2022-02-18, 20:28
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Enligt ratsit registrerades den man som diskuterats, DA, som avliden 2022-02-18. Kan inte länka då det skulle kunna identifiera.

Jag saknar ord för vad jag tycker om sådana uthängningar som dumpen ägnar sig åt.det skadar anhöriga så enormt.

Dick skulle ju bedra sin kvinna med ett 13-årigt barn. Tror du han brydde sig så mycket om sina anhöriga? Han var ett svin. Och flera veckor innan självmordet hade hans sambo slängt ut honom på gatan.
Citera
2022-02-18, 20:34
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman

Jag tycker att pedofili är vidrigt men ser att vissa saker dumpen gör är problematiskt. Jag tycker det är möjligt att hålla två saker i huvudet samtidigt i det här fallet.

Vi vet alla att Dumpen kan få samma effekt för den enskilde pedofilen, hebefilen utan att Dumpen behöver ägna sig åt hämdporr, uthängningar/skapa lidande för anhöriga eller kanske till & med klappjakt på oskyldiga.

Finns fall där dylikt har skett och lynchmobbar har misshandlat och till och med slagit ihjäl oskyldiga personer som varit lik den uthängde eller bara bott i närheten. Ju mer omfattande verksamheten blir, ju större blir risken.

Men det har förstås Dumpen eller någon av alla dom här högstående moraliska och självsäkra personerna på Flashback som minsann är så snabba att döma ingen som helst skuld i.

Jag blir ärligt lite misstänksam mot personer som uppvisar en sån väldigt hög hållning och attityd gentemot pedofilfrågorna, gömmer sig nog en del Göran Lindberg bland dom här som sitter och orerar.

Den som sa det han va det.
Senast redigerad av Strykninmannen 2022-02-18 kl. 20:37.
Citera
2022-02-18, 20:37
Medlem
peterZiipens avatar
world wide webs absolut segaste hemsida, går ju knappt att komma in
Citera
2022-02-18, 20:41
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Vi vet alla att Dumpen kan få samma effekt för den enskilde pedofilen, hebefilen utan att Dumpen behöver ägna sig åt hämdporr, uthängningar/skapa lidande för anhöriga eller kanske till & med klappjakt på oskyldiga.

Finns fall där dylikt har skett och lynchmobbar har misshandlat och till och med slagit ihjäl oskyldiga personer som varit lik den uthängde eller bara bott i närheten. Ju mer omfattande verksamheten blir, ju större blir risken.

Men det har förstås Dumpen eller någon av alla dom här högstående moraliska och självsäkra personerna på Flashback som minsann är så snabba att döma ingen som helst skuld i.

Jag blir ärligt lite misstänksam mot personer som uppvisar en sån väldigt hög hållning och attityd gentemot pedofilfrågorna, gömmer sig nog en del Göran Lindberg bland dom här som sitter och orerar.

Den som sa det han va det.
Ditt sista stycke håller jag med dig om. Tycker som exempel därför att kläderna dom säljer har ett alldeles för starkt budskap ”Kill Your Local Pedophile”. Skulle personligen aldrig kunna bära ett sådant plagg med den texten.
Citera
2022-02-18, 20:49
Medlem
Tummen upp för pedofiler som försvunnit från jordens yta.
Citera
2022-02-18, 20:54
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
Jag förstår inte ilskan mot dumpen bara för att en pedo/hebefil har tagit sig av daga.
Det är det mest nobla han kunde göra för sin familj i den här situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Dick skulle ju bedra sin kvinna med ett 13-årigt barn. Tror du han brydde sig så mycket om sina anhöriga? Han var ett svin. Och flera veckor innan självmordet hade hans sambo slängt ut honom på gatan.

Frågan är om hans familj/sambo håller med. Hennes nyupplagda omslagsbild på FB talar nämligen emot det.
Citera
2022-02-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Spelar inte det minsta roll om dumpen tjänar pengar eller ej.

De belyser problematiken som landet Sverige och dess makthavare/styrande inte belyser, som de blundar för, som de tittar bort från.

Det betyder inte att det ej existerar, eller har försvunnit.

Det finns och har funnits samt frodas i landet Sverige pga allmänheten ej blir belysta, men tack vare dumpen så kommer det upp till ytan. Det går inte att blunda längre, det existerar.

Folk får upp ögonen. Regeringen skäms, politiker börjar skämmas.

Det behövs fler pedofiler som självmördar sig så att det hela synliggörs mer.
Har du några belägg för att Dumpens arbete minskar sexbrott mot barn?
Citera
2022-02-18, 21:08
Medlem
Lavas avatar
Angående att Dumpen anmälts och JK lagt ned ärendet:

""Det går alltså inte att förutsäga hur en försvarlighetsprövning skulle falla ut med någon säkerhet. För egen del tror jag att den ansvariga utgivaren skulle riskera att fällas i en sådan process. Men det blir knappast en process. Genom att skaffa ett utgivningsbevis faller Dumpen.se under världens starkaste yttrandefrihetsskydd. Och då är det enligt grundlagen bara Justitiekanslern (JK) som kan åtala för statens räkning.

JK åtalar väldigt sällan för förtal eftersom lagen säger att sådant åtal bara ska ske i undantagsfall. När det gäller Dumpen.se har JK redan fattat flera beslut om att ingen förundersökning ska inledas. Staten kommer med andra ord sannolikt inte att ingripa mot verksamheten."

Mårten Schultz SvD 20220117"

https://www.svd.se/ar-det-tillatet-for-sajt-att-peka-ut-pedofiler
Citera
2022-02-18, 21:09
Medlem
Riskettas avatar
Är jävligt tyst om cykelpedofilen från Gävle.
Har han verkligen lyckats gå under jorden helt?!
Citera
2022-02-18, 21:09
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Har du några belägg för att Dumpens arbete minskar sexbrott mot barn?

Nej, därför ska Dumpens arbete pågå under tio år för att skapa tillräckligt med underlag för en studie.
Citera
2022-02-18, 21:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Okej, låt mig då fråga en annan fråga. Tv-programmet Efterlyst, ska det förbjudas?

Efterlyst, trolljägarna, fuskbyggarna
Citera
2022-02-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risketta
Är jävligt tyst om cykelpedofilen från Gävle.
Har han verkligen lyckats gå under jorden helt?!
vad menar du? har du namn osv på äcklet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in