2022-02-18, 19:27
Medlem
Enligt ratsit registrerades den man som diskuterats, DA, som avliden 2022-02-18. Kan inte länka då det skulle kunna identifiera.

Jag saknar ord för vad jag tycker om sådana uthängningar som dumpen ägnar sig åt.det skadar anhöriga så enormt.
Citera
2022-02-18, 19:34
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Enligt ratsit registrerades den man som diskuterats, DA, som avliden 2022-02-18. Kan inte länka då det skulle kunna identifiera.

Jag saknar ord för vad jag tycker om sådana uthängningar som dumpen ägnar sig åt.det skadar anhöriga så enormt.

Skadar dumpen dom anhöriga? Det kan inte vara så att människor har nått som kallas eget ansvar?

Om ett peddo inte vill skada sina anhöriga kanske han inte ska dyka upp på träffar där syftet varit att knulla 7 åringar?
Citera
2022-02-18, 19:36
Medlem
Ska vi gissa att näste som tar livet av sig blir han i Fränsta. Liten by och han var känd som helyllekillen. Brandman, lärare och höll på med ungdomsidrott.
Citera
2022-02-18, 19:44
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:

Det är bedrövligt, i synnerhet då den som hängts ut har barn. Där borde dom maska direkt eller ta bort videon då identifikationen skett och anhöriga kontaktats, men nej det ska finnas kvar till förmån för drevet.

Många här med väldigt hög självsäkerhet o svansföring i frågan, så många kaxiga typer som njuter av andras lidande så länge det inte drabbar deras egen familj.

Dumpen tar bort videon bara om den uthängde har tagit sitt liv, i övrigt anser dom tydligen att anhöriga ska lida hur länge som helst trots att själva pedofilen oskadliggjorts genom avslöjandet.

Det är äckligt.
Citera
2022-02-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Skadar dumpen dom anhöriga? Det kan inte vara så att människor har nått som kallas eget ansvar?

Om ett peddo inte vill skada sina anhöriga kanske han inte ska dyka upp på träffar där syftet varit att knulla 7 åringar?

Den man som diskuteras åkte för att träffa vad han trodde har en 13åring som sagt att hon ville ha sex med honom. Vilket fortfarande inte rent juridiskt är ett dugg skillnad mot en 7åring. Men rent moraliskt finns för många en skillnad.

Det är både omoraliskt och olagligt att som vuxen ligga med en 13åring hur på och drivande hon än är!

Men dumpen utgav sig för att vara denna drivande 13åring. DA nappade - vilket visar att han som minst är öppen för att ligga med trettonåringar. Hade han gjort det och blivit påkommen och åtalad etc så hade han dömts till fängelse. Hans bild eller namn hade INTE publicerats och spritts såsom på dumpen. Anhöriga hade alldeles säkert drabbats på hemorten osv. Men i betydligt mindre omfattning.

I just detta fall har även helt oskyldiga drabbats. Då det tidigare lagts ut av en flicka att folk av misstag blandat ihop hennes pappa med DA. Dvs fel familj har fått hat av folkmobben.

Så JA jag tycker dumpen har ett ansvar. Det har förövaren med. Men det dumpen gör får det att vända sig i magen på mig just för de anhörigas skull. Dumpen skulle kunna uppnå sitt syfte utan public shaming delen.
Citera
2022-02-18, 19:46
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

DA är ansvarig för all skada gentemot sina anhöriga. Inte dumpen.
Citera
2022-02-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
DA är ansvarig för all skada gentemot sina anhöriga. Inte dumpen.

Och jag håller inte med efterspm utan dumpen hade DA och därmed indirekt hans anhöriga aldrig hängts ut på det viset.

Det skulle orsakat de anhöriga skada av att av dumpen få veta att han velat ha sex med minderårig. Der hade inte varit dumpens skuld.

Det skulle orsakat de anhöriga skada om han dömts i domstol till fängelse för våldtäkt mot barn. Det hade inte varit dumpens skuld

Men att hänga ut honom som dumpen gjort och den skada de orsakat. Det är i mina ögon deras skuld. Och det får mig att må illa. Andra behöver absolut inte hålla med och har rätt till sin egen åsikt. Men för mig är folkdomstolar och folkmobbar vidriga. Och dumpen agerat både och samt uppviglare.
Citera
2022-02-18, 19:53
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:

Men att hänga ut honom som dumpen gjort och den skada de orsakat. Det är i mina ögon deras skuld. Och det får mig att må illa. Andra behöver absolut inte hålla med och har rätt till sin egen åsikt. Men för mig är folkdomstolar och folkmobbar vidriga. Och dumpen agerat både och samt uppviglare.

Folk hängs ut och anhöriga blir påhoppade. Även oskyldiga har misstänkts. Givetvis har Dumpen en skuld in det.

Ja, Dumpen kan uppnå sitt syfte utan att hänga ut på det här sättet.

Men det är en show, det vet du va?
Citera
2022-02-18, 19:56
Medlem
Jag förstår inte ilskan mot dumpen bara för att en pedo/hebefil har tagit sig av daga.
Det är det mest nobla han kunde göra för sin familj i den här situationen.
Citera
2022-02-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Folk hängs ut och anhöriga blir påhoppade. Även oskyldiga har misstänkts. Givetvis har Dumpen en skuld in det.

Ja, Dumpen kan uppnå sitt syfte utan att hänga ut på det här sättet.

Men det är en show, det vet du va?

Som all annan media - SVT intervjuar en nyanländ hjärnkirurg som ska representera snittinvandraren. Det är en show om något.
Citera
2022-02-18, 19:59
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Nå, har ni kommit fram till vem som tog sitt liv än?
Citera
2022-02-18, 19:59
Medlem
Citat:

Pedofiler skadar många människors liv.

Människor som inte önskar sina liv förstörda utav pedofiler.

Om en pedofil väljer att av skam, självmörda sig så låt gå.

Världen blir något bättre.

Pedofiler har aktivt valt att förstöra andras liv och eventuella egna familj.

Vuxna har ansvar över ens egna handlingar.

Barn har ej det.

Monster är vad pedofiler är.

Värre än vad demoner och djävlar beskrivs som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in