2022-02-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Det väcker kanske intresse att en stormakt kommer att angripa sin försvarslösa granne. Det skulle också finnas mycket "hets" i media om USA invaderade Kanada.

Inget kommer hända! Ryssland vill inte ha krig.. men nu känns det mer som att USA hetsar och ”vill” att det ska bli det. Varje gång man går in på nyheterna står det ”Ryssland förbereder för krig” ”på onsdag är det sagt att Ryssland kommer attackera” ”inom en vecka är risken stor för att Ryssland kommer starta krig”.. osv.
2022-02-18, 18:23
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
False Flag är attacker. Evakueringen en psyop.

Bilsprängningen och lekskolan = False Flag.

Dessutom.. det här med shellade hus i totala ruiner och sniperskott över landsgränsen har varit vardagsmat i Ukraina sedan länge.
2022-02-18, 18:23
Medlem
Om krig bryter ut hoppas jag Sverige håller sig undan.
Hoppas som föregående krig. Ta emot flyktingar, barn och familjer som vill ha lugn och ro, ryska och ukrainska.

Svenska politiker bör hålla tyst. Vi kan inte göra mycket med vår nedmonterade militär, plus att militären måste tänka på miljön tydligen ändå.
2022-02-18, 18:26
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå ’vad jag pratar om’? Jag ställer ju bara frågor till dig, som uttalar dig så himla säkert.

Om Ryssland går in verkar det ju bli med typ 150 000 man. Ukrainas armé är ju betydligt större än så, så vad är detta numerära underläge?

Är det Ryssland som ska bedriva gerillakrig nu eller?

Nummer är inte det enda som räknas utan även teknologi. Tex så har Ukraina NOLL stöd ifrån luften.

Tänker inte argumentera med dig, du vet absolut inte vad du pratar om. Sedan bara agerar du passivaggressivt som en kvinna.
2022-02-18, 18:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Inget kommer hända! Ryssland vill inte ha krig.. men nu känns det mer som att USA hetsar och ”vill” att det ska bli det. Varje gång man går in på nyheterna står det ”Ryssland förbereder för krig” ”på onsdag är det sagt att Ryssland kommer attackera” ”inom en vecka är risken stor för att Ryssland kommer starta krig”.. osv.

Är det USA som hetsat fram över 100 000 tungt beväpnade soldater runt halva Ukraina? Var det USA som hetsade Ryssland att annektera Krim?
2022-02-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Varför skulle bilsprängningen och förskolan vara false flags? Den allvarliga situationen i Donbass just nu är högst reell.
Du förstår inte konceptet false flag, varför kommenterar du ens?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Falsk_flagg

Ingen vill läsa dina dumma och okunniga kommentarer. Läs på om falseflag innan du kommenterar igen, tack.

Det är helt uppenbart att Ryssland saknar en legitim Casus belli och försöker skapa en genom false flag aktioner.
2022-02-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är det bara jag som börjar irritera mig på att det är ett väldigt hetsande i västerländska media att Ryssland kommer starta krig?

Nejdå, det finns några rysstroll i tråden som känner likadant. Ni kanske kan skicka meddelanden till varandra och stötta varandra?

Vi andra är sedan länge bekymrade över Putins ansamlande av soldater invid Ukrainas gräns och oroade för att han ska starta WW3 och därmed kliva in i historieböckerna bredvid Stalin & Hitler.
2022-02-18, 18:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nummer är inte det enda som räknas utan även teknologi. Tex så har Ukraina NOLL stöd ifrån luften.

Tänker inte argumentera med dig, du vet absolut inte vad du pratar om. Sedan bara agerar du passivaggressivt som en kvinna.

Har jag ens påstått nåt? Jag vill ju bara lära mig av en som du som uttrycker dig med sådan säkerhet. Som att du verkligen är insatt.

Men nu alltså handlar det inte om numerära över- och underlägen längre, utan teknologi? Har det ändrats alldeles nyss?

Saknar Ukraina flygvapen?
2022-02-18, 18:35
Medlem
fattyacids avatar
Men det var fan vad ni märker ord! Ukraina tänker i alla fall ligga lågt som det är nu.

” Allegations that the Ukrainian government intends to launch an offensive operation in the temporarily occupied territories of Donetsk and Luhansk regions are divorced from reality.*

We remain firmly committed to politico-diplomatic settlement.”
2022-02-18, 18:36
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax

Ingen vill läsa dina dumma och okunniga kommentarer. Läs på om falseflag innan du kommenterar igen, tack.

Det är helt uppenbart att Ryssland saknar en legitim Casus belli och försöker skapa en genom false flag aktioner.

Ja, Ryssland gör allt de kan för att destabilisera halva Europa. Nu måste Sverige skaffa kärnvapen så vi kan blåsa bort fritera rysstrollen när de apar sig.
2022-02-18, 18:37
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Saknar Ukraina flygvapen?

I princip ja.
2022-02-18, 18:39
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax

Jag vet mycket väl vad en false flag är. Om vi nu utgår från att Ryssland skulle försöka skapa en förevändning för krig, varför skulle det då ske genom att pro-ryska rebeller skickar en granat på en förskola i Ukraina? Tror du det är jag rädd för att du är efterbliven.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in