2022-02-19, 00:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Ok tror det är krig på riktigt nu! Nu säger de ryssen att Ukraina attackerar ryssar i Donetsk. False Flag! på G! Ryssen kommer gå in tyvärr.
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Att det blir ett värdskrig är ungefär 50/50, för historien har en tendens att upprepa sig. Allt som händer nu påminner väldigt mycket om geopolitiken strax innan WW1.

Kommer nog bli NATO vs Russia och eventuellt deras allierade (Kina, Belarus osv), många döda kanske till och med över miljonen om det håller på länge.

Men att det skulle bli kärnvapenkrig är nog rätt lågt.

När blev Ryssland och Kina allierade?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
såg nyss det small en gasledning i ukraina...priserna som gå upp som fan säkert. den gasledningen försedde tyskland med gas bl.a

jag tror med ryssland kommer knulla ukraina..fast ukraina har ju fått massa vapen av väst så dom är nog lite starkare tack vare det

Gå in snabbt och kontrollera strategiska punkter kommer de nog göra men knulla Ukraina tvivlar jag på.
Tror det är en jävla massa lokala ukrainska milisgrupper typ hemvärn som har vapen vid den här tidpunkten och kämpa mot människor som kämpar för sina och sin familjs liv kommer bli tufft.

Så fattar inte riktigt vad Putin har att vinna på att gå in om han inte tänkt rensa ut allt och flytta in ryssar i Ukraina, borde ju bli massiva förluster i längden.
2022-02-19, 00:27
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Återkom den dagen då Kina eller Ryssland har högre välstånd per capita än USA, Europa, Japan, Sydkorea.

Och nej, "väst kommer inte kollapsa på grund av etniska konflikter". Du är rolig. Vad får du allt trams från. Väst och USA har stärkts av ökad handel och olika kulturella band i minst 400 år.

Du bekräftade precis att du är helt jävla galen. Det där är inte mina åsikter, utan det är som jag skrev till dig Kina och Rysslands.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Blir inte förvånad om det blir en tvåsiffrig inflation i europa i år.., med arbetslöshet som grädde på moset !

"Tack Putin !"

Ja inflationen är givetvis Putins fel, det är definitivt inte politikerna i västs fel, det är sedan gammalt.
Lockdowns, stimulanspaket och att man har tryckt pengar utav bara helvete dom senaste två åren spelar inte in.
2022-02-19, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Gå in snabbt och kontrollera strategiska punkter kommer de nog göra men knulla Ukraina tvivlar jag på.
Tror det är en jävla massa lokala ukrainska milisgrupper typ hemvärn som har vapen vid den här tidpunkten och kämpa mot människor som kämpar för sina och sin familjs liv kommer bli tufft.

Så fattar inte riktigt vad Putin har att vinna på att gå in om han inte tänkt rensa ut allt och flytta in ryssar i Ukraina, borde ju bli massiva förluster i längden.
har svårt att se det också. om putin går in måste han gå in for the kill, alltså ta kiev också. annars blir det inte värt..han kunde lika gärna ha kört proxykrig
2022-02-19, 00:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Jag förstår inte om du trollar eller är helt jävla galen. Både Kina och Ryssland räknar med att USA och flera andra länder i väst kommer att kollapsa på grund av etniska konflikter i framtiden. Vilket leder till att dom som kan (välutbildade) flyr till mer välfungerande länder.

Och vilket välfärdssamhälle pratade Biden om, för i USA så har dom inget sådant?

Och anledningen till att ryssarna eventuellt går in i Ukraina är för att dom inte vill att ukrainarna går med i Nato.

Källa till det fetmarkerade?
2022-02-19, 00:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Nu rapporterar alla stora medier att Biden är SÄKER på att Ryssland kommer invadera inom kort. Skulle Biden gå ut med detta om han inte var 100% säker?
2022-02-19, 00:32
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När blev Ryssland och Kina allierade?

Inte Allierade per se kanske, men de har blivit mycket tightare i år.

https://www.reuters.com/world/europe/russia-china-tell-nato-stop-expansion-moscow-backs-beijing-taiwan-2022-02-04/
2022-02-19, 00:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Ja inflationen är givetvis Putins fel, det är definitivt inte politikerna i västs fel, det är sedan gammalt.
Lockdowns, stimulanspaket och att man har tryckt pengar utav bara helvete dom senaste två åren spelar inte in.

Så, bara för saken skull : Tror du olje/gaspriset kommer att gå upp eller ner nu det verkar som ryssen går in i Ukraina ?

Om du tror "upp" : Hur tror du EU kommer att se på Ryssland som en stabil energiförsörjare (utan baktankar) ?

Och vad blir konsekvenserna utav det ?
2022-02-19, 00:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Eftersom USA och väst är högst delaktiga i denna situation och låtsas ha någon slags moralisk överlägsenhet över Ryssland ville jag belysa vad USA och NATO håller på med, sry att jag störde dig mitt i ditt rysshatande krigshetsande.

Läs här https://nationalinterest.org/feature/why-washington-has-lost-its-mind-over-ukraine-200513

om du kan tolerera en vinkel som inte är ”Literally Putler”

Högst delaktiga i Rysslands aggressioner mot Ukraina? Intressant hur har ”USA och väst” blivit det?
2022-02-19, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu rapporterar alla stora medier att Biden är SÄKER på att Ryssland kommer invadera inom kort. Skulle Biden gå ut med detta om han inte var 100% säker?
en misstanke jag har är att bidenadministrationen kör en reverse psychology...dvs dom har alltid blivit anklagade för false flag attacker så nu anklagar dom motståndarna för false flag attacker.

kom ihåg att false flag det var konspirationsteorier i mainstream media förut.

anklaga dina motståndare för det du själv är skyldig till.

bara en misstanke.
2022-02-19, 00:36
Bannlyst
gasstationen small också ska tilläggas inte bara ledningenhttps://www.zerohedge.com/markets/stocks-tumble-after-donbas-separatists-announce-evacuation-women-children-russia

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in