2022-02-18, 20:30
  #61
Medlem
Krypto valuta är en aktie i ingenting - sälj allt ni har och ta ut reda pengar så snart ni läser detta.

Goto bankman - köp aktie i företag som du gillar - tex företaget som producerar blåfärg som brudar i Sverige har i håret....där finns en marknad!
Citera
2022-02-18, 20:40
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tröttaste argumentet man får tampas med på internet.

Vad som händer i verkligheten är en helt annan sak. Tex senast idag:

US Senator Cynthia Lummis: The Federal Reserve should buy bitcoin
https://www.theblockcrypto.com/post/134725/federal-reserve-bitcoin-senator-cynthia-lummis-comments

Resten av dina punkter är så svaga att du borde själv reflekterat över hur svaga dom var.
Liksom "Man kan kopiera Bitcoin"...wow har du kommit på det helt själv?

Att någon tycker att federal reserve ska köpa krypto eller att man ska acceptera det som statlig garanti (ersätta dollarn) är inte samma sak.
Citera
2022-02-18, 21:09
  #63
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonoszka
Att någon tycker att federal reserve ska köpa krypto eller att man ska acceptera det som statlig garanti (ersätta dollarn) är inte samma sak.
Är inte samma sak som vad?

Någon (Cabernet) påstod att "dom" (oklart vem som åsyftas) aaaaaldrig kommer tillåta Bitcoin. Helt utan att lämna referenser eller länkar som backar upp detta på stående.
Jag sköt ner det tunna argumentet genom att lämna ett antal länkar till politiker, stater och borgmästare som är pro bitcoin. Mig veterligen finns det ingen som är emot Bitcoin, men det kanske går att hitta någon om man verkligen söker, vad vet jag.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-02-18 kl. 21:32.
Citera
2022-02-18, 21:30
  #64
Medlem
Tror att grundskälet till att många av de rikaste håller sig borta från bitcoins är för att det är för stora risker.

I grund och botten är kryptovalutor ett pyramidspel och det gagnar främst de som är snabbt in och snabbt ut, vilket de rikaste inte har tid med samt så tror jag inte de känner att de har tur i spel.

Så de satsar på företag och annat som gjorde dem rika från början.
Citera
2022-02-18, 21:39
  #65
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Tror att grundskälet till att många av de rikaste håller sig borta från bitcoins är för att det är för stora risker.
De rikaste håller sig INTE borta från Bitcoin, var har ni fått det ifrån?

https://coincodex.com/article/8248/top-10-billionaires-who-own-bitcoin/
https://www.ranker.com/list/famous-people-with-bitcoin/celebrity-lists
https://www.cnbc.com/2021/12/17/billionaire-ray-dalio-bitcoin-is-like-a-younger-generations-alternative-to-gold.html
https://aboutmanchester.co.uk/11-celebrities-who-back-cryptocurrencies-and-may-own-millions-in-bitcoin/
https://insidebitcoins.com/news/billionaires-buying-bitcoin

osv osv osv...
Citera
2022-02-18, 21:53
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fler och fler "rika" investerar i krypto hela tiden. Massor av kändisar har gått in i NFT marknaden senaste halvåret, osv osv...


Tesla CEO Elon Musk on Thursday said he owns Bitcoin, Dogecoin and Ethereum. Musk added that Tesla and SpaceX also own Bitcoin.
https://www.livemint.com/market/cryptocurrency/elon-musk-says-he-owns-bitcoin-dogecoin-and-ethereum-11626891681223.html
I see! Men jag tror inte personen syftade på det. Hen syftade på Teslas köp.

"Elon Musk also added, "I am not selling any bitcoin, nor SpaceX or Tesla." " Så Elon själv har inte ens sålt 1% verkar det som.
Citera
2022-02-18, 22:02
  #67
Medlem
Så om en snedögd finansiär från Sydafrika säger att han köper fiktiva valutor på nätet så betyder de inte att det är en god idé-

Hans risiga Tesla bilar visade sa ha ett andrahandsvärde som är lika med noll

Det betyder att han diversifierar och det är du som betalar.

Dessutom stal han Namnet "Tesla" som är en riktig person...

Jag får samma hat i blick när jag ser han idioten som skapade Facebok
__________________
Senast redigerad av Whistlehead 2022-02-18 kl. 22:06.
Citera
2022-02-18, 22:11
  #68
Medlem
Det är för att de blev rika genom bra och genomtänkta investeringar och tyckte att det var en bra grej som funkade för dem. Då vore det underligt att byta och börja göra tvärt emot istället.
Citera
2022-02-18, 22:15
  #69
Medlem
Elon Musk skapade ju sin förmögenhet i ägandet av PAYPAL - ett slags amerikanskt swish

Paypal är känt för att bara beslagtaga folks konton - pengarna bara försvinner.
__________________
Senast redigerad av Whistlehead 2022-02-18 kl. 22:17.
Citera
2022-02-18, 22:16
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
De rikaste håller sig INTE borta från Bitcoin, var har ni fått det ifrån?

https://coincodex.com/article/8248/top-10-billionaires-who-own-bitcoin/

Orkade bara kolla första länken men jävlar vilken krystad lista det är på sina ställen.

1. Elon Musk, Bitcoin equity: 0.25btcc

3. Mark Cuban, Bitcoint equity: $130

Nu körde väl iofs Elon Musk en pump and dump så kanske inte så konstigt att han inte har så mycket.
Citera
2022-02-18, 22:18
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Så om en snedögd finansiär från Sydafrika säger att han köper fiktiva valutor på nätet så betyder de inte att det är en god idé-

Hans risiga Tesla bilar visade sa ha ett andrahandsvärde som är lika med noll

Det betyder att han diversifierar och det är du som betalar.

Dessutom stal han Namnet "Tesla" som är en riktig person...

Jag får samma hat i blick när jag ser han idioten som skapade Facebok
Dessa personer tjänar inte sina pengar genom att ha åsikter om andra människor. Du borde testa investera och lära dig mer om krypto istället. Det är ett guldläge man inte vill missa. På kort sikt kan allt hända, men om vi snackar 10-20 år framåt ser det mycket lovande ut. Underskatta inte möjligheterna bara för att saker verkar fishy.
Citera
2022-02-18, 22:21
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Orkade bara kolla första länken men jävlar vilken krystad lista det är på sina ställen.

1. Elon Musk, Bitcoin equity: 0.25btcc

3. Mark Cuban, Bitcoint equity: $130

Nu körde väl iofs Elon Musk en pump and dump så kanske inte så konstigt att han inte har så mycket.
Opålitliga siffror och gammal artikel. Klart Elon äger mer än så om han köpt själv. 0.25 BTC var något han fick av en vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in