. Efter hans nyliga hot mot Sverige tror jag att de flesta svenskar känner likadant. Därav att jag betvivlar att ca 10 nicks här i tråden verkligen är "vanliga" svenskar.

Svennebanan ligger ju neddränkt med psykofarmaka och är utbränd. Har noll procent koll på utrikespolitik.

Antar att du pinpointar mig som en PRO-ryss.

Skiter fullständigt i vad Putin gör, så länge han bara gör det i sin trädgård.

Däremot är jag jävligt orolig för Nato, en organisation som ej går att ställa till svars.

Typ som Putins Wagner Grupp som sopade rent i Syrien - 16, och nu i Somalia och Mali.
2022-02-16, 22:03
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
T.o.m Nordegren & Epstein på Sr1 var lite raljanta kring det hela vid 16 snåret, eller förresten dom var jävligt raljanta.

(offt)

HR på Sveriges Radio, kan det finnas något mer socialliberalt Woke helvete på jordklotet?

Har inte lyssnat på SR på ett halvår fram till en kollega bytte kanal på jobbet idag. Det var full on PRAVDA, Kinesiska korrespondenten svarade reportern som hade frågor om atleters missnöje mot att vara övervakade, kosten, bubblan dom får bo i, osv.
Korren säger att det är bara ett tecken på att kineserna bryr sig om atleterna och att kineser i allmänt uppskattar det sociala kreditsystemet samt ser det som en teknologisk framgång...

Vem tror kan på allvar ta dom seriöst?
2022-02-16, 22:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Då ville dom inte ha civila offer. Ryssland lyckades ju inte ens besegra lilla mujahedins i Afghanistan.

Nä men för NATO gick det bra i Afghanistan. Haha...
2022-02-16, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan

(offt)

det är patetiskt alltså jag orkar inte mer. svensken är totalt jävla hjärndöd efter allt.

jag vet inte hur det ska gå. börsen kraschar som en stucken gris iallafall så förhoppningsvis åker idioterna med ner.
2022-02-16, 22:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Haha.. Din stackare. Hur långt vill du spola tillbaka tiden då? Till Seleucidernas antika tidevarv.?

Läs inlägget jag svarade på igen så du förstår vad vi diskuterar. Om inte, gå grundkursen i svenska igen.
2022-02-16, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
det är patetiskt alltså jag orkar inte mer. svensken är totalt jävla hjärndöd efter allt.

jag vet inte hur det ska gå. börsen kraschar som en stucken gris iallafall så förhoppningsvis åker idioterna med ner.

Broor (skall uttalas med Haval/Yasin accent)

Det kommer dröja några månader men det kommer.

Vi västerlänningar fick våra roliga år mellan 1950-2019.

Nu kommer dom tunga åren.

Megadeath tunga år.
2022-02-16, 22:22
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Tjetjenerna är en ovanligt svår form av kaosblattar som till skillnad från den arabiske urkaosblatten uppvisar en betydligt högre kompetens i krigskonsten,

Det är dock helt irrelevant. Ryssarna slaktade tjetjenska(dvs ryska) civila i stor mängd för att behålla skiten inom sina gränser. Du måste se inlägget i sin rätta kontext när ett troll menade att Ryssland inte gillar krig.
2022-02-16, 22:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ryssar är inte muslimer. Däremot finns det mängder av olika centralasiatiska etniska grupper i den Ryska Federationen som är muslimer. De kallas allmänt för churkas, ett ord som ungefär motsvarar vårt klassiska "svartskalle". De är ungefär som araber, inklusive högt födelsetal, och är på sikt ett allvarligt demografiskt problem i Ryssland, precis som våra afro-arab-alban-afghaner-osv är här i Sverige.

Jo, miljoner ryssar är muslimer. Det blir så när Ryssland envisas med att behålla Tjetjenien, Tatarstan med många flera. De insisterar dessutom på att behålla Nordossetien samtidigt som de invaderade Georgien för att befria Sydossetien...

Det är alltså så att de här folken har hemortsrätt i Ryssland enligt ryska patrioter. Jag tycker det är korkat men det är också det primära missförståndet från svenska främlingsfientliga. Såna verkar påfallande ofta tro att Putin är någon slags nationalist. Det är inte sant. Det är Navalny som är nationalisten. Precis som att den ukrainska Azovbataljonen står Flashbackrasister mycket, mycket närmare än Putin. Detta förstår de ryska muslimerna och röstar därmed oftare på Putin än vad riktiga ryssar gör.

Citat:
Tjetjenienproblemet löstes till slut genom att Putin mutade den mäktigaste och absolut värsta kaosblatten i Tjetjenien, den så kallade kungsblatten, till att hålla koll på alla andra tjetjenblattar, en lösning som är otänkbar för en svensk för att svensken inte är slug nog.

Detta är helt riktigt och är ytterligare någonting som sk ryssvänner inte fattar. Såna som påstår sig vilja ha rysk invasion(fast gärna med "skämtsam" ton om QWERTY och andra bögkombinationer) förstår inte att ryssen skulle tillsätta den värste kaosblatten som polischef i varje svensk kommun. (Du kan kolla hur jag argumenterade om samer i Jokkmokk i annat inlägg om du bryr dig).
Senast redigerad av von Hindenburg 2022-02-16 kl. 22:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in