2022-02-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att NATO expanderat kan ju också bero på att länderna nära Ryssland är rädda för Ryssland. Att Polen är med NATO är väl naturligt. Sovjetunionen tog ju en gång halva landet.

Estland, Lettland och Litauen, ja framförallt Estland blev hårt bestraffat av Sovjetunionen och här skedde faktiskt ett folkutbyte....

Estländare sändes till fångläger och ryssar flyttade in. Så rädslan för Ryssland är befogad. Sedan var också en gång Ukrainas anslutning till Sovjetunionen lite märklig, den var inte naturlig även om Ryssland och Ukraina har språk som påminner om varandra.

Att NATO krupit närmare är väl inte konstigt.

Du har rätt det är inte konstigt man vill åt Rysslands enorma naturrikedomar och Putin vill bara ha det till sin befolkning och därför blir globalister sura och vill kriga.
2022-02-19, 00:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Inte Allierade per se kanske, men de har blivit mycket tightare i år.

https://www.reuters.com/world/europe/russia-china-tell-nato-stop-expansion-moscow-backs-beijing-taiwan-2022-02-04/

Alltså ingen allians. Tack för klargörandet.
2022-02-19, 00:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
en misstanke jag har är att bidenadministrationen kör en reverse psychology...dvs dom har alltid blivit anklagade för false flag attacker så nu anklagar dom motståndarna för false flag attacker.

kom ihåg att false flag det var konspirationsteorier i mainstream media förut.

anklaga dina motståndare för det du själv är skyldig till.

bara en misstanke.

Det handlar väl inte längre om några ”falska” attacker? Biden menar ju att en regelrätt invasion kommer att ske inom kort.
2022-02-19, 00:38
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Högst delaktiga i Rysslands aggressioner mot Ukraina? Intressant hur har ”USA och väst” blivit det?

Läs artikeln jag länkade, händelseförloppet är förklarat där.
2022-02-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
har svårt att se det också. om putin går in måste han gå in for the kill, alltså ta kiev också. annars blir det inte värt..han kunde lika gärna ha kört proxykrig

Jo precis men även där är det svårt för mig att förstå vad vinsten är jämfört med förlusterna.
Typ in i Kiev där finns 1-2 miljoner (gissar jag på) fått in massa vapen från väst så om 5% kör gerilla krigsföring inne i Kiev kommer det bli riktigt mkt förluster oavsett hur stark/svag ryska/ukrainska krigsmaskinena är.

Sen lägga till sanktionerna och att väst kommer stärka alla sina gränser rejält i framtiden så blir det obehripligt men räcker med 1 galning för att starta krig 😩
2022-02-19, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det handlar väl inte längre om några ”falska” attacker? Biden menar ju att en regelrätt invasion kommer att ske inom kort.
det verkar som att han kommer fortsätta säga det om och om igen tills ryssen gör en invasion isåfall.

biden har enorma problem inrikes

jag vet inte vad jag ska tro. men alla små incidenter som hylsan i huset osv...det är självklart att allt kommer vinklas.

ukraina skyller på ryssen ryssen skyller på ukraina om gasledningen...vi kommer nog inte få veta vem som gjorde det.
2022-02-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu rapporterar alla stora medier att Biden är SÄKER på att Ryssland kommer invadera inom kort. Skulle Biden gå ut med detta om han inte var 100% säker?

Jag tror dig Putin sa till senile Biden nu invaderar jag så slipper du skämmas över dina totala misslyckanden i USA så är det kan inte vara annat.
2022-02-19, 00:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jo precis men även där är det svårt för mig att förstå vad vinsten är jämfört med förlusterna.
Typ in i Kiev där finns 1-2 miljoner (gissar jag på) fått in massa vapen från väst så om 5% kör gerilla krigsföring inne i Kiev kommer det bli riktigt mkt förluster oavsett hur stark/svag ryska/ukrainska krigsmaskinena är.

Sen lägga till sanktionerna och att väst kommer stärka alla sina gränser rejält i framtiden så blir det obehripligt men räcker med 1 galning för att starta krig 😩

Kiev, knappa 3 miljoner. Sedan finns det ju nog andra stora städer även i Ukraina. Det snackas ju om ca 170.000 trupper på den ryska sidan. Det kommer inte att räcka, och det kommer att bli blodigt, mycket kostbart.., och troligtvis en längre operation än vad Putin & co räknar med.

Detta då om man kör ända till dnepr..
2022-02-19, 00:49
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kiev, knappa 3 miljoner. Sedan finns det ju nog andra stora städer även i Ukraina. Det snackas ju om ca 170.000 trupper på den ryska sidan. Det kommer inte att räcka, och det kommer att bli blodigt, mycket kostbart.., och troligtvis en längre operation än vad Putin & co räknar med.

Känslan säger att det finns mer, mycket mer att tillgå för rysslands del om det skulle behövas.
Finns fortfarande trupper öst om i ryssland.
Dessutom är det en del plan emot södra sidan av ryssland, lär vara en hel del soldater i dessa plan
2022-02-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Precis, ta över lär ju ändå gå ganska fort typ in med pansar, flyg, trupper snabbt det borde ändå gå ganska snabbt men att sen få nån som helst kontroll i ett ganska stort land med vad det verkar en ganska patriotisk befolkning som fått hjälp med vapen borde bli väldigt svårt.

Klarade de inte kontrollera Afghanistan eller som usa hade svårt i Irak så kan jag inte riktigt se vinsten i att gå in i Ukraina.

Alternativet är väl om man fortsätter västerut mot baltikum och lägger mycket landområden under sig typ ta med liten kontroll men då är det ww3.

Sen vem vet vad kina hittar på om Ryssland går in i Ukraina?? De lär ju vara sugna på Taiwan och om hela världen har ögonen på Ryssland är det väl fritt fram?
2022-02-19, 00:52
Medlem
Nu var det några dagar sedan man utlovade att ryssen skulle invadera. Vad hade ens ryssland tjänat på det? Vad fan ska dem göra med ukraina? Fattigt skitland. Och det enda det leder till är att fler länder puttas in i NATO:s armar. Vilket såklart media redan försöker göra. Var länge sedan jag hörde så mycket NATO-propaganda på TV.
2022-02-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Känslan säger att det finns mer, mycket mer att tillgå för rysslands del om det skulle behövas.
Finns fortfarande trupper öst om i ryssland.
Dessutom är det en del plan emot södra sidan av ryssland, lär vara en hel del soldater i dessa plan

Handlar väl inte om tillgång mer om det är värt det, Ryssland har väl fler marktrupper än alla andra länder kanske kina har fler.

Men är det värt att gå in när din sida kommer förlora väldigt mkt på det men vinsten blir väldigt liten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in