2022-02-18, 18:40
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Exakt som med hans företag Tesla, lever på hypen.

Problematiken är ju den att det han gjorde med krypto borde vara olagligt, då det är det med aktier.

Men vi lär komma dit med förr eller senare.

Men nu är det så att man måste ha lite koll när man investerar, oavsett aktier eller krypto.

Vad är det som är olagligt i det här fallet ?

Kursmanipulation ? Eller att många köpte BTC för Musk, som är en legend over there gjorde det ? Jag fattar inte vad som är olagligt ? Kursmanipulation var det då inte i.a.f. i så fall skulle de flesta kändisar i finansvärlden kunna åtalas för det funnits följare som köper in sig i aktier som plötsligt köpts i stora volymer och svenne banan spekulerar och följer efter och vänder kappan efter vinden
Senast redigerad av Opaque 2022-02-18 kl. 18:43.
Citera
2022-02-18, 18:41
Medlem
Haha sura bitcoin ägare

Ni märkte det inte ens själva när ni bytte reda kontanter till detta - lols
Senast redigerad av Whistlehead 2022-02-18 kl. 18:44.
Citera
2022-02-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Haha sura bitcoin ägare
Nej, men sluta sprid felaktig information.
Citera
2022-02-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Vad är det som är olagligt i det här fallet ?

Kursmanipulation ? Eller att många köpte BTC för Musk, som är en legend over there gjorde det ? Jag fattar inte vad som är olagligt ? Kursmanipulation var det då inte i.a.f.

Vi har inte samma uppfattning där.

Jag anser att han höll på med marknadsmanipulation. I btc och dogecoin.
Citera
2022-02-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, men sluta sprid felaktig information.
Vaddå - Det är ju inte mitt fel att du bytt reda pengar till fiktiva pengar - och vilken ångest du kommer att få...
Citera
2022-02-18, 18:47
Medlem
Citat:
Vaddå - Det är ju inte mitt fel att du bytt reda pengar till fiktiva pengar - och vilken ångest du kommer att få...
Det du skrev var inte ens sant. Elon Musk har aldrig köpt BTC officiellt. Om du inte ens kan skilja på Elon Musk och Tesla borde du inte ens skriva.
Citera
2022-02-18, 18:48
Medlem
Citat:

Du kan skriva vad du vill. Your loss att inte investera i krypto.

Du borde vara den med ångest, som missat denna chans.
Citera
2022-02-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Du kan skriva vad du vill. Your loss att inte investera i krypto.

Du borde vara den med ångest, som missat denna chans.

Det gäller att ständigt prata positivt så att din valutas eget fiktiva värde behåller sin luft.
Citera
2022-02-18, 18:52
Medlem
Citat:
Det gäller att ständigt prata positivt så att ditt eget fiktiva värde behåller sin luft.

Inte mitt fel att du inte var/är smart nog att investera i krypto.

Du vet att det fortfarande är 3700% + utveckling på 2 år?

Men varför ska jag ödsla tid på dig, du gör vad du vill med dina pengar. Och jag med mina.
Citera
2022-02-18, 19:01
Medlem
Leastons avatar
Fler och fler "rika" investerar i krypto hela tiden. Massor av kändisar har gått in i NFT marknaden senaste halvåret, osv osv...

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det du skrev var inte ens sant. Elon Musk har aldrig köpt BTC officiellt. Om du inte ens kan skilja på Elon Musk och Tesla borde du inte ens skriva.
Tesla CEO Elon Musk on Thursday said he owns Bitcoin, Dogecoin and Ethereum. Musk added that Tesla and SpaceX also own Bitcoin.
https://www.livemint.com/market/cryptocurrency/elon-musk-says-he-owns-bitcoin-dogecoin-and-ethereum-11626891681223.html
Citera
2022-02-18, 19:03
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, alla aktier är också spekulation.
Det är många som gjort dåliga investeringar i guld, silver eller andra aktier också likadant som i krypto.

Även om det finns många aktier där det är hög spekulation, som t.ex Tesla så har aktier ett bakomliggande värde. Det är inte främst spekulation som gör att en aktie stiger i värde. Det är att företaget stiger i värde. Och det är ingenting som bara försvinner.

Bitcoin kan vara noll imorgon. Bitcoin är ingen valuta då användningen som valuta i stort sett är obefintlig. Så den bör mer ses som en investeringsfarkost.
Citera
2022-02-18, 19:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Den dagen du har verkligheten på din sida har du rätt, tills dess har du fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in