2022-02-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Helt ärligt om inte Ryssland snart gåt till anfall så tror jag att Hultqvist snart anfaller med hejarop från våra medier.
Hultqvist tar Ukraina, oväntat.
Breda ut genusdialoger i Europa.

Helt otroligt att både Fox och CNN pushar denna konflikt så hårt. Hur många amerikaner bryr sig? Hur många amerikaner Vet ens vad Ukraina är.
2022-02-18, 21:30
Medlem
Det verkar inte vara många som ens lyfter på ögonbrynen över att Ryssland har en jätteövning strax norr om Norska gränsen. Ren slump att jag sprang på nyheten.
Ur artikeln:
Citat:
Det varningsområde som utfärdats med anledning av övningen är det största sedan Kalla kriget, enligt den norska försvarsmaktens talesperson Elisabeth Eikeland.

– Det är det största i modern tid, säger hon till nyhetssajten Barents Observer.
https://www.svd.se/stor-rysk-ovning-norr-om-norge
2022-02-18, 21:32
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det ser ju ut som om rebeller provocerar för att Ukraina skall svara med artilleri. Det är så Ryssland vill skapa förevändningen för att gå in med stora styrkor.

Det kommer nog i nästa vecka, jag trodde på söndag kl 08:00 svensk tid, men OS är väl inte avslutat.

Attacken sker troligen på onsdag, skall vi säga kl 07:00 för det blir ljusare och ljusare. Under morgonkaffet.

Jag förstår bara inte vad Ryssland kan vinna. Dom har ju redan Krim, Donetsk och Luhansk. Vad fan kan dom mer vilja ha för stor buffertzon, dom kan ju omöjligt ta hela Ukraina med fjuttiga 170.000 man. Västra Ukraina kommer att göra hårt motstånd, så jag fattar inte detta. Betänk så svårt Sovjetunionen hade i Finska vinterkriget med 400.000 man.

Detta kostar för mycket. IDIOTER!!!

Detta är ett psykologiskt spel. Putin vill bli utmålad som en farlig diktator med makt eftersom det stärker honom inrikespolitiskt.

Han kommer att gå in i östra Ukraina, ett område han mer eller mindre redan kontrollerar. Han invarderar men ändå inte. Han slipper betala priset av en total invasion men kan ändå säga att han försvarar den pro-ryska befolkningen i området.
Senast redigerad av midvintermorker 2022-02-18 kl. 21:39.
2022-02-18, 21:33
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Så kan de vara, men om hela jorden skulle utrotas. Vem kan då ligga ledsen och sörja?

Ja, men nu pratade vi om att det skulle vara en fridfull tanke, eller hur?
2022-02-18, 21:34
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
För er som inte läser Lars Wilderängs intressanta lägesrapporter kan jag starkt rekommendera det.
Obs rysstroll ödslar sin tid då det går emot den propaganda de frenetiskt trumpetar ut.
Bl a skriver Lars;

"Ukrainska positioner och civil bebyggelse längs fronten i sydöstra Ukraina besökts kraftigt med ryskt artiller under gårdagen, och beskjutningarna fortsatte under natten. Igår kväll hade trettiofyra beskjutningar skett, inklusive trettiotvå granater mot bland annat ett dagis. Tre dagisarbetare ska ha skadats i den beskjutningen. Även en ukrainsk skola besöts."

Så det låter som att Ryssland försöker att skapa drama och förevändningar för ett mer storskaligt anfall. Hoppas Ukraina ger dem rejält med smisk!

Temat i Lars Wilderängs böcker är att ryssen är ondskan själv. Och allt han skriver om situationen i Ukraina har han läst sig till, det gäller att läsa "nyheter" ifrån båda sidorna för att försöka skapa sig en rättvis bild av vad som händer.

Och underrättelser ifrån USA/CIA skall man alltid ta med en rejäl skopa salt. Dom tar ofta fel eller så ljuger dom. Vi pratar om en underrättelsetjänst som backar al-Qaida i Jemen samt tränade islamister i Syrien. Samma människor och organisationer som tusentals amerikaner har dött för att bekämpa.
2022-02-18, 21:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nordstream 2 har väl inte tagits i bruk ännu?

Nä men ettan kör väl för fullt tror jag
2022-02-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Det verkar inte vara många som ens lyfter på ögonbrynen över att Ryssland har en jätteövning strax norr om Norska gränsen. Ren slump att jag sprang på nyheten.
Ur artikeln:

https://www.svd.se/stor-rysk-ovning-norr-om-norge

Man har övningar ända längst bort i den östra delen av sitt land.

Hela övningen heter väl Allied resolve 2022 om jag förstår det rätt
2022-02-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Hultqvist tar Ukraina, oväntat.
Breda ut genusdialoger i Europa.

Helt otroligt att både Fox och CNN pushar denna konflikt så hårt. Hur många amerikaner bryr sig? Hur många amerikaner Vet ens vad Ukraina är.

Tror inte FOX pushar för konflikten däremot undrar dom varför Ukraina är så viktig när dom har så stora problem på hemmafronten och det kan man bara hålla med om för det gäller Sverige också.
2022-02-18, 21:38
Medlem
Putin kallar in reservsoldater enligt Ria.
2022-02-18, 21:39
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad är syftet med en eventuell invasion; är det nån slags "hämnd" eller vill Putin helt ta över Ukraina?.. Eller dra igång ett världskrig?

Han vill väl troligtvis erövra några av de östra provinserna men få det att verka som att Ukraina helt har orsakat deras utträde på egen hand. Ryssland råkade bara göra en övning i närheten när Ukraina började göra kaos och då gick ryssen in i landet som en ren humanitär insats.

Detta måste ske nu innan Ukraina blir för västliga och kanske rentav går med i EU eller Nato.
2022-02-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Du tror alltså att det bara är rebeller som skjuter?

Det är mest rebeller som skjuter ja, men dom har utbildats av Ryssland. Kan också ha utbildats inne i Ryssland och det är ryska vapen.

Sedan finns det "frivilliga" ryska nationalister. Det är troligen inga reguljära ryska förband utan några "frivilligkårer".

Dessa frivilliga är nog mer motiverade soldater än dom vanliga ryska soldaterna. Jag hoppas naturligtvis att kriget inte kommer men det ser väldigt mörkt ut.
2022-02-18, 21:43
Medlem
severustheemperors avatar
Biden to speak to nation as crisis with Russia over Ukraine escalates
The 4 p.m. remarks will come after Biden calls transatlantic leaders.
https://abcnews.go.com/Politics/biden-speak-nation-crisis-russia-ukraine-escalates/story?id=82983667

Vad är anledningen till denna propaganda?

Enda anledningen jag kan komma på är att det börjar läcka ut
genom försäkringsbolagen hur många unga som dött och dör av vaccinskador...

Man fruktar Amerikanska folkets reaktion.....

Wag the dog, en film från 1997 är en lysande beskrivning av en psy-ops operation liknande denna...

Se filmen så förstår ni......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in