2022-02-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Detta är ett psykologiskt spel. Putin vill bli utmålad som en farlig diktator med makt eftersom det stärker honom inrikespolitiskt.

Han kommer att gå in i östra Ukraina, ett område han mer eller mindre redan kontrollerar. Han invarderar men ändå inte. Han slipper betala priset av en total invasion men kan ändå säga att han försvarar den pro-ryska befolkningen i området.

Detta är det mest troliga. Men jag "tror" också att dom gör Öst-Ukraina något större, mer space runt Donetsk--Luhansk.
2022-02-18, 21:44
Medlem
Sperssons avatar
.
Kriget är nu bara några dagar bort, enligt president Joe Biden.
2022-02-18, 21:45
Medlem
[quote=Clay Allison|79145613]Nä men ettan kör väl för fullt tror jag[/QUOTE

Ja det vet jag att man gör.
2022-02-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Han vill väl troligtvis erövra några av de östra provinserna men få det att verka som att Ukraina helt har orsakat deras utträde på egen hand. Ryssland råkade bara göra en övning i närheten när Ukraina började göra kaos och då gick ryssen in i landet som en ren humanitär insats.

Detta måste ske nu innan Ukraina blir för västliga och kanske rentav går med i EU eller Nato.

Herregud vilka fantasier har du varit på ett möte med vår försvarsminister Hultqvist för då är det inte bra han är inte helt okej.
2022-02-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Ja han har väl gett order om anfall så därför har han säkert datumet med
2022-02-18, 21:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Frågan är kanske inte vad Putin vill, utan istället vad de i Donets och Luhansk vill. Ryssland har en hel del att förlora på att agera militärt mot Ukraina men vad har de två "utbrytarrepublikerna" att förlora om de vet att stöd levereras av Ryssland om det "råkar" hetta till?

Hur sannolikt det är att de i Donets och Luhansk skulle försöka skruva upp värmen vet jag inte, men om de nu snarare vill tillhöra Ryssland än Ukraina vore väl en strategi att förvärra den rådande situationen och sedan luta sig mot Ryssland vid skarpt läge.
2022-02-18, 21:51
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är det mest troliga. Men jag "tror" också att dom gör Öst-Ukraina något större, mer space runt Donetsk--Luhansk.

Dvärg som han är så behöver lille Putin GIVETVIS mer wiggle room .

Hade han vuxit upp i Sverige hade man lämnat honom att drunkna i bollhavet på IKEA.
2022-02-18, 21:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är kanske inte vad Putin vill, utan istället vad de i Donets och Luhansk vill. Ryssland har en hel del att förlora på att agera militärt mot Ukraina men vad har de två "utbrytarrepublikerna" att förlora om de vet att stöd levereras av Ryssland om det "råkar" hetta till?

Hur sannolikt det är att de i Donets och Luhansk skulle försöka skruva upp värmen vet jag inte, men om de nu snarare vill tillhöra Ryssland än Ukraina vore väl en strategi att förvärra den rådande situationen och sedan luta sig mot Ryssland vid skarpt läge.

Jag tror inte de bestämmer själva, de är en del av Ryssland.
2022-02-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Dvärg som han är så behöver lille Putin GIVETVIS mer wiggle room .

Hade han vuxit upp i Sverige hade man lämnat honom att drunkna i bollhavet på IKEA.

Han tänker inte som vi gör. Därför är han lika svår att förstå som Alien-drottningen i Alien II.
2022-02-18, 22:00
Medlem
Naturligtvis är det Putin som bestämmer i allra sista led. Han har ju ännu inte godkänt ett erkännade av utbrytar-republikerna Donetsk och Luhansk, fasten Duman röstat för det.

Han räknar kallt och är omöjlig att förstå. Till och med Josef Stalin var mer rationell fast han led av förföljelsemani.
2022-02-18, 22:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte de bestämmer själva, de är en del av Ryssland.

Kanske, kanske inte. Att de har kontakt med Ryssland och åtnjuter stöd från Ryssland är självklart men hur mycket de faktiskt styrs från Kreml är väl en annan femma. Hur som helst bara en tanke, och en liten fundering om att allt kanske inte ligger helt i händerna på Putin, Ukraina, Nato eller USA.
2022-02-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

OK då vet vi att CIA med anhang drar igång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in