2022-02-18, 19:55
Medlem
Tantradyss avatar
DEFCON 3 nu vad!
2022-02-18, 19:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Spelar ingen roll. Putin håller på att tappa det och kör all in!
Om det ryska folket kan rikta sitt hat mot en gemensam utländsk fiende kan de inte vända sig mot Putin och avrätta honom.

False flag attackerna är inte för att övertyga någon i väst utan den ryska befolkningen.
Jo naturligtvis om ens det. Tror gemene ryss också ser igenom det men det är bara så man ska göra för att eskalera. Beprövad taktik i hundratals år även om 99% förstår varför så finns det ju inga bevis så då kan man köra på.
2022-02-18, 20:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vad är syftet med en eventuell invasion; är det nån slags "hämnd" eller vill Putin helt ta över Ukraina?.. Eller dra igång ett världskrig?
2022-02-18, 20:02
Medlem
Lichkings avatar
Metadata funnen som visar att videon när chefen för Ryska federationens ockupationsadministration talar om "evakueringen", som spelades in minst 2 dagar före publiceringen, 16.02.2022. Det vill säga redan innan..

får återkomma med mer information senare ikväll. håller på att uppdateras i skrivandes stund!
2022-02-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Om krig bryter ut hoppas jag Sverige håller sig undan.
Hoppas som föregående krig. Ta emot flyktingar, barn och familjer som vill ha lugn och ro, ryska och ukrainska.

Svenska politiker bör hålla tyst. Vi kan inte göra mycket med vår nedmonterade militär, plus att militären måste tänka på miljön tydligen ändå.
Ja det förstår jag att ett konto reggat jan 2022 hoppas. Nej, jag hoppas vi utvisar alla ”utländska agenter”. Jag tycker alla era ryska politiker bör hålla tyst. Mer avancerade inlägg än så fungerar inte i min Google translate.
2022-02-18, 20:06
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad är syftet med en eventuell invasion; är det nån slags "hämnd" eller vill Putin helt ta över Ukraina?.. Eller dra igång ett världskrig?

Väst pushar NATO in i Ukraina, vilket de lovad Ryssland genom hela 90-talet fram tills idag att de inte skulle göra. Detta spektakel har dock egentligen ingenting med Ukraina att göra utan handlar om att skapa en konflikt mellan NATO och Ryssland för att sätta press på Tyskland angående deras framtida vänskap med Ryssland.
2022-02-18, 20:06
Medlem
Thelonegunmans avatar
För er som inte läser Lars Wilderängs intressanta lägesrapporter kan jag starkt rekommendera det.
Obs rysstroll ödslar sin tid då det går emot den propaganda de frenetiskt trumpetar ut.
Bl a skriver Lars;

"Ukrainska positioner och civil bebyggelse längs fronten i sydöstra Ukraina besökts kraftigt med ryskt artiller under gårdagen, och beskjutningarna fortsatte under natten. Igår kväll hade trettiofyra beskjutningar skett, inklusive trettiotvå granater mot bland annat ett dagis. Tre dagisarbetare ska ha skadats i den beskjutningen. Även en ukrainsk skola besöts."

Så det låter som att Ryssland försöker att skapa drama och förevändningar för ett mer storskaligt anfall. Hoppas Ukraina ger dem rejält med smisk!
2022-02-18, 20:11
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ja det förstår jag att ett konto reggat jan 2022 hoppas. Nej, jag hoppas vi utvisar alla ”utländska agenter”. Jag tycker alla era ryska politiker bör hålla tyst. Mer avancerade inlägg än så fungerar inte i min Google translate.
Nåja, tror nog alla svenskar i princip vill hålla oss utanför krig i det längsta även om det alltid finns några testosteronstinna grabbar som vill spöa på den lede fi från öst.

Sedan tar jag tusen gånger hellre in flyktingar från Ukraina än ytterligare hundratusentals Hazarer.
2022-02-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Det var mig då ett jävligt märkligt sätt att inte vilja ha krig på.

Hade dom velat det hade dom gjort det för längesedan.
2022-02-18, 20:17
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Inget kommer hända! Ryssland vill inte ha krig.. men nu känns det mer som att USA hetsar och ”vill” att det ska bli det. Varje gång man går in på nyheterna står det ”Ryssland förbereder för krig” ”på onsdag är det sagt att Ryssland kommer attackera” ”inom en vecka är risken stor för att Ryssland kommer starta krig”.. osv.

Det är väl många som inte velat ha krig i historien, men likt förbannat blev det krig. Hur många ville ha krig 1914 t.ex.? Givetvis får vi hoppas på att Ryssland inte vill ha krig och att det inte blir några krigshandlingar, men utrymningen av ryskkontrollerat områden inne i Ukraina nu är minst sagt oroande.
2022-02-18, 20:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Vet du ens vad en false flag attack är?
Du verkar inte ha en susning iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
sluta sprida desinformation. Det har aldrig skett något attack i Ukraina.

False flag Attacken har skett i Donbas vilket är ett ryskt Protektorat. Utifrån det ryska narrativet har Ryssland nu rätt att anfalla Ukraina då de har anfallit den ryska kontrollsfären.

Jag vet att det är komplicerat och du inte förstår.
Då ljuger ukrainarna som skyller på rebellerna för hålet i lekskolans vägg och som bevisligen ligger i Ukraina.
2022-02-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer

tror inte ryssarna är ute efter att invadera hela ukraina?

tror mer på att det handlar om respekt och visa vad som händer om man går emot ryska intressen
gissar på att ryssarna kommer att ta en liten del av ukraina för att visa musklerna?

det ligger på samma nivå som när gängkriminella skjuter varandra i benen (ja nu förekommer det väl huvudskott också?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in